تاریخ انتشار :شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۷
لاجوردی پوشان در خاک خود‌ به زانو درآمدند

شکست مدعی قهرمانی لیگ جهانی در مقابل پدیده‌های ایران

تیم کشورمان از چهار دیداری که مقابل تیم‌های ملی روسیه و صربستان برگزار کرد تنها یک بار مقابل صرب‌ها برنده شد.
شکست مدعی قهرمانی لیگ جهانی در مقابل پدیده‌های ایران
تیم ملی والیبال در هفته پنجم رقابتهای لیگ جهانی والیبال در نخستین بازی خود در خاک ایتالیا ست اول و دوم را از حریف پیش بود و در ست چهارم در یک رقابت نفس گیر ۳۲ بر ۳۰ ایتالیا را شکست داد.

به گزارش حدیدنیوز ، هفته پنجم مسابقات لیگ جهانی والیبال شروع شد که طی آن تیم ملی والیبال ایران دو دیدار این هفته خود را در خاک ایتالیا برابر این تیم برگزار می‌کند. نخستین رویارویی ایران و ایتالیا در شهر مودنا این کشور رقم خورد.

تیم کشورمان از چهار دیداری که مقابل تیم‌های ملی روسیه و صربستان برگزار کرد تنها یک بار مقابل صرب‌ها برنده شد.

اما ایتالیا وضعیتی متفاوت در گروه B دارند. این تیم در ۶ بازی قبل خود ۵ برد و تنها یک شکست در زمین روسیه را متحمل شده و با ۱۵ امتیاز صدرنشین گروه است. شاگردان مائورو بروتو نه تنها به دنبال صعود به مرحله نهایی این رقابتها هستند که پس از سالها چشم به حضور در دیدار پایانی لیگ جهانی را دارند.

تلاش دو حریف برای کسب امتیاز
بی‌تردید انگیزه‌های بالای ایتالیایی‌ها برای تثبیت جایگاه خود در صدر جدول باعث می‌شود تا آنها تمام توان خود را برای کسب هر سه امتیاز دیدار به کار گیرند. این تیم که از امتیاز میزبانی نیز استفاده می‌کند با حمایت طرفدارانش روی هر سه امتیاز این بازی حساب ویژه‌ای بازی کرده است.

اما در آنسوی میدان هم تیم ایران قرار دارد. تیمی که حالا از رویارویی با بزرگان جهان نه تنها هراسی به دل راه نمی‌دهد که به دنبال خلق شگفتی در لیگ جهانی است.
ایتالیایی‌ها با خاطره دیدار چند سال پیش خود مقابل ایران در شهر میلان هرگز تیم کشورمان را دست کم نمی‌گیرند. در آن دیدار ایتالیا به سختی تیم ایران را ۳ بر ۲ شکست داده بود.

فوق ستاره این تیم ایوان زایتسف بازیکن دو رگه ایتالیایی - روسی است که به عنوان امتیاز‌آورترین بازیکن لیگ جهانی تا اینجای کار شناخته شده است. این بازیکن پشت خط زن دومین اسپکر لیگ جهانی بوده و سرویس‌هایش مهار نشدنی هستند. دریافت کننده‌های تیم ملی در مقابل سرویس‌های سهمگین این بازیکن کار بسیار سختی خواهند داشت. دراگان تراویکا، پاسور تیم ملی ایتالیا هم یک سرویس زن قهار است.

امانوئل بیرارلی که دو سال پیش در دیدار برابر ایران در ارنج اصلی حضور نداشت نه تنها در کارهای سرعتی فوق‌العاده عمل می‌کند که در رده دوم بهترین مدافعان پس از محمد موسوی قرار گرفته است.

سیمونه پارودی و سالواتوره روسینی دریافت کننده‌های اصلی روسونری هستند. از کریستین ساوانی و توماس برتا هم نباید چشم پوشی کرد.

ترکیب آغاز کننده ایران مقابل ایتالیا
خولیو ولاسکو اسامی نفرات آغاز کننده دیدار مقابل ایتالیا را اعلام کرد. بر این اساس سعید معروف، محمد موسوی، آرمین تشکری، امیر غفور، رحمان داوودی، علیرضا مباشری و فرهاد ظریف نفرات آغاز کننده تیم ملی ایران مقابل میزبان مسابقه یعنی ایتالیا می باشند.

گفتنی است ، بر اساس اعلام امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال کشورمان، تیم ایران در دیدار اول مقابل ایتالیا با پیراهن سفید به میدان می رود و در دومین مسابقه نیز با پیراهن سرمه ای مقابل میزبان در شهر ساساری صف آرایی می کند.


مصدومیت معروف قبل بازی

سعید معروف ۲ ساعت پیش از مسابقه از ناحیه گردن دچار اسپاسم شد که با تلاش پزشک تیم ۷۰ درصد این مشکل برطرف گردید و وی در ترکیب اصلی قرارگرفت.

نتایج بازی

بازی در ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به نفع ایران بود.

در ست دوم باز هم والیبالیست های ایرانی به پیروزی رسیدند که با نتیجه ۲۴ بر ۲۲ بود.

در این ست ، سرویس های خوب رحمان داوودی و دریافتهای به جا و به موقع ظریف نقش موثری در برد ایران داشت.

والیبالیست های ایرانی ست سوم را با حساب ۲۵ بر ۲۲ واگذار کردند.


ست چهارم یک ست نفس گیر و طاقت فرسا بود که ملی پوشان ایران توانستند تیم ایتالیا را با حساب ۳۲ بر ۳۰ شکست دهند.
این دومین شکست ایتالیا در لیگ جهانی امسال است که پس از شکست مقابل روسیه است.

گروه A:

* برزیل - فرانسه
* لهستان - آرژانتین
* امریکا - بلغارستان

گروه B:
* ایتالیا - ایران
* کوبا - روسیه

گروه C:

* فنلاند - کانادا http://hadidnews.com/vdcjhxe8.uqe8tzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما