تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۵
روزنامه واشنگتن پست فاش کرد گروه‌های مسلح سوریه محموله‌های سلاح جدیدی به وزن حدود ۳۵ تن از عربستان سعودی دریافت کرده‌اند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، روزنامه واشنگتن پست نوشت: گروههای مسلح در سوریه محموله های سلاح جدیدی را به وزن تقریبی ۳۵ تن دریافت کرده اند که منبع آن عربستان سعودی است.

این روزنامه به نقل از سلیم ادریس فرمانده گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه مستقر در شهر امان پایتخت اردن آورده است که حضورش در اجلاس ژنو ۲ مشروط به دریافت سلاح های پیشرفته ضد تانک و هواپیما است تا بتواند به تغییر اوضاع نبرد کمک کند.

واشنگتن پست نوشت: ادریس از آمریکا خواسته است که به وی سلاح و مهمات به وزن ۷۰۰ تن در هفته در طول ماه آینده بدهند.

روزنامه عرب تایمز نوشت: عربستان همواره به این مسئله اعتراض دارد که خرید سلاح از آمریکا با ممنوعیت خارج کردن آن از عربستان همراه است و درنتیجه نمی توان این سلاح ها را در اختیار سوریه یا مقاومت فلسطین برای نبرد با اسرائیل قرار داد اما وقتی موضوع به تشویق سوریها به جنگ با یکدیگر می رسد می بینیم که عربستان درهای انبارهای سلاح خود را باز می کند.

گزارش های رسانه ای پیش از این از سفر رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه به مرز سوریه و ترکیه در دو هفته پیش و دیدارش با ادریس خبر داده بودند که در جریان آن یک محموله کمک به وی اعطا کرد؛ کمک هایی که آمریکا آن را غیررزمی دانسته است.

خبر درخواست ادریس از آمریکا برای دریافت ۷۰۰ تن سلاح در هفته در ماه آینده درحالی فاش می شود که رئیس دفتر جان مک کین سناتور جمهوری خواه آمریکایی به شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت: مک کین با رهبران شورشیان سوری در خاک سوریه دیدار کرده است. دیدار مک کین با شورشیان سوری دیروز دوشنبه برگزار شده است.

برایان راجرز مدیر ارتباطات جان مک ‌کین اعلام کرد که این سناتور آمریکایی برای ساعاتی از مرز ترکیه وارد خاک سوریه شده و با رئیس شورشیان این کشور دیدار کرده است.

مک‌ کین با سرهنگ سلیم ادریس فرمانده گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه و دیگر سران شورشی معارض دیدار کرده است. مک ‌کین بالاترین مقام آمریکایی است که تاکنون با شورشیان معارض سوری در خاک این کشور دیدار داشته است.

مک کین در جهت حمایت های بیشتر آمریکا از افراد مسلح سوری فعالیت می‌کند و از برجسته ‌ترین طرفداران اعطای کمک بیشتر آمریکا به مخالفان مسلح سوری در کنگره آمریکا و حامیان سرسخت اسرائیل به شمار می‌رود.

سناتور مک کین دو روز پیش تهدید کرد که در صورت شکست کنفرانس ژنو ۲ ، آمریکا برای از بین بردن نیروی هوایی سوریه وارد عمل خواهد شد.

مک کین همچنین از مذاکرات واشنگتن با شرکای منطقه‌ای خود درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه خبر داد و افزود که بشار اسد همچنان در راس قدرت در سوریه باقی خواهد ماند؛ مگر اینکه آمریکا تصمیم قاطعی برای برکناری وی از قدرت اتخاذ کند. http://hadidnews.com/vdce7o8w.jh87ei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما