تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۸
چگونه خانه سینما در دولت دهم طلسم شد

وعده های واهی برای بازگشایی خانه سینما که عملی نشد

تلاش برای بازگشایی خانه سینما تا قبل از به‌پایان‌رسیدن فعالیت دولت دهم به جایی نرسید.
وعده های واهی برای بازگشایی خانه سینما که عملی نشد
به گزارش حدیدنیوز به نقل از سراج۲۴ دیروز محسن علی‌اکبری که به نمایندگی از هیات بازگشایی با نماینده هیات مدیره خانه سینما مذاکره می‌کرد اعلام کرد تمایلی به بازگشایی خانه سینما در دولت فعلی نیست. البته علی‌اکبری توپ را به زمین خانه سینمایی‌ها انداخت و گفت من سخنان فرهاد توحیدی و محمد سریر دو عضو هیات مدیره خانه سینما را درباره اینکه خانه سینما در دولت بعد باز شود شنیدم. اگر دوستان اینگونه برخورد می‌کنند به‌نظر می‌رسد که عزمشان بازنشدن خانه سینما در دولت فعلی است. این تهیه‌کننده همچنین گفت ‌نظرات خانه سینما به مسئولان سازمان سینمایی منتقل و بخش عمده‌ای از آن هم تامین شد اما تمایل به بازگشایی خانه سینما در این دولت وجود ندارد.

این در حالی است که فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما گفت تصور می‌کنم در مدت زمان باقیمانده از دولت دهم درباره بازگشایی خانه سینما تحولی ایجاد نشود چون دوستان همچنان روی مواضعی می‌ایستند که نه موافق قانون است نه موافق عرف و نه حتی با ماموریت‌هایشان تناسبی دارد.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود محسن علی‌اکبری به عنوان نماینده سازمان سینمایی قرار است با هیات‌مدیره خانه سینما درباره بازگشایی این تشکل مذاکره کند نیز گفت: ما چنین نمایندگی‌ای از ایشان مشاهده نکردیم. آقای علی‌اکبری همچنان اصرار دارند نماینده هیات بازگشایی هستند و ما نیز همچنان اصرار داریم طبق اساسنامه اصلاح‌شده جایی به نام هیات بازگشایی‌ شأن قانونی ندارد.

سرانجام تکلیف خانه سینما چه خواهد شد؟ هم محسن علی‌اکبری و هم فرهاد توحیدی روی این موضوع اتفاق نظر دارند که مشکل خانه سینما در دولت بعدی حل خواهد شد. توحیدی در این باره گفت: با وضعیتی که به وجود آمده، ترجیح ما این است که منتظر استقرار دولت بعدی باشیم و ببینیم با آنها به چه تفاهمی می‌توانیم برسیم.

دیروز غلامرضا موسوی رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان نیز در اظهارنظری جالب توجه گفت خوشحالم که افتخار بازکردن خانه سینما نصیب این آقایان نمی‌شود. به این ترتیب به نظر می‌رسد پرونده بازگشایی خانه سینما در دولت دهم را باید بسته‌شده فرض کرد. هر چند احتمال دارد رئیس سازمان سینمایی کشور از طریق هیاتی که خود ایجادش کرد، بخواهد خانه سینما را بازگشایی کند. به هرحال بعید به‌نظر می‌رسد جواد شمقدری هم دوست داشته باشد بسته‌شدن خانه سینما در کارنامه مدیریتی‌اش ثبت شود. http://hadidnews.com/vdcd9j0x.yt0f56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما