تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۶
جرالد فريدمن، استاد دانشگاه آمریکاست

امپراتوری رو به افول در آستانه یک بحران اجتماعی+عکس

اعتراضات کارگران رستوران‌های زنجیره‌ای سراسر امریکا را فرا می‌گیرد.
امپراتوری رو به افول در آستانه یک بحران اجتماعی+عکس
به گزارش حدیدنیوز،استاد دانشگاه امريکا درباره گسترده شدن دامنه اعتراضات کارگران رستوران‌هاي زنجيره‌اي در اين کشور هشدار داده است.


جرالد فريدمن، استاد دانشگاه آمرست، روز شنبه (۲۱ ارديبهشت) در گفت و گو با بخش امريکايی پرس تي وي گفت: کارگران کم درآمد در امريکا احتمالا در اعتراض به پايين بودن دستمزدشان به صف کارگران معترض در رستوران‌ها خواهند پيوست.



اين استاد دانشگاه امريکا يادآور شد، « دامنه اعتراضات گسترده شده است. دامنه اعتراضات که در ابتدا به جايگزيني کارگران محدود بود اکنون از آن‌چه که انتظار مي‌رفت گسترده تر شده است.»



پيش بيني اين مسائل همواره سخت است اما انتظار مي‌رود افراد زيادي به مسيري که جنبش‌هاي کارگري و اجتماعي درپيش گرفته‌اند مانند اعتصابات و تظاهرات گسترده،بپيوندند.»



اعتراضات بخش صنایع که فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي فست فود در امريکا را هدف قرار داده، شهرهاي ميدوست را فراگرفته است. شمار زيادي از کارگران رستوران‌هاي زنجيره‌اي در اعتراض به پايين بودن دستمزدها اعتصاب کرده‌اند.



به گزارش ان بي سي نيوز به نقل از سازماندهندگان اين اعتصاب، حدود ۴۰۰ کارگر در بيش از ۶۰ رستوران زنجيره‌اي در منطقه بزرگ « ديترويت مترو» روز جمعه دست از کار کشيدند. ان بي سي نيوز از اين اعتصاب به عنوان بزرگترين اعتصاب فروشگاه‌هاي زنجيره اي در تاريخ امريکا نام برد.



کشيش چارلز ويليامز دوم از کليساي شاه سلومون ديترويت گفت،کارگران شرايط بهتر کاري، حق تشکيل اتحاديه و افزايش حقوق دولتي به ميزان ۱۵ دلار براي هر ساعت کار را خواستارند .



دستمزد کارگران در حال حاضر ۷.۴۰ دلار براي هر ساعت کاري است.



براساس مطالعه اي که سال گذشته ميلادي يک گروه فعال موسوم به «پروژه ملي قانون استخدام» انجام داد، از اوايل سال ۲۰۱۲ ميلادي، به بيشتر مشاغل، ۵۸ درصد، ۱۲ دلار براي هر ساعت کاري يا کمتر پرداخت شده است.



منبع: پرس تی وی http://hadidnews.com/vdcjaye8.uqeyvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما