تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۲۵
بازار تلفن‌های همراه هوشمند آندرویدی در دستان سامسونگ ...آموزش دافع خطرات فناوری.
دانلود آخرین نسخه مرورگر قدرتمند Google Chrome
به گزارش حدیدنیوز، آخرین تحولات عرصه IT را اینجا بخوانید:


*دانلود آخرین نسخه مرورگر قدرتمند و محبوب Google Chrome

این مرورگر جزو مرورگرهای پرسرعت در اینترنت می باشد و رغیب اصلی مرورگرهایی همچون اینترنت اکسپلورر و فایرفکس به شمار میرود. این مرورگر از امکان جدیدی که در IE ۹ قرار گرفته استفاده می کند در واقع به کاربر این امکان را می دهد که به صورت ناشناس در اینترنت به گشت و گذار بپردازد بدون آنکه هیچ اثری از خود در وب سایت ها به جای بگذارد.
 


همچنین امنیت در گوگل کروم بسیار بالاست به طور خلاصه میتوان گفت که در این مرورگر از نوعی تکنولوژی جدید به نام جعبه شنی استفاده شده که به هنگامی که یک هکر قصد نفوذ به سیستم و هک مرورگر را دارد با این جعبه شنی رو به رو میشود و در ابتدا می بایست این جعبه را دور بزند. از دیگر ویژگی های این مرورگر میتوان به داشتن امنیت بسیار بالا ، باز کردن چندین سایت به صورت همزمان در یک صفحه Tab Browsing ، پشتیبانی از پلاگین های مختلف ، امکان بلوک کردن پنجره های تبلیغاتی مزاحم Pop-up Blocker ، دانلود بسیار سریع از سایت ها ، امکان جستجو در موتورهای جستجوگر معروف ، محیط گرافیکی بسیار زیبا و … اشاره نمود. 

دانلود نرم افزار

*بازار تلفن‌های همراه هوشمند آندرویدی در دستان سامسونگ 

حرف اول بازار تلفن‌های همراه هوشمند آندروییدی،‌متعلق به سامسونگ است و سود این شرکت حتی از گوگل، که خود سازنده آدرویید بود نیز بیشتر است.




بازار تلفن‌های همراه هوشمند در سه ماهه اول سال جاری ميلادی سودی معادل ۵ ميليارد دلار داشت كه ۹۴.۷ درصد آن سهم شركت كره‌ای سامسونگ بود. 



همکاران سیستم به نقل از سايت سی نت فرانسه ،در حال حاضر سامسونگ در بازار تلفن‌های همراه هوشمند تحت سيستم عامل آندرويد حرف اول را می‌زند و سودی كه از اين سيستم عامل به دست آورده است، حتی از شركت سازنده‌ی آن يعنی گوگل نيز به مراتب بيشتر بوده است.


پس از سامسونگ شركت ال جی در جايگاه دوم قرار گرفته است و ۲.۵ درصد از بازار هوشمند‌های آندرويدی را از آن خود كرده است و ۲.۷ درصد باقيمانده‌ی اين بازار نيز در دستان شركت‌هايی مانند سونی، موتورلا، هووای، اچ تي سي، ايسر و ... قرار دارد.


اين شركت‌ها در اين بازار، سودی حدود ۱۰۰ ميليون دلار دارند كه در مقايسه با سود حدود ۵ ميليارد دلاری سامسونگ رقم بسيار ناچيزی است. 


*معرفی برگزیده محصولات و سرویس‌های گوگل در کنفرانس I/O



نکته جالب این کنفرانس این بود که گوگل تا حد امکان سع یمی‌کرد راجع به محصول جنجالیش، یعنی عینک گوگل کمتر صحبت کند!




کنفرانس توسعه دهندگان گوگل I/O با انبوهی از محصولات و سرویس‌های عمدتا نرم‌افزاری توسط گوگل افتتاح شد و بیش از ۶ هزار توسعه دهنده Developers یا DEVS در جریان آن قرار گرفتند.


در اینجا مهم‌ترین بخش های معرفی شده را به صورت خلاصه برایتان نقل می کنیم:
گوگل در این کنفرانس هیچ سخت افزار جدیدی معرفی نکرد. اگر هم در مورد گوشی هوشمند نکسوس ۴، تبلت نکسوس ۷ و یا کروم بوک حرف زد، تکرار مکررات بود.
اگر هم در مورد گوگل گلس یا همان عینک گوگل حرف نزد، دلیل عمده آن فشار بیش از حد کنگره به گوگل برای توضیح در مورد نقض یا عدم نقض حریم خصوصی افراد بود که داستانش در جریان است. از پروژه گوگل تی وی هم صحبتی به میان نیاورد.

حتی در مورد عرضه عمومی آپدیت نسخه جدید ۴.۳ آندروید هم خیلی صحبت نکرد و بعدا معلوم شد در ماه ژوئن برخی دستگاهها جداگانه این آپدیت را دریافت خواهند کرد و ما بقی هنوز معلوم نیست. بنابراین آپدیت نسخه ۴.۳ شاید به تغییر مدیریت در بخش آندروید مربوط نباشد، اما بی تاثیر هم نبوده است.

در مورد ایکس فون هم که قرار بود موتورولا در آن شگفتی بیافریند، نیز صحبت نشد. تبلت ۱۱ اینچی سامسونگ که با همکاری گوگل ساخته می شود نیز صحبتی به میان نیامد.فقط گلکسی اس ۴ با آندروید مخصوص معرفی شد که به قیمت ۶۵۰ دلار در ماه ژوئن راهی بازار امریکا می شود.

اما قسمت عمده ۳ ساعت و نیم مراسم افتتاحیه صرف معرفی محصولات و سرویس هایی شد که به بهتر شدن اپلیکیشن ها در گوگل کمک فراوانی می کند.

Google Play Game Services
گوگل به کاربران خود در بخش گیم سرویس جدید خود را معرفی کرد که مانند گیم های آی او اس اپل و ایکس باکس، می توان آنها را روی تبلت و گوشی های هوشمند خود اجرا کرده و رزومه کرد تا بعدا دوباره کاربر از ادامه، گیم خود را اجرا کند.

از طریق گوگل پلاس می توان گیم های چند بازیکنه را به اجرا درآورد و به توسعه دهندگان گوگل اجازه می دهد تا سرویس های گیم خود را به آی او اس اضافه کنند و گیم های تحت وب را گسترش دهند تا این ویژگی محدود به آندروید نشود.


Google Play Music All Access
یکی از بهترین های امسال گوگل برای توسعه دهندگان این سرویس بود. گوگل با این سرویس وارد بیزینس موسیقی به صورت قدرتمند شد که دوباره سازی سرویس هایی مانند Spotify و Rdio با پرداخت ماهیانه ۹.۹۹ دلار استو اگر در ماه ژوئن این کار را انجام دهید که تخفیف شامل حال شما شده و ۷.۹۹ دلار پرداخت خواهید کرد.میلیونها آهنگ و ایستگاه رادیویی را روی آندروید و سرویس تحت وب گوگل خواهید داشت. اینکه آیا این سرویس روی آی او اس اپل خواهد رفت یا نه بحثی نشد.

Maps for Mobile
نسخه روی گوشی هوشمند معرفی شد که به محض ترافیک و رسیدن به چراغ خطر ، اتوماتیک به شما اعلام می کند و مسیر جدید را به شما نشان می دهد. منبع اصلی ترافیک جاده ای نیز خواهد شد. گوگل اینترفیس جدیدی نیز برای تبلت ساخته که اجازه می دهد نزدیک ترین رستوران، فروشگاه و کافی شاپ را با همان اپلیکیشن بیابید.

Big Update for Desktop Maps
گوگل مپ تحت نسخه دستکتاپ نیز خانه تکانی اساسی خورده است و همه آیتم ها در آن متحول شده است. گرافیک نرم تری از قبل داشته و تمرکز برنامه روی کشف آیتم
‌ها است که در تابستان خواهد آمد. وقتی کلمه سوشی را سرچ کنیم ، نظرات دوستان را نیز در این باره خواهیم دید. کلی جزییات را نیز به کاربر نشان خواهد داد. برای دیدن نسخه پریویوی این گوگل مپ می توانید پیش ثبت نام کنید{لینک}

New Features for Google+
آرزوی گوگل است تا شما کاربران چیزهای بیشتری را روی اکانت و سرویس های خود به اشتراک بگذارید. گوگل پلاس، شبکه اجتماعی دو ساله در این کنفرانس خیلی نو شده بود و آیتم های زیادی را در خود جای داده است. عکسهای شما در بهترین حالت و موقعیت ادیت شده و سر جای خود قرار می گیرند. اپ Hangouts کلی ویژگی های جدید در خود جای داده و اجازه می دهد کاربر حرف بزندو عکس را به اشتراک گذاشته و وارد چت ویدئویی بشود.

New Cards for Google Now
سرویس دستیار مجازی می تواند به شما بگوید کدام برنامه تلویزیونی در چه ساعتی نمایش داده خواهد شد. ترانزیت بین شهری چگونه خواهد بود. با صدای خود می توانید سلسله دستوراتی را از طریق اپ مخصوص بدهید تا ملاقات از قبل تعیین شده ای را به یاد شما بیندازد.

Voice Search on the Desktop
سرچ از طریق نسخه به روز شده کروم به روی دسکتاپ شما راه خواهد یافت و با کلمه "اوکی گوگل" همه چیز شروع نویی خواهد یافت. می توانید به او بگویید نزدیکترین پیتزا فروشی کجاست و چقدر فاصله دارد و به شما نشان دهد.

گوگل برای توسعه دهندگان نیز امکانات بهتری از قبل فراهم کرده تا در محیط بتا، اپ های خود را در سایزهای مختلف نمایشگرها تست کرده و بعد شما را وارد دنیای واقعی کند. گوگل پلی به عنوان فروشگاه اصلی، بخشی ویژه برای اپ های مربوط به تبلت پیدا کرده که در کنفرانس معرفی شد.(هم برای کاربر مناسب است و هم برای توسعه دهنده)

در مجموع گوگل برای توسعه دهندگان، مشکلات دم دستی هنگام نوشتن و توزیع اپ ها را کمتر کرده تا نسبت به قبل راغب تر شده و بیشتر با گوگل همکاری کنند.

در مجموع گوگل می خواهد شما را از حالت سنتی نوشتن کلمه روی سرچ و پیدا کرده آن در بیاورد و همه چیز را به سیستم صوتی خود وصل کند، زندگی را برای شما آسان تر کند و البته آگهی های جدید خود را نیز فروخته و کسب درآمد کند. 

*آموزش دافع خطرات فناوری 

راحت‌تر شدن زندگی و ارتباطات از مزایای غیرقابل انکار تکنولوژی‌ها هستند. اما هر تغییری، پیامدهایی هم به دنبال دارد.
آموزش دافع خطرات فناوری


عضو هیات علمی دانشگاه ورود تکنولوژی به زندگی افراد را توام با خطراتی دانست و لازمه دفع این خطرات را آگاهی دادن همگانی افراد دانست. 



 امیدعلی مسعودی عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: سبک زندگی در واقع مربوط به نوع مصرف است؛ این که چه کالا و خدمتی را برای خود انتخاب کنم و یا برای دریافت اطلاعات از چه رسانه‌ای استفاده کنم.


وی در این رابطه افزود: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاعات و تبلیغاتی که منتشر می‌کنند و بر سبک زندگی افراد تاثیر مستقیم یا غیرمستقیم داشته باشند.


این پژوهشگر در ادامه آثار تکنولوژی‌های ارتباطی را بستگی به میزان هماهنگی آن با فرهنگ غالب یک کشور دانست و افزود: تاثیر تکنولوژی‌های ارتباطی بر سبک زندگی تا وقتی که با فرهنگ و آداب و رسوم هماهنگ باشد مثبت است اما وقتی ناهماهنگی به بار آورد پیامد های منفی آن بروز می‌کند.


وی در رابطه با کاهش پیامدهای منفی آن گفت: این موضوع به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری رسانه‌ای در یک جامعه اسلامی که باید در راستای فرهنگ اسلامی باشد. به طور مثال رسانه‌های کشوری اسلامی همچون ایران رسانه مصرف گرایی را تبلیغ نمی‌کنند در حالی که کشورهایی که از این الگو تبعیت میکنند، سعی در ایجاد فرهنگ مصرف دارند.


مسعودی ادامه داد: با حفظ فرهنگ اصیل خود در مقابل تکنولوژی می‌توانیم از سبک زندگی مقبول خود حفاطت کنیم و تغییر را فقط در راستای بهبود آن داشته باشیم.


وی در رابطه با خطراتی که تکنولوژی و سوءاستفاده از آن به همراه دارد اظهار کرد: این خطرات برای تمام سنین وجود دارد که با کسب آگاهی می توان در رفع آن قدم موثری برداریم ولی این محیط برای کودکان و نوجوانان و آسیب بیش تری به دنبال دارد.

http://hadidnews.com/vdcjyte8.uqeyizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما