تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۳
بسیج مسئولان ارشاد برای یک فیلم ضد خانواده

روزی که ملکه قربانی شد!

برخی مسئولان از اتفاقات خاصی که می تواند به شکوفایی سینمای دفاع مقدس منجر شود جلوگیری می کنند.
روزی که ملکه قربانی شد!
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تهران پرس، متاسفانه کج سلیقگیهایی که نسبت به سینمای دفاع مقدس وجود دارد سببب ساز آن شد که فیلمی مانند «ملکه» چنان که باید دیده نشود و نگاه کلیشه ای مسئولان سینمایی کشور به معقوله دفاع مقدس سرنوشتی ناجوانمردانه را برای یک اثر متفاوت و ماندگار در سینمای جنگ این مرز و بوم رقم زد.

فیلم سینمایی ملکه که بعد از هفته ها بالا و پایین شدن به نوبت اکران رسیده بود احتمالا چهارشنبه همین هفته با ۵۰ میلیون تومان فروش به اکرانش پایان می‌دهد و این مقدمه ای می شود برای داستان همیشگی سینمای دفاع مقدس که متاسفانه همیشه ارزش آن نزد برخی مسئولین فرهنگی کشور کمتر از فیلم هایی نظیر قاعده تصادف یا..... بوده است .

بنا به گفته باشه‌ آهنگر ، درست در دوره اکران قبل از «ملکه» اتفاق مشابهی در اکران برای فیلم دیگری به نام «قاعده تصادف» می افتد و این فیلم هم نظیر ملکه در هشت سالن سینمایی بیشتر اکران نمی شود اما ظاهرا ماجرا کمی تفاوت می‌:کند، کار به وزیرارشاد و رئیس بنیاد فارابی کشیده می‌شود و هر دو مجبور به پاسخ‌گویی و توجیه در بسیج نکردن همه امکانات برای نمایش فیلمی می‌شوند که به شدت ضدخانواده است.

مهدی سلطانی یکی از بازیگران اصلی این فیلم علت مهجور ماندن «ملکه» را به صراحت بر این نکته می داند که برخی مسئولان علاقه ای به فیلمهای این چنین نداشته و سعی می کنند از اتفاقات خاصی که می تواند به شکوفایی سینمای دفاع مقدس منجر شود جلوگیری کنند.

اینگونه موضع گیری ها از سوی مسئولان فرهنگی و سینمایی کشور در حالی رخ می دهد که در سینمای جهان آنچه بیشتر از همه چیز ارزش پیدا می کند حماسه و تاریخ رشادت های آن مرز و بوم است که توسط سینما گران و مسئولین آن کشور برای زنده نگه داشتن هویت سرزمینی به آن توجه می شود امری که در کشور ما با وجود تاریخ ۸ ساله حماسه که در نوع خود بی نظیر جلوه می کند همیشه شانه خالی کردن مسئولین فرهنگی را در بر داشته است .

اینجاست که در مقابل این انتقادات به مسئولان سینمایی تمدید یک هفته ای به اکران ملکه داده می شود امری که بنا به گفته باشه آهنگر هیچگاه نمی تواند بد قولی های زمان اکران را جبران کند و نجات دهنده این فیلم باشد و همان بهتر که چهارشنبه از پرده اکران به پایین کشده شود و در سکوتی کامل و مهجوریت همیشگی فیلم های دفاع مقدس در سینمای ایران به کار خود پایان دهد ! http://hadidnews.com/vdcgww9x.ak9zy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما