تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۱
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از نامه های بی پاسخ مطالبات بازنشستگان طی سالهای گذشته خبر داد و گفت: قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان ۴ سال است که اجرایی نشده است.
به گزارش حدیدنیوز، علي اكبر خبازها در گفتگو با مهر در مورد مطالبات بازنشستگان افزود: همسان سازی و افزایش حقوق، عدم پرداخت سهام عدالت به تمامی بازنشستگان و ...از جمله مطالبات بازنشستگان است که انتظار داریم تمامی آنان عملیاتی شود.

وی گفت: اجرایی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را ۴ است که پیگیری می کنیم و بدین منظور تا به حال ۵ نامه به رئیس جمهور نوشته ایم که آخرین نام در تاریخ ۷ ازدیبهشت ماه به دست احمدی نژاد داده شد اما متاسفانه تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با اشاره به اینکه اجرای قانون همسان سازی مشکل اعتباری ندارد، تاکید کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان از سال ۸۸ در قانون بودجه دیده شده و اعتبار آن نیز از محل سهام قابل ارائه در نظر گرفته شده است که می توان برای اجرایی شدن آن سهام ها را تبدیل به پول کرد.

خبازها در مورد پرداخت مابه التفاوت ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان نیز گفت: براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی مابه التفاوت ها اواخر خردادماه بصورت جداگانه و فوق العاده علاوه بر فیش حقوقی به حساب بازنشستگان واریز می شود و افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند به طور حتم کمتر از ۷۰۰ هزار تومان دریافت نمی کنند.

وی همچنین در مورد افزایش حق مسکن و بن خوار و بار بازنشستگان نیز گفت: پیشنهاد داده ایم که حق مسکن بازنشستگان به ۴۰ هزار تومان و بن خوار و بار آنان نیز به ۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کند که امیدواریم تاپایان دولت عملی شود.

این مسئول در مورد سهام عدالت نیز اظهار داشت: سهام عدالت را تعدادی از بازنشستگان که قبل از سال ۷۶ بازنشسته شدند دریافت کردند اما سهام به مابقی بازنشستگان پس از آن سال تعلق نگرفته است و تا کنون نیز از سوی سازمان خصوصی سازی مطلبی برای اعطای سهام عدالت به بازنشستگان به ما اعلام نشده است. http://hadidnews.com/vdci3war.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما