تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۳
عضو هیئت مدیره انجمن روغن از عدم اختصاص ارز مرجع به ثبت سفارش‌های روغن برای بخش خصوصی خبر داد و گفت: تنها به شرکت بازرگانی دولتی ارز مرجع داده می‌شود.
به گزارش حدیدنیوز، ابوالحسن خلیلی در گفت‌وگو با تسنیم درمورد دریافت ارز مرجع برای روغن و حرف و حدیث‌هایی که در این زمینه وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر ثبت سفارش‌های روغن با ارز مبادله‌ای انجام می شود و ارز مرجع به آن تعلق نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: تنها موجودی‌های شرکت بازرگانی دولتی با ارز مرجع محاسبه می شود و همچنان ثبت سفارش برای بخش خصوصی با ارز مبادله‌ای است.

وی در مورد قیمت‌‌ روغن و اینکه چه وضعیتی پیدا می‌کند، گفت: این مسئله مربوط به انجمن روغن است و در مورد قیمت‌ها که افزایش یا کاهش پیدا می‌کند، اطلاعی ندارم.

در ۳۱ فروردین ماه ارز مرجع روغن حذف و از ابتدای اردیبهشت ماه قیمت‌ها توسط انجمن روغن بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافت و این اقدام در ادامه گرانی‌هایی بود که چند ماه گذشته برای سایر کالا‌های اساسی چون، برنج، گوشت، شکر رخ داده است. اما چند روز پس از اعلام افزایش قیمت روغن معاون اول رئیس جمهور از اختصاص ارز مرجع به کلیه کالاهای اساسی خبر داد.

بر اساس این گزارش، پس از صحبت معاون اول رئیس جمهور باید قیمت‌ها طبق گفته وی به نرخ‌های سابق خود بازگردد ولی چنین اتفاقی رخ نداد و تنها انجمن روغن در هفته گذشته پس از افزایش ۳۵ درصدی، ۱۰ درصد قیمت‌ها را کاهش داد. http://hadidnews.com/vdcjamev.uqehazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما