تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۲
یک مقام ارشد در یکی از سرویس‌های امنیتی کشورهای منطقه خاورمیانه که تحولات سوریه را پیگیری می‌کند گفت: در دو ماه اخیر شاهد تحول در درگیری های مسلحانه در سوریه هستیم.
به گزارش حدیدنیوز، ایران دیپلماتیک به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت: فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته ارسالی از سوی ایران و روسیه به سوریه باعث شده تا نیروهای دولت دمشق از ویژگی های متمامیزی در تعقیب و نابودی دشمنان خود برخوردار شوند.

این ویژگی‌ها باعث شده است تا نیروهای دولت سوریه در میدان نبرد با مخالفان مسلح بتوانند به موفقیت ها و پیروزی‌هایی دست یابند.

این روزنامه اضافه کرد: براساس گزارش کارشناسان و مسؤولان در سرویس های امنیتی کشورهای غربی، این فناوری ها شامل تعداد زیادی هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) ساخت ایران و سامانه های مقابله های گلوله های خمپاره هستند.

واشنگتن پست افزود: واحدهای نظامی دولت سوریه همچنین از تجهیزات جدید رصد و جمع آوری اطلاعات امنیتی و جاسوسی اطراف مراکز مخالفان مسلح استفاده می‌کنند. نیروهای دولتی سوریه همچنین از تجهیزاتی برای ارسال پارازیت و مقابله با تماس های مخابراتی مخالفان نیز استفاده می کنند.

همچنین فرماندهان ارشد نظامی سوریه از شیوه های جدید تاکتیکی استفاده می‌کنند که برخی از کارشناسان آنها را نتیجه مشاوران و مدرسان خارجی می‌دانند.

یک مقام ارشد در یکی از سرویس های امنیتی کشورهای منطقه خاورمیانه که تحولات سوریه را پیگیری می کند نیز گفت: در دو ماه اخیر شاهد تحول در درگیری های مسلحانه در سوریه هستیم. سلاح و تجهیزات دیگری که از روسیه و ایران به سوریه می آیند دارای کیفیت بالایی هستند. تجهیزات و سامانه های نظامی باعث افزایش قدرت نیروهای دولتی سوریه شد.

سوریه از ۲ سال پیش تاکنون با موجی از بحران خشونت آمیز روبه رو است که هم اکنون به جنگ داخلی میان ارتش و مخالفان مسلح تبدیل شده است. ارتش سوریه در دو ماه اخیر توانست موفقیت هایی را کسب کند. http://hadidnews.com/vdcdsx0x.yt0f96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما