تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۱
هدف فتنه و انحراف از چنگ انداختن به بازیگران

خوش رقصی بازیگران برای سیاسیون و خطر بی هویت کردن هنر

این جریان " انحراف " توانسته با ذائقه شناسی این قشر از هنر مندان ؛ تعداد بسیاری آن ها را به خود جذب کند.
خوش رقصی بازیگران برای سیاسیون و خطر بی هویت کردن هنر
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تهران پرس، گرایش برخی هنرمندان به سیاسیون مسئله بحث برانگیزی است که استارت آن از زمان دولت اطلاحات و با ورود برخی چهره های سینمایی به ستاد های انتخاباتی سید محمد خاتمی خورده شد و طی سال های اخیر با گسترش این حضور رنگ و بوی ویژه تری به خود گرفته است .

ابتدای امر دیده شدن برخی چهره های سینمایی و هنری در میان نشست های دولتی سیاسیون یا حضور آنها در محافل مختلف این پیام را به مردم القاء می کرد که هدف سیاسیون از دعوت این هنر مندان رسیدگی به دغدغه های فرهنگی و هنر جامعه است اما مدتی بعد با حضور گسترده تر این بازیگران در ستاد های انتخاباتی یک از سران فتنه در سال ۸۸ معلوم گردید که سیاسیون از گرایش به قشر دارای شهرت بازیگران اهداف گسترده تری از این مسائل را دنبال می کنند .





الگو برداری جریان انحرافی از این مسئله در دولت محمود احمدی نژاد نشان داد که این جریان توانسته با ذائقه شناسی این قشر از هنر مندان ؛ تعداد بسیاری آن ها را به خود جذب کند و با ارائه امتیاز های فراوان به برخی از آنها ؛ نظر این قشر نسبتا محبوب جامعه را برای فعالیت های انتخاباتی آینده خود جلب کند.



جریان انحرافی از اوایل سال جاری فعالیت خود را برای تغییر نتیجه انتخابات آتی مطابق با خواسته خود شروع کرد و در ماه‌های اخیر نیز با نفوذ در سینما قصد داشت با سوءاستفاده از هنرمندان کشور به هدف خود برسد که می شود نمود عینی آن را در همراهی یکی از بازیگران مطرح و قدیمی سینما و تلویزیون با اسفندیار رحیم مشایی در ستاد انتخابات کشور و در روز ثبت نام کاندیدا ها مشاهده کرد .

خوش رقصی برخی بازیگران سینما در برابر سیاسیون همواره مورد انتقاد بسیاری از اصحاب هنر نیز بوده و هست و همین امر هم باعث شده تا بسیاری اتفاقاتی که امروز در سینمای کشور می‌افتد را غیر قابل دفاع بدانند و این حق را به مردم بدهند که حتی با ادامه این روند مردم قهری سنگین را با سینما داشته باشند .



یک عضو فراکسیون روحانیون مجلس نیز در همین رابطه معتقد است : فتنه‌گران از محبوبیت هنرمندان کشور برای موفقیت در انتخابات آتی سوءاستفاده می‌کنند و رسانه‌ها به ویژه سازمان صدا و سیما باید همانطور که سال ۸۸ در افشای هویت واقعی فتنه‌گران نقش ایفا کردند، با در نظر گرفتن منافع ملی، فراتر از جناح‌های سیاسی مختلف وارد میدان شوند و در این راستا افشاگری کنند.




علیرضا سلیمی با بیان اینکه فتنه‌ گران از محبوبیت هنرمندان کشور برای موفقیت در انتخابات آتی سوءاستفاده می‌کنند، گفت: دو جریان فتنه با قبای جدید و جریان انحرافی به دنبال سوءاستفاده از انتخابات آتی هستند، ولی ما نباید با توجه به یکی از دیگری غافل شویم، چراکه این دو گروه، شعارهای مشترکی دارند و با یک هدف مشترک در جهت تخریب جامعه حرکت می‌کنند و درنهایت نیز به هم می‌رسند.

بی شک جریان فتنه ‌ و انحراف که به نظر می رسد در انتخابات آتی قصد حرکت در یک ریل مشترک را داشته باشند با سرمایه گذاری بر روی هنر مندان سینما تصور می‌کنند که با استفاده از ظرفیت‌هایی که درلایه‌های جامعه هنرمندان وجود دارد، از جمله برخی از سرمایه ‌گذاران و یا ورزشکاران می‌توانند با کسب آرای بیشتر ، نتیجه انتخابات را به نفع خود تغییر دهند.





البته در نقد این موضوع نباید از این نکته هم غافل شویم که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، وظیفه هنرمندان به عنوان قشر مطرح در جامعه سنگین‌تر می‌شود و هنرمندان باید درحمایت و دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش ویژه داشته باشد اما نباید این امر منجر به سوء استفاده های جناحی از این قشر شود. 



به طور کل جریان‌های سیاسی در پی بهره ‌برداری از نخبگان و هنرمندان کشور به نفع خود هستند و این امر را نیز در دستور شان قرار می‌دهند تا از این افراد سوءاستفاده ‌کنند، ولی هنرمندان متعهد کشور باید در این مورد هوشیار عمل کنند و به دنبال افشای این نوع عملیات مخرب و فریب دهنده در جامعه باشند.

در هر حال هنرمندان نباید چهره زیبای هنر را به مسایل سیاسی آلوده کنند و جایگاه هنری خود را به واسطه توانمندی ذاتیشان به دست آورده‌اند و نباید اجازه دهند که دیگران از این جایگاه برای رسیدن به اهداف سیاسی خود سوءاستفاده کنند.



بارها به اثبات رسیده است که در برخی از انتخابات ریاست جمهوری، ستاره های سینما و ورزشکاران برجسته کشور برای یکی از کاندیدا ها تبلیغات کردند ولی نتوانستند دراین مورد موفق باشند و هر کاندیدایی که بخواهد برای موفقیت در انتخابات روی جامعه هنری کشور سرمایه گذاری کند، نمی‌تواند در این راه به موفقیت برسد. http://hadidnews.com/vdcbsgb5.rhbgspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما