تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۷
ساعات اولیه امروز (دوشنبه) شاهد درگیری معترضین و نیروهای امنیتی در خیابان‌های منتهی به دفتر نخست‌وزیری در استانبول بود.
به گزارش حدیدنیوز، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالیکه شدیدترین اعتراضات ضددولتی در یک دهه اخیر وارد چهارمین روز خود می‌شود، معترضین ترک با پلیس ضدشورش در ساعات اولیه امروز (دوشنبه) درگیر شدند. برخی معترضین دفاتر حزب حاکم عدالت و توسعه را به آتش کشیدند.

خیابان‌های شهرهای ترکیه در صبح امروز و پس از یک شب درگیری‌های خشونت‌آمیز در شهرهای بزرگ آرام بودند.

در شهر بندری ازمیر، معترضین با بمب‌های دستی آتش‌زا به دفاتر حزب عدالت و توسعه حمله کردند. تصاویر تلویزیونی حکایت از بروز آتش‌سوزی در این دفاتر داشت.

ایستگاه‌های پلیس، جدول‌های خیابان‌ها و پیاده‌روها و همچنین علائم راهنمایی و رانندگی در خیابان‌ها توسط معترضین کنده شدند تا برای ایجاد موانع در یکی از خیابان‌های اصلی منتهی به تنگه بوسفروس که شاهد بیشترین درگیری‌ها بود، استفاده شوند.

خیابان‌های منتهی به دفتر نخست‌وزری در استانبول بسته شده بودند و پلیس نیز برای عقب راندن معترضین در ساعات اولیه امروز (دوشنبه) از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

در یکی از خیابان‌های نزدیک به دفتر رجب طیب اردوغان، یکی از معترضین با یک بیل مکانیکی کوچک به سمت خطوط پلیس حرکت کرد. سایر معترضین نیز وی را تعقیب کردند. در یکی از مساجد منطقه نیز نیروهای پزشکی در حال مداوای مجروحین درگیری‌ها بودند.

پلیس همچنین به یک مرکز خرید در آنکارا حمله کرده و چند صد نفر از معترضین را که در این مرکز پناه گرفته بودند دستگیر کردند. http://hadidnews.com/vdcexw8w.jh8zfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما