تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۶
دسترسی دولت به اطلاعات مربوط به تماس‌های محرمانه

جاسوسی از آسوشیتدپرس، رسوایی جدید دادستانی آمریکا + فیلم

دادستان کل، ضمن دفاع از شنود مکالمات آسوشیتدپرس، این اقدام خود را ضروری عنوان کرده است.
جاسوسی از آسوشیتدپرس، رسوایی جدید دادستانی آمریکا + فیلم
 به گزارش حدیدنیوز، اریک هولدر، دادستان کل ایالات متحده آمریکا در واکنش به اتهام خبرگزاری آسوشیتدپرس مبنی بر دخالت دولت آمریکا در فعالیت های خبری این خبرگزاری و شنود مکالمات تلفنی ۲۰ خط این خبرگزاری، ضمن دفاع، این اقدام خود را ضروری عنوان کرده است.



اریک هولدر گفت: «این دومین و یا سومین مورد جدی است که تاکنون شاهد بودیم و اصلا اغراق آمیز نیست. این موضوعی است که زندکی مردم کشور را به مخاطره می اندازد و ما در تلاش هستیم تا مسئولان این اقدام را شناسایی کنیم.»



این اقدام همزمان با انتشار خبر مربوط به خنثی کردن طرحی تروریستی توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از سوی این خبرگزاری صورت گرفت. در این خبر به جزئیات عملیات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای خنثی کردن طرح القاعده برای بمب گذاری در هواپیمایی از یمن به مقصد آمریکا اشاره شده بود. مقام های آمریکایی پیشتر، از آغاز تحقیقات خود برای یافتن افرادی که این اطلاعات را در اختیار این خبرگزاری قرار داده اند، خبر داده بودند.



سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش گفت: «اگرچه رئیس جمهوری در این مورد بی اطلاع بوده اما وی کاملا متوجه نیاز موجود برای دستیابی به اطلاعات طبقه بندی شده و مخفی برای بالا بردن میزان امنیت مردم کشور است.»



Flash version ۹,۰ or greater is required
You have no flash plugin installed

Click here to download latest version


گزارش یورونیوز

Flash version ۹,۰ or greater is required
You have no flash plugin installed

Click here to download latest version


فایل صوتی



دفاع دادستان آمریکا از این اقدام در حالی است که به گزارش دویچه وله، گری پرويت، مدیر اجرایی خبرگزاری آسوشیتدپرس در شکوائیه‌ای خطاب به "اریک هولدر"، نوشت: «هیچ توجیهی برای ضبط و جمع‌آوری این حجم از ارتباطات تلفنی وجود ندارد. دولت آمریکا با این اطلاعات جمع‌آوری شده می‌تواند در جریان جزئیات کار این خبرگزاری قرار گیرد بدون آنکه مجاز به این کار باشد؛ از جمله‌، دسترسی دولت به اطلاعات مربوط به تماس‌های محرمانه یک رسانه با منابع خبری خود.»



مدیر اجرایی خبرگزاری آسوشیتدپرس افزود: «چه در جریان شنود تلفن‌ها و چه پس از آن، نه به خود خبرگزاری و به نه گزارشگرانی که هدف عملیات شنود بوده‌اند، اطلاعی داده نشده است. به نظر ما این اقدام وزارت دادگستری آمریکا نقض حقوق قانونی خبرگزاری آسوشیتدپرس در امر تحقیق درباره خبر و انتشار گزارش است.»



گری پرويت، از وزیر دادگستری آمریکا خواسته است که همه‌ اطلاعات جمع‌آوری‌شده مربوط به خبرگزاری آسوشیتدپرس پس داده و همه‌ کپی‌های تهیه‌شده از این اطلاعات از بین برده شود. علاوه بر این به گفته مدیر آسوشیتدپرس، این موسسه در حال بررسی اقدام قانونی علیه شنود تلفن‌های همکاران و دفاتر خود است.۱۰۶ http://hadidnews.com/vdch6zni.23nvqdftt2.html
منبع : جام
نام شما
آدرس ايميل شما