تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰
مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همچنان به سیاست شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های خود به عنوان سیاستی هدفمند و با حکم دستگاه قضایی ادامه می دهد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا، این مرکز در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد که گزارش‌های کمیته عمومی مبارزه با شکنجه ۹۰۰ شکوائیه از سوی فلسطینیان آزاد شده از زندان‌های صهیونیستی در سال‌های گذشته که تحت شکنجه و آزار و اذیت بوده‌اند، دریافت کرده است که با بررسی آنها مشخص شده که عاملان این شکنجه‌ها نه تنها مجازات نشده ، بلکه حتی دادگاهی برای محاکمه آنها نیز برگزار نشده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در بیانیه مرکز مطالعات اسرای فلسطین آمده است که اطلاعات به دست آمده بیانگر همدستی دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی با سازمان‌های امنیتی اسرائیل در بکار گیری شیوه‌های مختلف شکنجه علیه اسرای فلسطینی است و همین مساله به منزله چراغ سبزی به بازپرسان صهیونیست به منظور بکارگیری شیوه‌های ممنوعه شکنجه علیه اسرای فلسطینی به منظور گرفتن اطلاعات و معلومات لازم از آنها بوده است.

مرکز مطالعات اسرای فلسطین در گزارشی به مناسبت روز جهانی مبارزه با شکنجه که مصادف با ۲۶ ژوئن هر سال است، نوشته است: رژیم صهیونیستی به اسم قانون اسرای فلسطینی را شکنجه می دهد، به گونه‌ای که به جنایتکاران سرویس‌های امنیتی داخلی خود "شاباک" اجازه می‌دهد هرگونه شکنجه‌ای را علیه اسرای فلسطینی بدون هرگونه اعتنا به ارزش‌های انسانی و اخلاقی بکار گیرند، سپس مجوزهای لازم در این زمینه را از دادگاه‌های صهیونیستی برای قانونی کردن آن اخذ می‌کند تا بعدها و در صورت تنظیم شکواییه علیه آنان، از جنبه‌قضایی مورد پیگرد و محاکمه قرار نگیرند.

این اقدام رژیم صهیونیستی به منزله دعوت صریح و آشکار به استفاده از شیوه‌های ممنوعه شکنجه علیه اسرای فلسطینی خواهد بود، مساله‌ای که تا به امروز موجب شهادت ۷۱ اسیر فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی تحت شکنجه زندانبانان و بازپرسان این رژیم شده است که آخرین مورد آن شهادت اسیر عرفات جرادات است که در نتیجه شکنجه وحشیانه در زندان‌های صهیونیستی به شهادت رسید. http://hadidnews.com/vdcivpar.t1ar52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما