تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۷
قرن‌هاست که مردم ایران، نیمه شعبان را با شور و شعف وصف ناپذیری جشن می‌گیرند.
غربت فرهنگ مهدویت
 به گزارش حدیدنیوز، بزرگ‌ترین هدیه الهی به ملت ایران بعد از اسلام، اعتقاد عمیق به وجود مقدس امام زمان علیه السلام است. این اعتقاد، نتیجه پیوندی است که ملت ایران با مکتب اهل بیت دارد و به تعبیر زیبا و رسای امام خمینی، اسلام ناب محمدی را با تشیع سرخ علوی ادامه داده است.

قرن‌هاست که مردم ایران، نیمه شعبان را با شور و شعف وصف ناپذیری جشن می‌گیرند و ضمن نشان دادن ارادت قلبی خود به امام زمان علیه السلام، با دستان نیازمند خود میان قلب‌های مالامال از عشق به ساحت مقدس بقیة‌الله الأعظم عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و خدای قادر منان پلی می‌سازند و تعجیل در ظهور حضرتش را خواستار می‌شوند.

امید به ظهور منجی بشریت، جان مایه مردم ایران است که با آن زنده‌اند و سربلند و پرنشاط روزگار می‌گذرانند. همین مکتب است که این مردم را در برابر طاغوت‌ها می‌شوراند و انقلاب آنها را با شعار "پیروزی خون بر شمشیر" که الهام گرفته از عاشورای حسینی است به پیروزی می‌رساند و به تأسیس نظام جمهوری اسلامی موفق می‌نماید.

مکتبی که اینهمه دستاورد ظلم‌ستیزانه دارد، طبعاً دشمن هم دارد. دشمنان خارج از مکتب را به راحتی می‌توان شناخت و افشا کرد و به زانو در آورد، اما دشمنان داخل مکتب چون به حربه تزویر متوسل می‌شوند به آسانی قابل شناسائی نیستند و مقابله با آنها بسیار دشوار است.

هنگامی که نظام جمهوری اسلامی در ایران تأسیس شد، انتظار این بود که فرهنگ مهدویت با جوهره ناب و عاری از رسوبات قرون، چهره بنمایاند و مکتب انتظار، راهگشای ملت‌ها شود و تمام بن بست‌های فکری و اعتقادی را بگشاید. ملت ایران که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند در واقع مکتب انتظار را به جهانیان معرفی کرد و این آمادگی در ملت‌ها پدید آمد که با فرهنگ مهدویت آشنا شوند و آن را به عنوان راه و رسم آزاداندیشی و قیام برای غلبه بر ظلم و تأمین عزت و استقلال و کرامت برگزینند.

ظرفیت نظام جمهوری اسلامی اقتضا می‌کرد چنین انتظاری را برآورده کند و به مکتب انتظار، که در ادیان آسمانی ریشه دارد، در میان پیروان همان ادیان جانی تازه ببخشد. درسالهای اول بعد از پیروزی انقلاب و تأسیس نظام جمهوری اسلامی تا حدودی از این ظرفیت استفاده شد و نتایج درخشانی نیز به بار آورد، ولی دشمنان داخل مکتب، با حربه تقدس به صحنه آمدند و کمر به نابودی فرهنگ مهدویت بستند. تلاش برای آمیختن مهدویت با خواب و خیال، آلودن آن با خرافات، سطحی کردن اعتقادات دینی و تبدیل آن به ابزاری برای سوداگری، پتکی بود خرد کننده که توسط فرصت‌طلبان بر پیکر فرهنگ مهدویت وارد شد و راه را بر اوج گرفتن این فرهنگ متعالی بست.

نمی‌توان با اطمینان گفت ضربه زنندگان به فرهنگ مهدویت همگی با نیت سوء مرتکب چنین اقدامی شده‌اند ولی با قطع نظر از این نکته که این افراد و جریان‌ها با چه نیتی چنین کرده اند، نتیجه این اقدامات چیزی غیر از ضربه وارد شدن به مکتب مهدویت نبود. سوگمندانه باید به این واقعیت تلخ نیز اعتراف کنیم که مسئولان نظام جمهوری اسلامی به وظیفه خود در مقابله با این انحراف عمل نکرده‌اند. سلطه تفکر افراطی بر کشور در سال‌های اخیر، زمینه را برای سوءاستفاده‌گران از مهدویت افزایش داد بطوری که بر تعداد مدعیان مهدویت افزوده شد، ادعای ارتباط با امام زمان علیه السلام به چند برابر رسید و اعتقادات مردم دچار تزلزل گردید.

هر چند آنچه رخ داده در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست، لکن نباید امید را از دست داد. نظام جمهوری اسلامی دارای ظرفیت بالائی است که می‌تواند بر شرایط نامناسب کنونی غلبه کند و گوهر گرانبهای فرهنگ مهدویت را از زندان سطحی نگری‌ها، خرافات و سوءاستفاده‌گران نجات دهد. اکنون که تفکر افراطی درحال منزوی شدن است، زمان مناسب برای جبران گذشته و زدودن زنگارها از جوهر وجود فرهنگ مهدویت فرا رسیده و باید از این فرصت حداکثر بهره‌برداری در جهت جبران گذشته و معرفی صحیح این فرهنگ پرافتخار به عمل آید. فرهنگ مهدویت اکنون غریب است و همه باید برای خارج ساختن آن از این غربت همت مضاعفی به عمل آورند. http://hadidnews.com/vdca06nu.49nuo15kk4.html
منبع : جمهوری اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما