تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۵
اظهار نظر فرهادی درباره فیلم «آرگو» در جشنواره کن

مردم ایران از ساخت فیلم ضد ایرانی آرگو نا راضی اند

فرهادی در مصاحبه ای ناراحتی مردم ایران را از ساخت فیلم ضد ایرانی «آرگو» بیان کرد.
مردم ایران از ساخت فیلم ضد ایرانی آرگو نا راضی اند
به گزارش حدیدنیوز، فرهادی درباره فیلم سینمایی «آرگو» (Argo) در گفت و گو با هالیوود ریپورتر گفت: مردم ایران ناراحتی‌شان و واکنششان به فیلم «آرگو» به خاطر این نیست که این فیلم آمده راجع به این مسئله که داخل ایران رخ داده، صحبت کرده، یا از این ناراحت نیستند که این فیلم به اشکالِ گرفتن سفارت امریکا پرداخته است، آنها هیچ مشکلی با این ندارند. حتی مشکلی ندارند که چرا راجع به آن کسانی که سفارت را گرفتند فیلم‌سازی شده، آنچه مردم ایران را آزار می دهد تصویری است که این فیلم از آنها نشان می دهد. آن‌ عده‌ای از ایرانی ها که به سفارت امریکا رفتند و آنجا حضور داشتند برای دفاع از خودشان بود. این چیزی بود که مردم ایران را اذیت کرد.

فرهادی درباره استقبال از جدیدترین اثر خود گفت: سعی می‌کنم راجع به استقبال از «گذشته» فکر نکنم، نه به این معنی که برایم مهم نباشد، به هر حال، هر فیلمسازی یا هر آدمی از اینکه کاری که کرده است مورد استقبال قرار بگیرد خوشحال می‌شود. ولی، اصولا سعی می‌کنم که برای خودم توقع ایجاد نکنم. اگر اتفاقی افتاد خوشحال می‌شوم و اگر اتفاقی نیافتاد هم چیزی را از دست نداده‌ام.

ایران یا خارج از ایران فرقی نمی‌کند

این کارگردان در ادامه حرف‌های خود گفت: سئوالی که از من خیلی پرسیده می‌شود این است که حالا، اینجا بیرون از ایران فیلم می‌سازید آیا چیزی عوض شده است؟ حالا که محدودیت‌ها کمتر شده، طوری دیگر فیلم می‌سازید؟ مثالی که می‌توانم بزنم این است که شما شیوه راه رفتنتان را وقتی ۴۰ سال یک جور راه میروید، یک دفعه وقتی می‌روید به فضای دیگر شکل راه رفتنتان عوض نمی‌شود. آن فضا حتی اگر فضای صاف‌تر و کم خطرتری باشد، همانطور مثل پیش از این، چون عادت کرده‌اید راه بروید.

فیلمسازان خوب ایران هنوز در دنیا ناشناخته‌اند

فرهادی درباره حضور فیلم‌های ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی نیز گفت: در سینمای ایران فیلم‌های زیادی ساخته می‌شود، مثل همه جای دنیا بخشی از این فیلم‌ها، فیلم‌هایی هستند که لایه‌های دیگری هم دارند و عمیق‌ترند و تماشاگران را به فکر می‌برند و آن تعداد که بخشی از آن‌هایی هستند که سفر می‌کنند و متاسفانه یک بخشی از فیلم‌های خوب هنوز در واقع ناشناخته است و فیلم‌های خوب ایرانی و فیلمسازان خوب ایرانی هنوز ناشناخته‌اند در دنیا، متاسفانه.


http://hadidnews.com/vdccepqi.2bqxx8laa2.html
منبع : سینما پرس
نام شما
آدرس ايميل شما