تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۹
مدل رفتاری و علایق و تمایلات و منطق رفتار دیپلماتیک تمامی نخبگان درگیر این تنازع بویژه در حالت احساسی از پرده برون افتاد؛و تحلیلگران رفتاری و استخراج کنندگان اطلاعات سرویس های اطلاعاتی با دستی پر از از این منازعه و نه مناظره بازگشتند.
جدال مردان دیپلمات و شادمانی غربی ها/ نزاع نخبگان اتمی و خوشحالی دشمنان ایران!
در مناظره جمعه شب اختلافات نخبگان در حوزه هسته ای بدون رعایت پرده پوشی آشکار شد.
 
به گزارش حدیدنیوز، در مناظره جمعه شب بویژه آنگاه که سه رجل دیپلمات ما حسن روحانی؛جلیلی وولایتی کوشیدند اطلاعات خود را در مورد تحولات مذاکرات هسته ای به رخ بینندگان سیما بکشند؛این نکته که بینندگان نامحرم سرویس های اطلاعاتی غرب هم در حال رصد رفتار و اطلاعات و نیز تحلیل نخبگان اتمی ما هستند؛مغفول واقع شد و این نخبگان در فاز خودنمایی چیزهایی را آشکار کردند که اصلا مصلحت نبود.

جلیلی می کوشید که ثابت کند او اطلاعاتی بیش از روحانی و ولایتی حتی در مورد تحولات دوران تصدی کار این افراد داراست و ولایتی و روحانی و حتی رضایی تلاش می کردند که ثابت کنند که جلیلی فقط یک بیانیه خوان صرف بدون اطلاعات دیپلماتیک است که تنها می کوشد با کلید واژه مقاومت هر پیشنهاد غربی ها را رد کند.

در مجموع پیام جلیلی آن بود که من بیش از آن دو می دانم و پیام آن دوبعلاوه رضایی آن بود که جلیلی نماد سه سال تحریم ایران است. اما پیام این مناظره برای مردم آن بود که گویا نخبگان موثر در مسئله هسته ای خود دارای اطلاعات درستی نیستند فلذا تصمیمات با اطلاعات ناقص گرفته می شود.

براستی آیا باید در مهمترین مسئله سیاست خارجی ما در دو دهه اخیر باید چنین پیامی را به مردم داد؟ اما سرویس های اطلاعاتی دشمنان ایران چه پیامی از این تنازع نخبگان اتمی گرفتند؟

۱.حاملان گفتمان مقاومت در میان نخبگان مسئول اتمی ایران اندکند.سه نفر در برابر یک نفر 

۲. مقاومت های جدی و مخالفت های تند علیه گفتمان مقاومت در میان مسئولان وجود دارد. 

۳.دبیر شورای امنیت ملی و مذاکره کننده اصلی ایران از نظر نخبگانی چون روحانی و ولایتی و رضایی که هرکدام راس دیدگاهی هستند؛فاقد سواد علمی دیپلماتیک بوده و فقط انتقال دهنده دیدگاهی است و نه بیشتر! 

۴.دبیر اسبق شورای امنیت ملی کشور و حتی ولایتی مشاوربین الملل عالیترین مقام کشور از نظر دبیر فعلی شورای امنیت ملی فاقد اطلاعات و بدتر از آن دارای اطلاعات غلط آن هم در مورد مهمترین مسئله دو دهه اخیر کشور است! 

۵. مدل رفتاری و علایق و تمایلات و منطق رفتار دیپلماتیک تمامی نخبگان درگیر این تنازع بویژه در حالت احساسی از پرده برون افتاد؛و تحلیلگران رفتاری و استخراج کنندگان اطلاعات سرویس های اطلاعاتی با دستی پر از از این منازعه و نه مناظره بازگشتند. به همین دلیل است به آقایان روحانی؛جلیلی؛ولایتی و حتی رضایی در این امتحان نمره مردودی تعلق می گیرد زیرا دفاع ازنفس آنها به آشکار سازی نقاطی از مسئله هسته ای انجامید که غربیان برای دستیابی به آن باید تلاش فراوانی می کردند. http://hadidnews.com/vdcefe8w.jh8zzi9bbj.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما