تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۹
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز برای بررسی مسائل داخلی و منطقه‌ای به لبنان سفر می‌کند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، روزنامه الجمهوریه لبنان اعلام کردند که کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به بیروت سفر خواهد کرد.

وی در این دیدار قرار است با مقامات ارشد این کشور از جمله میشل سلیمان رئیس جمهور، نبیه بری رئیس پارلمان، نجیب میقاتی رئیس دولت پیشبرد امور و تمام سلام مأمور تشکیل کابینه لبنان دیدار کند.

اشتون همچنین با سفرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در لبنان و رؤسای هیئت‌های دیپلماتیک و سازمان‌های وابسته به اتحادیه نیز دیدار خواهد کرد.

این روزنامه می‌افزاید هنوز اطلاع قطعی از اینکه این سفر مقصد بعدی نیز خواهد داشت یا نه منتشر نشده، اما احتمال می‌رود اشتون به ترکیه و اردن نیز سفر کند.

برنامه کاری اشتون برای این دیدار مسایل داخلی لبنان و همکاری این کشور با اتحادیه اروپا در تمام سطوح بویژه در مورد دریای مدیترانه و مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله پرونده سوریه و پیامدهای آن بر لبنان و کشورهای همسایه اعلام شده است.

برخی منابع اعلام کردند که اشتون در بیروت رقم جدید کمک‌های اروپایی‌ها به لبنان و کشورهای همسایه سوریه برای پذیرش آوارگان سوری را اعلام خواهد کرد. http://hadidnews.com/vdcgy79x.ak9qu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما