تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۹
«گذشته» قطعا چهار شنبه اکران نمی‌شود

اکران سه فیلم + «گذشته» در آخر هفته

معاون اداره ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای : فیلم فرهادی مشکلی برای اکران ندارد
اکران سه فیلم + «گذشته» در آخر هفته

به گزارش حدیدنیوز، درحالیکه اکران سه فیلم از صبح چهار شنبه در سینماهای تهران قطعی شده اما هنوز وضعیت فیلم اصغر فرهادی مشخص نیست. 

اکران فیلم های «زبان مادری» (قربان محمد پور)، «بیتابی بی تا» (مهرداد فرید) و «خود زنی» (احمد کاوری) در سه سینمای سر گروه قطعی شده است تا این سه فیلم از فردا به ترتیب در گروه های آزادی، قدس و عصر جدید روی پرده بروند. نکته قابل تامل در این میان تعویق اکران «آسمان زرد کم عمق» به کارگردانی بهرام توکلی در گروه آزادی است. پیش از این عنوان شده بود که این فیلم جایگزین «تلفن همراه رئیس جمهور» می شود. با توجه به اکران فیلم «زبان مادری» در این گروه و توافق دست اندرکاران یک فیلم دیگر برای اکران بعدی در گروه آزادی، به نظر می رسد اکران فیلم بهرام توکلی تا عید فطر منتفی باشد.

اما در این میان چالش اصلی هم چنان بر سر اکران فیلم اصغر فرهادی است. در حالیکه یکی از خروجی های شورای صنفی نمایش در روز گذشته اکران «گذشته» در گروه آفریقا بود اما بحث بر سر تاریخ اکران فیلم هم چنان وجود دارد. دیروز خبرگزاری فارس بحث در خصوص اکران فیلم فرهادی را فضا سازی رسانه ای برای فروش بیشتر عنوان کرده و از قول محمدرضا فرجی معاون اداره ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای نوشته بود که پرونده درخواست پروانه نمایش «گذشته» به اداره کل از سوی دفتر پخش ارایه شده اما به دلیل ناقص بودن پرونده نمی توان برای صدور مجوز آن اقدام کرد و تاکنون پروانه نمایش فیلم از سوی وزارت ارشاد صادر نشده است.
با این حال بعد از ظهر دیروز فرجی به خبرنگار بانی فیلم گفت: «فیلم فرهادی مشکل اکران نخواهد داشت اما باید مساله مالکیت فیلم در ایران احراز و مجوز نمایش آن صادر شود. این روالی است که همه فیلم های سینمایی برای اکران طی می کنند.»

فرجی در ادامه گفت: «با توجه به اینکه تهیه کننده فیلم فرانسوی است باید اجازه اکران آن در ایران به فرهادی یا علی سرتیپی واگذار شود و ما بر همین اساس مجوز اکران «گذشته» را صادر کنیم.»

او در پایان گفت: «دقایقی قبل آقای سرتیپی فکسی را به زبان لاتین برای ما ارسال کردند که ظاهرا مساله مالکیت فیلم را روشن می کند. این برگه را برای امور بین الملل وزارت ارشاد ارسال کردیم تا در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد در جلسه فردا (امروز) تکلیف فیلم مشخص شود.»

علی سرتیپی نیز در همین رابطه به بانی فیلم گفت: «همه مدارک لازم را به وزارت ارشاد تحویل دادیم تا بتوانیم پروانه نمایش را رسما دریافت کنیم. فیلم قطعا روز چهارشنبه اکران نمی شود اما امیدواریم از روز پنج شنبه و جمعه «گذشته» را اکران عمومی کنیم.»
البته با توجه با اینکه هنوز کپی ۳۵ فیلم آماده نشده فیلم فرهادی می تواند تنها در سینماهایی که مجهز به دستگاه دیجیتال هستند (آزادی، ملت، زندگی، شکوفه و ...) اکران شود و به مرور بقیه سالن های آن کامل شود. ظاهرا «گذشته» قرار است در سینما هویزه مشهد که مجهز به سیستم دیجیتال است همزمان با تهران اکران شود.

http://hadidnews.com/vdcdsk0x.yt0fs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما