تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۱
اصلاح‌طلبان دچار بی‌آیندگی هستند و من راه را در امید بستن به سیاست‌های آقای هاشمی نمی‌بینم.
روایت اپوزیسیون از بی‌آیندگی و قمار اصلاح‌طلبان
به گزارش حدیدنیوز، نشست گروهک اتحاد جمهوریخواهان در برلین با موضوع انتخابات برگزار شد.

مهران براتی از اعضای گروهک مذکور در میزگرد برگزار شده در برلین تصریح کرد: انتخابات امسال با انتخابات چهار سال پیش تفاوت دارد و شرایط آن زمان الان قابل تکرار نیست به همین دلیل باید برخوردی دیگرگونه با انتخابات امسال داشت.

وی همچنین با اشاره به این نکته که هاشمی در ذهن توده بزرگی از مردم ایران، نماد تغییر نیست افزود: «قدرتی را که هاشمی برای تغییر توازن قدرت می‌خواهد، خاتمی در دوره دوم ریاست جمهوری خود داشته آن هم در شرایط خطیر بین‌المللی بعد از حمله آمریکا به عراق، اما موفق به تغییر خاصی نشد.»

براتی معتقد است: اصلاح‌طلبان دچار بی‌آیندگی هستند. من راه را در امید بستن به سیاست‌های آقای هاشمی نمی‌بینم.

ملیحه محمدی عضو دیگر اتحاد جمهوریخواهان (عضو سابق گروهک فدائیان خلق) نیز در نشست مورد اشاره، ضمن تاکید بر اهمیت اتخاذ سیاست انتخاب میان بد و بدتر گفت: ایرانیان باوری به حضور اعتراضی در خیابان‌ها ندارند.

وی خواستار حمایت از هاشمی شد.

اما فواد تابان دیگر عضو گروهک اتحاد جمهوریخواهان و سردبیر سایت آن تصریح کرد: «من شرم می‌کنم از این انتخابات؛ شرم از این که رای مردم را می‌دزدند و بعد معترضان را سرکوب می‌کنند؛ این انتخابات از نظر من جایی برای افتخار ندارد».

وی غایب بزرگ انتخابات آتی را «جنبش سبز» دانست و گفت: کل این انتخابات مشروعیتش زیر سؤال است چرا که حداقلی‌ترین نماینده‌ای که می‌توانست شرکت کند آقای خاتمی بود که رسما گفت به من اجازه شرکت نمی‌دهند.

تابان تصریح کرد هاشمی رفسنجانی در تمام سرکوب‌های جمهوری اسلامی، شریک و متهم است و نباید از او به عنوان نماد تغییر یاد شود.

وی همچنین افزود: با جلوگیری از نامزدی خاتمی، و با ثبت نام رفسنجانی، سناریوی مطلوب رهبری برای انتخابات آتی متحقق خواهد شد.

در همین حال پایگاه اینترنتی گویانیوز، هاشمی را «مهره با نفوذ و سرسخت در جمهوری اسلامی که با آیت‌الله منتظری کاری کرد کارستان» توصیف کرد و نوشت: آقای رفسنجانی این قمار بسیار بزرگی است. تو در دوره گذشته موسوی را جلو انداختی. بیا و در آخرین قمار زندگی اظهار ندامت کن(!)

اما احمد سلامتیان در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی و درباره این که هاشمی در ۲ دوره انتخابات ناموفق بوده گفت: رفسنجانی کنونی با رفسنجانی هشت سال پیش و حتی می‌توان گفت با ۱۶ سال پیش که به نوعی قدرت را بعد از دوم خرداد به اصلاح‌طلبان تحویل داد از رفتار، گفتار، چهره‌ای که دارد و حتی خانواده‌اش تغییرات بسیار زیادی پیدا کرده است.

اما پایگاه خودنویس با اشاره به مطالب مثبتی که اکبر گنجی تحت عنوان استفاده از فرصت نامزدی هاشمی منتشر می‌کند، به سابقه اتهامات تندی که گنجی علیه هاشمی منتشر می‌کرد پرداخت و نوشت: اکبر گنجی مسئول ستاد فراموشی سوابق اکبر هاشمی شد. او زمانی مسئول پروژه حذف هاشمی با مدیریت سعید حجاریان و همکاری عباس عبدی بود. گنجی همین اواخر گفت رفسنجانی دیگر عالیجناب سرخپوش نیست و به توجیه شرکت در انتخابات پرداخت. http://hadidnews.com/vdcjmve8.uqeyvzsffu.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما