تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۱
ناراحتی مقامات صهیونیستی از گوگل

«گوگل» طرفدار فلسطین است یا اسرائیل؟! / فیلم

تغییر عنوان «اراضی فلسطینی» به «فلسطین» در صفحۀ موتور جستجوگر گوگل.
«گوگل» طرفدار فلسطین است یا اسرائیل؟! / فیلم
به گزارش حدیدنیوز، شبکه یورونیوز (euronews) گزارش داد: «شرکت گوگل/google از ماه مه، عنوان "اراضی فلسطینی" را در صفحۀ موتور جستجوگرش به "فلسطین" تغییر داد؛ تغییری که با استقبال فلسطینیان و دلخوری دولت اسرائیل همراه شده است.»



این تلویزیون اروپایی ادامه داد: «فلسطینیان پس از ارتقای جایگاه خود در سازمان ملل متحد در اواخر سال گذشته میلادی، این تغییر را به فال نیک می گیرند.»





"خالد جرار" شهروند فلسطینی ساکن رام الله، به یورونیوز می گوید: «کسانی که به سفر و گردشگری در فلسطین علاقمند بودند، در گوگل پیدایش نمی کردند و اطلاعاتی نبود. اما با حرکت اخیر گوگل، این کار راحت می شود و به ما فلسطینیان کمک می شود.»



"صبری صیدم" وزیر ارتباطات سابق تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با استقبال از سیاست جدید گوگل، آن را گشوده شدن دروازۀ شرکت ها و شکسته شدن موانع و ترس و تردیدهای موجود و آغازی برای ظهور فلسطین بر روی نقشه می خواند.





Flash version ۹,۰ or greater is required
You have no flash plugin installed

Click here to download latest version

گزارش تصویری euronews






اما "ایگال پالمور" سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، در واکنشی منفی و با لحنی آمیخته به تمسخر و خشم، ابراز می دارد: «اگر می خواهند می توانند "ناکجاآباد" را هم وارد گوگل کنند! باحال هم هست! اما جای بسی تعجب است که چرا یک شرکت اینترنتی خصوصی می خواهد وارد سیاست و دیپلماسی جنجالی بین الملل شود؟!»



به گزارش یورونیوز، گوگل در جواب می گوید که از سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی تبعیت می کند.



این در حالی است که تا چندی پیش، وقتی کاربری نام «فلسطین» را در نوار جستجوی گوگل وارد می کرد، با این پیغام شیطنت آمیز مواجه می شد که "آیا منظور شما «اسرائیل» است"؟!

گوگل به علت مواجه شدن با اعتراض فراگیر مخاطبان، مجبور شد پیغام مذکور را حذف کند.





یک طراح تی-شرت اینگونه شیطنت گوگل را روایت می کند





رسانه رسمی اتحادیه اروپا در انتهای گزارش خود خاطرنشان کرده است: «نوامبر سال گذشته میلادی، سازمان ملل متحد جایگاه تشکیلات خودگردان فلسطین را از "نهاد ناظر" به "دولت ناظر غیرعضو" ارتقا داد تا فلسطینیان بیش از پیش به آرزوی تشکیل دولت مستقل فلسطینی نزدیک شوند.»





البته کمپانی گوگل به خوش خدمتی به صهیونیست ها مشهور است. فراموش نمی کنیم که گوگل در سالروز تشکیل دولت نامشروع اسرائیل، به نشانه شادمانی و تبریک، پرچم منحوس این رژیم را در لوگوی خود جای داد تا از توجه لابی پرقدرت و ثروتمند صهیونیسم بی بهره نماند.





خوش خدمتی گوگل به صهیونیست ها در سالروز تشکیل رژیم نامشروع اسرائیل





چندی پیش نیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با مدیر کمپانی گوگل، که برای افتتاح دفتر نمایندگی شرکت متبوع خود در تل اویو به سرزمین های اشغالی سفر کرده بود، گوگل را "متعلق به اسرائیل" خواند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «یدیعوت احرونوت»، "نتانیاهو" در ملاقات با "اریک اشمیت" ، یک نقاشی از گوگل را تحویل وی داد که در آن، پرچم اسرائیل بالای نماد گوگل نصب شده است.



به گزارش این منبع، مدیر گوگل نیز به نتانیاهو گفت: «من بر این باورم که شهروندان اسرائیلی که در ارتش ثبت نام می کنند، امتیاز بزرگی به عنوان کارکنان فناوری پیشرفته عایدشان می شود. تصمیم ما به سرمایه گذاری در اسرائیل، یکی از بهترین تصمیم های گوگل تا کنون بوده است.»

اشمیت در این دیدار تصویر یک متن قدیمی قاب شده را به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اهدا کرد که ادعا می شد در آن به سرزمین موعود اشاره شده است.









سرمایه گذاری چند ده میلیون دلاری گوگل در سرزمین های اشغالی و متقابلا صرف هزینه ۲۵ میلیون دلاری از سوی دولت اسرائیل در پروژه های نرم افزاری این کمپانی -که به منظور پیگیری اهداف صهیونیست ها صورت گرفت- شاهدی دیگر بر ارتباط عمیق گوگل با اسرائیل است.



در اینجا باید از صهیونیست ها پرسید که وقتی پای حمایت از اسرائیل در میان است، آیا گوگل دیگر یک شرکت خصوصی نیست و حق دارد وارد عرصه دیپلماسی بین الملل شود؟!





از دیگرسو، بعید نیست این اقدام گوگل با هدف پنهان کردن وجهه اشغالگر اسرائیل انجام شده باشد؛ یعنی با محدود کردن کشور فلسطین به مناطق کوچک تحت کنترل تشکیلات خودگردان (نقاطی مثل رام الله، کرانه غربی رود اردن، غزه و مناطق اشغالی سال ۱۹۶۷) و نه تمام سرزمین فلسطین، در حقیقت بخش اعظم کشور فلسطین رسماً به صهیونیست ها واگذار شده و آنان دیگر اشغالگر محسوب نخواهند شد.





بنابراین به نظر می رسد این موج تبلیغاتی بیشتر یک دعوای زرگری برای جلب اعتماد توده های مسلمان باشد که از رویکردهای صهیونیست پسند و ضداسلامی کمپانی گوگل عصبانی هستند.



یادآور می شویم که مسلمانان در اعتراض به نمایش فیلم موهن علیه نبی مکرم اسلام(ص) در یوتیوب (YouTube) که زیرمجموعه گوگل است، تنها یک روز این موتور جستجوگر اینترنتی را تحریم کردند و به شرکت متبوع آقای اشمیت دستکم ۲۱۰ میلیون دلار خسارت وارد آوردند.









در اثر همین تحریم مسلمانان، گوگل از جایگاه نخست پایگاه رتبه بندی سایت های اینترنتی (الکسا/Alexa) به ردیف دوم سقوط کرد.
http://hadidnews.com/vdcezv8z.jh8opi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما