تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۷
برنامه مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم چمد روز پیش در صدا و سیما برگزار شد. در سال ۱۳۸۸ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دو روز پس از آغاز مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری، در مراسم ۱۴ خرداد آن سال خطاب به نامزدها فرمودند که «برای اثبات خود به نفی دیگری متوسل نشوند» و مناظرات را «در چهارچوب‌های درست شرعی» انجام دهند تا به «دشمنی و ایجاد نقار منتهی نشود.»
درس‌های مناظره‌ ۸۸ به روایت رهبری
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا، بازخوانی این تذکرات در آستانه دور بعدی برگزاری مناظره‌های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خالی از لطف نخواهد بود:

* انسان نمی‌پسندد که ببیند یک نامزدی، چه در نطق‌های تبلیغاتی، چه در سخنرانی، چه در تلویزیون، چه در غیرتلویزیون، برای اثبات خود متوسل بشود به نفی آن دیگری.

* نامزدها همه برای یک هدف دارند کار می‌کنند. هر کسی به نظر خودش یک احساس مسوولیتی، تکلیفی دارد، می‌آید میدان. من با مناظره و معارضه و گفت‌وگو و انتقاد مخالفتی ندارم؛ اما سعی کنید این در چهارچوب‌های درست شرعی و دینی انجام بگیرد.

* مردم، مردم بیداری هستند، می‌فهمند، می‌دانند. این چهار نفر نامزدی که از شورای نگهبان تأیید شده‌اند و در اجتماعات گوناگون سخنرانی می‌کنند، خودِ آن نامزدهای محترم توجه کنند، مراقبت کنند که در این سخنرانی‌ها، در این اظهارات، جوری نباشد که منتهی بشود به ایجاد دشمنی و ایجاد نقار؛ با برادری و با مهربانی پیش بروند.

* اختلاف نظر، اختلاف رأی، اختلاف سلیقه، در مسائل گوناگون، در مسائل شخصی، در مسائل عمومی، یک امر طبیعی است؛ اشکالی هم ندارد. نگذارید این به اغتشاش منتهی بشود. http://hadidnews.com/vdcdkx0x.yt0fo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما