تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۲
یک روزنامه چینی گزارش کرد که مأمور سابق «سیا» که پرده از برنامه‌های محرمانه و جاسوسی آمریکا برداشته بود از «هنگ‌کنگ» عازم «مسکو» شد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، روزنامه «مورنینگ پست» جنوب چین گزارش کرد که «ادوارد اسنودن» مأمور ۲۹ ساله سابق سیا و پیمانکار سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA)، با پرواز «اروفلوت» از «هنگ‌کنگ» عازم «مسکو» شد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که دولت آمریکا رسماً‌ از هنک‌کنگ درخواست کرد که هرچه سریعتر اسنودن را به آمریکا استرداد کند.

روز گذشته اخباری منتشر شد که در آن آمریکا رسماً با تنظیم شکایت‌نامه‌ای علیه اسنودن، او را به «جاسوسی» و «اعلام کردن فعالیت محرمانه آمریکا در زمینه شنود از شهروندان» متهم کرد. «تام دانیلون»، مشاور امنیت ملی آمریکا، به شبکه تلویزیونی «سی بی اس» اعلام کرد که آمریکا پرونده خوبی علیه ادوارد اسنودن به هنگ کنگ ارائه داده و انتظار دارد که این کشور بر اساس توافقنامه استرداد مجرمین که سال ۱۹۹۸ به امضای دو کشور رسید عمل کند.

ادوارد اسنودن» مأمور ۲۹ ساله سابق «سیا» و پیمانکار سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) که چندی پیش در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» از برنامه جاسوسی نهادهای امنیتی آمریکا از تماس‌های تلفنی و اطلاعات اینترنتی شهروندان آمریکایی و افراد خارجی پرده برداشته بود، به تازگی اعلام کرده که سازمان امنیت ملی آمریکا پیام‌های متنی تلفن‌های همراه چین را هک کرده است.
http://hadidnews.com/vdcaeunu.49nuu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما