تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۸
یک منبع نظامی سوری ضمن تکذیب خبر به کارگیری اسلحه شیمیایی از سوی ارتش سوریه در شهر «حرستا» گفت که بوی ناآشنای منتشر شده در فضای این شهر بوی باروت سوخته ناشی از تخریب یک کارگاه ساخت بمب‌های دست‌ساز و انبار اسلحه و مهمات بود.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر انتشار بوی ناآشنا در اطراف مناطق «العباسیین» و «القابون» که ناشی از به کارگیری نوعی ماده شیمیایی بوده و حالت‌های خفگی به دنبال داشته، صحت ندارد.

به گفته این منبع نظامی، بوی منتشر شده در این مناطق بوی باروت سوخته است که ناشی از حمله به انبار مهمات، اسلحه و بمب‌های دست ساز در منطقه حرستا و انفجار مواد قابل اشتعال و منفجره می‌باشد، انفجاری که باعث انتشار این بوی ناآشنا در مناطق نزدیک حرستا، از جمله جوبر و القابون در ریف دمشق شده است.

شامگاه روز یکشنبه بوی باروت سوخته در مناطق العباسیین، حرستا، القابون و جوبر در ریف دمشق منتشر شد که ناشی از مورد هدف قرار گرفتن کارگاه ساخت مواد منفجره وابسته به گروه‌های مسلح از سوی ارتش سوریه بود.

این در حالی است که کلیپی از حالت‌های خفگی در میان افراد مسلح در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و برخی صفحات وابسته به گروه‌های مخالف سوری نیز مدعی شدند که حالت‌های خفگی ناشی از استنشاق گازهای شیمیایی سمی می‌باشد. http://hadidnews.com/vdcgz79x.ak9zu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما