تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۰
جریان اصلاحات به مقوله انتخابات به عنوان مقوله ای جهت سفید نمایی خود،ساده سازی فتنه ۸۸ به یک سوء تفاهم می نگرد.
تئوریسین اصلاحات نقشه اصلاح طلبان برای انتخابات 92 را افشا کرد

جدیدترین اظهارات سعید حجاریان از تئوریسین های جریان اصلاحات را باید بی گمان خروجی تصمیمات استراتژیک اصلاح طلبان ارزیابی کرد.
به گزارش حدید نیوز وی در گفتگو با یکی از روزنامه های دوم خردادی بخشی از سناریوی اصلاح طلبان در نحوه مواجهه با دولت و اصولگرایان را ظهور و بروز داد.
حجاریان دراین گفتگو تلاش کرد تا با ناکارآمد خواندن دولت،اصولگرایان و سطوح بالاتر را به این ناکارآمدی سنجاق کرده و ضمن سفید نمایی فتنه گران این جریان را قربانی نگاه معقولانه آنان به صحنه سیاست و اجتماع القاء کند!.
با بررسی دقیق تر گفتگوی سعید حجاریان می توان گفت که:
۱- جریان اصلاحات به مقوله انتخابات به عنوان مقوله ای جهت سفید نمایی خود،ساده سازی فتنه ۸۸ به یک سوء تفاهم نگریسته و تلاش دارد به بهانه حضور رفتارهای ضد دمکراتیک خود را به فراموشی بسپارد.
۲- اصلاح طلبان  تلاش دارند از بهانه انتخابات به عنوان بستری جهت شبکه سازی جدی اجتماعی، احیای تشکیلات خود، هم یابی های استانی و...بهره برداری کنند.
۳- این جریان می کوشد تا از مسیر فعالیت های اجتماعی همچون امور عام المنفعه، فعالیت های مدنی و اجتماعی به احیای خود در سپهر اجتماعی بپردازد.
۴- اصلاح طلبان تلاش دارند نسبت اصولگرا- دولت را عملیاتی ساخته و اهدافی همچون:
- گره زدن اصولگرایان به عملکرد دولت
- مصروف ساختن توان اصولگرایان به نقد دولت
- حذف آرام گفتمان سوم تیر
- نشان دادن حمایت خود از مهره های اصولگرای نزدیک به خود را محقق سازند.
۵- این جریان با برجسته ساختن انتخابات ریاست جمهوری تلاش می کند انتخابات شوراها را به عنوان یک انتخابات زمینه ساز برای حضور آنان در حاکمیت،ذخیره سازد.
بی شک این سناریوی اصلاح طلبان را باید در راستای تلاش برای ناکارآمد خواند گفتمان اصولگرایی همراه و همگام با سناریوی بازگشت به صحنه اجتماعی آنان ارزیابی کرد.

http://hadidnews.com/vdce.n8wbjh87p9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما