تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۲
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری:

تا تثبیت نرخ دلار مردم از خرید موبایل خودداری کنند

طی دو ماهه نخست سال ۱۵ میلیون و ۸۰۵ هزار دلار گوشی تلفن همراه به صورت قانونی وارد کشور شده است.
تا تثبیت نرخ دلار مردم از خرید موبایل خودداری کنند
به گزارش حدیدنیوز، آخرین آمار رسمی گمرکات کشور در دو ماهه ابتدای سال ۶۴ هزارو ۳۷۸ تلفن همراه به ارزش ۱۵ میلیون دلار معادل ۳۹ میلیارد تومان وارد کشور شده است. 

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار تراز با بیان اینکه روند واردات قانونی گوشی تلفن همراه به کشور به خاطر تحریم‌های اعمال شده در یکسال اخیر کاهش داشته است گفت:با وجود تحریم‌های اعمال شده نسبت به بازار ایران ۹۵ درصد بازار تلفن همراه در کشور از طریق قاچاق و غیر قانونی تامین می‌ شود به همین علت آمار رسمی از میزان مصرف تلفن همراه در کشور وجود ندارد. 

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری تهران در پاسخ به اینکه با حذف تحریم‌ها و کاهش قیمت دلار فکر می‌کنید استقبال از بازار تلفن همراه ظرف چند روز آینده چگونه باشد گف:برخورد بازار ایران در مقابل گوشی تلفن همراه چندان قابل گمان نیست چرا که همزمان با افزایش قیمت ارز و قیمت موبایل هجوم به بازار تلفن همراه بیشتر از شرایط موجود بود.
وی در ادامه افزود:همزمان با کاهش قیمت ارزدر کشور و کاهش بهای تمامی کالاهای دیجیتالی به خصوص گوشی تلفن همراه انتظار می‌رفت رونق دوباره به بازار تلفن همراه برگردد. اما رفتار کاربران با بازار تلفن همراه همچنان حاکی از بی‌رونقی این بازار است چرا که مردم در انتظار کاهش بیشتر نرخ ارز خرید خود را به آینده موکول کرده‌اند. 

درستی آغاز تعطیلات تابستان و لغو تحریم صادرات کالاهای دیجیتال از جمله تلفن همراه به کشور را در استقبال مردم از بازار موبایل بی‌تاثیر دانست و گفت:همه ساله با آغاز فصل تابستان بازار فروش موبایل نیز داغ می‌شد اما با استمرار کاهش نرخ دلار پیش بینی می‌کنیم طی چند روز آینده همچنان شاهد رونق خاصی در بازار تلفن همراه نباشیم. 

وی در گفتگو با تراز افزود:از واردکننده‌های رسمی تلفن همراه می‌خواهیم همانطور که با کوچکترین افزایش قیمتی در نرخ ارز آنها نیز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند در حال حاضر هم با کاهش آن قیمت‌ها را تعدیل کرده تا رونق دوباره به بازار تلفن همراه برگردد. 

وی در پایان افزود:رصد ما از بازار خرید و فروش تلفن همراه و پیشنهادمان به مردم این است که به صورت کنترل شده برخورد کنند و جز در موارد ضروری اقدامی برای خرید تلفن همراه نکنند. http://hadidnews.com/vdce7w8w.jh8woi9bbj.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما