تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۹
افشاگری اسنودن نشان داد که آزادی نشر اطلاعات صرفا بهانه ای برای دخالت در کشورها و راهکاری برای تسریع در امر جاسوسی از شهروندان است.
رسوایی‌های سریالی آمریکا
به گزارش حدیدنیوز، دولتمردان آمریکا همواره بر این ادعایند که به دنبال اهدای آزادی بیان و به اصطلاح آزادی ارتباطات در جهان می باشند. آنها با این ادعا به دخالت در امور کشورها می پردازند که نمود عینی آن را در ادعاهای مقامات آمریکایی و اروپایی مبنی بر لزوم آزادی گردش اطلاعات در ایران می توان مشاهده کرد. این ادعاها در حالی از سوی مقامات غربی مطرح می باشد که اخبار و گزارش های منتشره این روزها ابعاد جدیدی از واهی بودن این ادعاها را آشکار می سازد.

افشاگری های «اسنودن» از ماموران سازمان سیا درباره جاسوسی دولتمردان آمریکا از شهروندان آمریکایی و حتی اروپایی و نقش شخص اوباما رئیس جمهور آمریکا در این حوزه نشانگر واهی بودن ادعای حمایت آمریکا از آزادی گردش ارتباطات است البته این رسوایی نشان داد که چرا غربی ها از آزادی گردش اطلاعات حمایت می کنند چرا که این امر روشی نوین برای جاسوسی و دخالت در زندگی شخصی جوامع بشری و حتی سیاستمداران است.

افشاگری اسنودن نشان داد که آزادی نشر اطلاعات صرفا بهانه ای برای دخالت در کشورها و راهکاری برای تسریع در امر جاسوسی از شهروندان است. امری که به بهانه قانون میهن پرستی از سال ۲۰۰۱ تا کنون در آمریکا اجرا می شود.

نکته مهم دیگر نوع واکنش مقامات غربی به افشاگری های اسنودن می باشد. مقامات آمریکا در تمام رده ها با سراسیمگی و تندترین الفاظ خواستار استرداد وی از روسیه به آمریکا شده اند. آنها در این راه جنگی روانی را علیه چین، روسیه و کشورهای آمریکای لاتین به عنوان مقصدهای احتمالی اسنودن به راه انداخته اند تا با اعمال فشار بر این کشورها وی را به آمریکا بازگردانند.

این نوع رفتارها نشان می دهد که غربی ها نه تنها به جاسوسی و مصادره اطلاعات شخصی افراد می پردازند بلکه حتی به مقابله آشکار با مخالفان این اقدامات مبادرت می ورزند که نمود آن را در رفتار سران غرب در قبال آسانژ صاحب پایگاه ویکی لیکس و اسنودن افشاگر جاسوسی دولتمردان آمریکا از شهروندان می توان مشاهده کرد.

نکته قابل توجه آنکه سران آمریکا به دنبال توجیه این اقدامات بوده اند چنانکه دمپسی رئیس ستاد ارتش آمریکا ادعای افزایش حملات سیایبری به زیر ساخت های آمریکا را مطرح کرده است.

به هر تقدیر می توان گفت که پرونده اسنودن رسوایی برای دولتمردان آمریکایی است که ادعای آزادی بیان را سر می دهند حال آنکه آنها نه تنها به جاسوسی از زندگی شخصی شهروندان می پردازند بلکه به مقابله و سرکوب مخالفان این جاسوسی ها نیز مبادرت می ورزند. رسوایی که با حاشیه سازی و کشاندن افکار عمومی به چین و روسیه به دنبال پنهان سازی آن می باشند. http://hadidnews.com/vdcaymnu.49nua15kk4.html
منبع : سیاست روز
نام شما
آدرس ايميل شما