تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۳
در سالگرد تحریم‌های نفتی و بانکداری آمریکا علیه ایران

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

کارشناسان معتقدند تا زمانی که روحانی بتواند در سیاست خارجی ورود کند، نباید تحریم‌های جدیدی را اعمال کرد.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
به گزارش حدیدنیوز، تحریم‌های جدید آمریکا که در ماه ژانویه با امضای رئیس‌جمهور این کشور به قانون تبدیل شده بود، از دوشنبه این هفته و در سالگرد تحریم‌های نفتی و بانکداری آمریکا و متحدان اروپایی‌اش، به اجرا درمی‌‌آید. کارشناسان معتقد بودند تا زمانی که روحانی بتواند در سیاست خارجی ورود کند، نباید تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد. مقامات عالی دولت اوباما می‌‌گویند تحریم‌های جدید که از اول جولای اجرا می‌‌شوند، فشار را بر طیف گسترده‌تری از مقامات و شرکت‌های ایرانی افزایش می‌‌دهد.

وال‌استریت‌ژورنال نیز در این زمینه نوشت: تحریم‌های جدید نشان می‌‌دهد آمریکا برای حفظ فشار و محدودیت‌ها بر اقتصاد ایران آمادگی دارد. بسته تحریمی جدید آمریکا علیه ایران در ماه ژانویه به تصویب رسید و هدف آن بخش انرژی، کشتیرانی و کشتی‌سازی است. همچنین فروش یا انتقال خدمات و کالاهای خاص از سوی شرکت‌های غیرآمریکایی به ایران ممنوع خواهد شد. از سوی دیگر این تحریم‌ها مانع تجارت فلزات گرانبها با ایران می‌‌شود.

این تحریم‌ها ریال ایران را نشانه می‌‌گیرد و به آمریکا این قدرت را می‌‌دهد تا علیه موسسه‌های مالی خارجی که به نقل و انتقال ریال برای ایران کمک می‌‌کنند، اقداماتی را به عمل آورد. به گفته مقامات آمریکایی، هدف از این تحریم‌ها بی‌ارزش کردن هرچه بیشتر ریال است. اما دولت آمریکا در حالی خواستار همراهی دیگر کشورها با این تحریم‌ها شده که بسیاری از رای‌دهندگان به روحانی از او توقع دارند گامی در جهت لغو تحریم‌ها بردارد؛ تحریم‌هایی که به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای تردیدآمیز علیه ایران اعمال شده‌اند و غرب بارها تاکید کرده تنها رفع نگرانی‌ها در زمینه برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی است که می‌‌تواند به ملغی کردن تحریم‌ها منجر شود. آمریکا و متحدانش به عنوان یکی از درخواست‌ها، تعلیق غنی‌سازی ۲۰ درصدی را مطرح می‌‌کنند. http://hadidnews.com/vdch6mni.23nizdftt2.html
منبع : وطن امروز
نام شما
آدرس ايميل شما