تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۴
تحلیلگر بی بی سی فارسی با اشاره به سخنان وزیر خارجه آمریکا، جان کری را اهل معامله سیاسی با ایران خواند. جان کری شش ماه پیش دولت ایران را دولتی منتخب مردم دانسته بود؛ اما اکنون در راستای منافع آمریکا و به دست آوردن دل فتنه گران، تغییری در سخنانش داده است و خواستار تأیید صلاحیت، مخالفان جمهوری اسلامی شده است.
به گزارش حدیدنیوز، دو روز پیش وزیر امور خارجه آمریکا از این که نامزدهایی برای انتخابات ریاست جمهوری تأیید صلاحیت شده اند که "حافظان دستگاه حاکمه" هستند انتقاد کرد و با این استدلال انتخابات ایران را آزادانه و عادلانه ندانست.



جان کری که در امور داخلی ایران دخالت کرده است با این سخنانش و عبارت "حافظان دستگاه حاکمه" صراحتا خواستار تأیید صلاحیت کسانی شده است که موافق نظام جمهوری اسلامی نباشند!





با وجود حمابت همه جانبه دولت آمریکا از فتنه ۸۸، "کریم سجادپور" تحلیلگر بنیاد کارنگی در گفت و گو با بی بی سی فارسی، از پشیمانی دولت اوباما از عملکردش در فتنه ۸۸ خبر داد و گفت: «وقتی با معاونان آقای اوباما صحبت می کنم آن ها معتقدند به اندازه کافی از جنبش[فتنه] سبز حمایت نکرده اند؛ ولی این دفعه می خواهند قوی تر رفتار کنند.»



وی در ادامه از تناقض سخنان شش ماه قبل جان کری با سخنان اخیرش گفت: «وقتی به سخنان آقای کری گوش کنید می بینید شش ماه پیش گفت دولت جمهوری اسلامی، یک "سیستم منتخب" است؛ الان کمی قوی تر صحبت می کند [و می گوید منتخب نیست]»





کریم سجادپور علت این تناقض گویی جان کری را این طور توضیح داد: «به نظر من سیاست کری عوض نخواهد شد؛ یعنی شش ماه پیش می خواست با دولت جمهوری اسلامی معامله هسته ای بکند و بعد از انتخابات هم این روند[معامله] ادامه خواهد داشت.»



وی در پایان تصریح کرد: «جان کری بیش از تمام وزرای خارجه آمریکا دوست دارد با دولت جمهوری اسلامی معامله سیاسی داشته باشد.»



Flash version ۹,۰ or greater is required
You have no flash plugin installed

Click here to download latest version


فیلم مربوط به خبر

گفتنی است سخنان جان کری، دخالت یک کشور در کشور دیگر به حساب می آید. پس از این سخنان، تحلیلگران غربی در صدد توجیه آن هستند، برخی می گویند برای خوشامد اسرائیل این حرف ها را زده، برخی سخنان گذشته کری را یادآوری می کنند که از دولت منتخب ایران گفته است و برخی هم سخنان وی را در راستای معامله سیاسی تفسیر می کنند.



از همه این توجیهات که بگذریم باید این سؤال را پرسید که دولت آمریکا به چه حقی به خود اجازه می دهد که در امور داخلی ایران دخالت کند؟



از نظر ما هم انتخابات آمریکا آزاد نیست و شیوه رأی گیری و انتخاب رئیس جمهور آمریکا باید تغییر کند. آیا دولت آمریکا می پسندد که دیگر کشورها، نظام رأی گیری آمریکا را که بر مبنای تنها دو حزب پایه ریزی شده است، زیر سؤال ببرند؟ http://hadidnews.com/vdcjaoe8.uqeytzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما