تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۱
در روزهای اخیر گمانه زنی ها از بازی رسانه ای اطرافیان هاشمی در پازل غربی ها خبر میدهد.
به گزارش حدیدنیوز، در چند ماه گذشته همواره شاهد راه اندازی صفحاتی در شبکه های اجتماعی با نام شخصیت هایی همچون هاشمی رفسنجانی بودیم که مطالب زیادی را با محوریت سایت رسمی وی به جهت جذب مخاطب منتشر می کردند و با این وجود پس از انتشار خبر انتساب آنها به سایت رسمی هاشمی، این موضوع فوراً با تکذیب محسن هاشمی روبرو شد.
با این وجود در دو سه روز گذشته و با اعلام رد صلاحیت هاشمی همان صفحات اجتماعی شروع به فعالی گسترده ای کردند و در کنار ایشان تمام مطالب این صفحات از طریق سامانه پیامک های مجهول الهویه در سطح شهر تهران منتشر شد.
این حرکت همزمان با سخنان معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا در راستای تلاش کاخ سفید برای تأثیرگذاری بر روند انتخابات ایران بود.
معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا، ضمن اظهار نظر در مورد انتخابات ریاست جمهوری در ایران در مجلس سنا و نمایندگان، از طرح‌ها و برنامه‌های دولت آمریکا برای این انتخابات خبر داد.
شرمن به توصیف انتخابات ریاست جمهوری و جنبش سبز در ایران پرداخته و از طرح و برنامه‌های دولت آمریکا برای این انتخابات چنین سخن گفت:«بعید می‌دانم کسی در میان ما باشد که بداند در این دوره از انتخابات چه اتفاقی خواهد افتاد. ما انتظار نداریم همه آنچه را جنبش سبز انجام داد، دوباره مشاهده کنیم و جنبش سبز در جریان انتخابات سال ۲۰۰۹، اساساً روی تقلب در انتخابات و نه تغییر رژیم در ایران متمرکز شده بود».بنابراین هرآنچه در توان داریم به‌کار می‌گیریم تا در جریان این انتخابات اعمال نفوذ کنیم. اقدامات مختلفی می‌توان انجام داد که در مورد برخی از آنها باید در جلسات محرمانه خود صحبت کنیم؛ اما آنچه به‌صورت عمومی می‌توان ذکر کرد این است که می‌توانیم از سفارت مجازی خود برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود با مردم ایران بهره ببریم؛ اما باید این اطمینان را نیز حاصل کنیم که تکنولوژی ارتباطاتی در ایران با موانع بسیار روبه‌رو نخواهد شد و مردم به‌راحتی با استفاده از تلفن‌های همراه خود و رایانه‌های شخصی می‌توانند از جریان حقیقی امور باخبر شوند؛ ازاین‌طریق می‌توان مطمئن شد که مردم ایران به احتمال بیشتر از ابزارهای لازم برای برگزاری انتخاباتی آزاد و منصفانه برخوردار خواهند بود».


در این راستا برخی از عناصر داخلی نیز برای جا نماندن از کورس عناد علیه ارکان کشور همان مضمون هایی که در خبر سازی های شبکه های مجازی ضد نظام منتشر شد را باز نشر کردند.

علی مطهری از جمله این افراد بود که با انتشار نامه ای هتاکانه دقیقاً همان شبهاتی را که در این رسانه ها منتشر شده بود را دیکته کرد.

با این وجود این حرکت ها بدون بازخورد نماند و حجّت الاسلام سالک در این خصوص اذعان کرد: اینکه ما در کشورمان اگر متکی به فصل الخطاب بودن قانون نباشیم، سنگ بر روی سنگ بند نمی شود، قانون حاکم است، بنابراین شورای محترم نگهبان از انسان های متدین که منسوب حضرت امام و رهبری هستند تشکیل شده است. آیت الله جنتی را حضرت امام منسوب کردند، اعضای شورای نگهبان معتمدین امام و رهبری هستند، یعنی انسان هایی هستند که دینشان را به دنیای هیچ کسی نمی فروشند، این انسان ها بر اساس قانون و رضای خدا احراز یا عدم احراز را رقم زدند. بنابراین اگر آقایان، آقای مطهری و امثالهم معتقد به اجرای قانون در کشور هستند، اجرای قانون را در رابطه با افرادی که نام نویسی کردند برای انتخابات ریاست جمهوری انجام دادند.
وی در ادامه افزود: به دلایل قانونی، عده ای را احراز کردند و عده ای را احراز نکردند،

ایشان در رابطه با نامه ای که مطهری به مقام معظم رهبری نوشتند مبنی بر اینکه اگر امام هم با نام مستعار می آمد رد صلاحیت می شد، اظهار کرد: این توهین بزرگی است که آقای مطهری به امام و شورای نگهبان کردند و حرف های صحیحی نیست که مردم بپذیرند، این یک نوع مقابله با شورای نگهبان است، بنابراین من این را توهین به امام و انقلاب و ارزش های انقلابی می دانم و این کار صحیحی نیست و باید حرکتشان و نوشتارشان را اصلاح کنند.
وی با توجه به اذعان رئیس ستاد هاشمی رفسنجانی به عدم اعتراض وی به حکم شورای نگهبان و در عین حال تلاش عده ای برای گرفتن حکم حکومتی بر خلاف این موضوع گفت: شاید مقداری زود است که قضاوتی داشته باشیم و قدری باید زمان بگذرد که چیزهای دیگری روشن شود و مشخص بشود که وضعیت چگونه است، اروپا، غرب و استکبار جهانی به دنبال این هستند که گزینه ی خودشان را در قدرت ریاست جمهوری قرار دهند که تا این ساعت نشده است، مردم ما هم در مقابل توطئه های ایشان هوشیارند، الان دارند به سمت آن حرکت مخملین می روند که هست، ورود به این مسئله هم این است که پیش بینی کنند در انتخابات آینده تقلب خواهد شد و الان هم حق ها از بین می رود. بنابراین باید احقاق حق کرد!چه کسی را در فشار بگذاریم!با نامه نگاری و جهت، رهبری را در فشار بگذاریم! اینها همه اش درست نیست، بنابراین از این نوع حرکت هایی که موجب تشنج خواهد شد باید پرهیز کرد.


در پایان گفتنی است هاشمی رفسنجانی باید ضمن برائت از تلاش غربی ها و برخی اطرافیانش که در پازل دشمنی ایشان نقش آفرینی می کنند این اقدامات هتاکانه را با اعلام موضع مناسب در اذهان عمومی توجیه کند.
http://hadidnews.com/vdcfjvd0.w6dxjagiiw.html
منبع : رویداد
نام شما
آدرس ايميل شما