تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۹
زنان ایرانی تنها ۹ درصد از جمعیت زنان خاورمیانه هستند

مصرف ۲۵ درصدی لوازم آرایشی خاورمیانه توسط زنان ایران

اندازه بازار لوازم آرایشی در ایران معادل ۱/۲میلیارد دلار تخمین زده شده است.
مصرف ۲۵ درصدی لوازم آرایشی خاورمیانه توسط زنان ایران

در حالی که زنان ایرانی تنها ۹ درصد از جمعیت زنان خاورمیانه را شامل می‌شوند، ۲۵ درصد از لوازم آرایشی مورد استفاده در خاورمیانه در ایران مصرف می شود.


به گزارش حدیدنیوز، موسسه تحقیقات بین الملل وابسته به مرکز کانادا در چند سال گذشته در گزارش سالیانه خود اندازه بازار لوازم آرایشی در ایران را برابر با ۱/۲میلیارد دلار عنوان کرد. 

این در حالی بود که مرکز تحقیقات بازارهای بین الملل وابسته به اتحادیه اروپا اندازه این بازار را برابر با۲/۱ میلیارد دلار تخمین زده است . 

با توجه به اطلاعات مرکز آمار ایران که جمعیت خانم های بین ۱۵ تا ۴۵ سال را در حال حاضربیش از ۱۴ میلیون نفر میداند وبا توجه به متوسط مصرف بالای خانم های ایرانی از لوازم آرایشی اگر به طور میانگین هر نفر ماهیانه ۱۲ هزار تومان لوازم آرایشی مصرف کند مصرف سالیانه این لوازم در ایران رقمی بالای ۲ میلیارد دلار برآورد میشود. 

در حالی در منطقه خاورمیانه عربستان جایگاه اول را در میزان مصرف لوازم آرایشی داراست و ایران در جایگاه دوم قرار گرفته است ، البته این در حالی که جایگاه اول عربستان به لحاظ میزان مصرف از نظر قیمتی می باشد نه به لحاظ حجمی در غیر این صورت با توجه به وجود محصولات آرایشی قاچاق وتقلبی که در بازار ایران به وفور یافت می شود و دارای بهای بسیار کمتری نسبت به کالاهای اورجینال و اصل می باشند از لحاظ مقدار مصرف رتبه اول در خاور میانه متعلق به ایران است. 

بنابر گزارش یورومونتیو کل مصرف لوازم آرایش در خاورمیانه چیزی در حدود ۸ میلیارد دلار است که ایران چیزی بیش از ۲۵ درصد مصرف کل لوازم آرایشی مصرفی در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است در حالی که فقط ۹ درصد زنان ساکن در منطقه خاورمیانه ایرانی اند.

http://hadidnews.com/vdci5par.t1arv2bcct.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما