تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۸
«جیمی سویل» در زوایای تاریک بی‌بی‌سی

رسوایی گزارشگر مشهور انگلیس و رفتار متناقض بی‌بی‌سی

اعترافات تکان دهنده گزارشگر مشهور فوتبال انگلیس، محافل ورزشی این کشور را در شوک فروبرده است.
رسوایی گزارشگر مشهور انگلیس و رفتار متناقض بی‌بی‌سی
به گزارش حدیدنیوز، واژه «بازی زیبا» را او ابداع کرد اما به مدت ۲ دهه از ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۵ همراه با همکار و همتایش «جیمی سویل» در زوایای تاریک بی‌بی‌سی سرگرم «بازی کثیفی» بود. حال «استوارت هال» آبروی ژورنالیسم ورزشی بریتانیا بی‌آبرو شده. وی چند روز پیش در ۸۳ سالگی اعتراف کرد ۱۳ بار دختران نونهال را مورد هتک حرمت قرار داده است، دختر بچه‌هایی که کم‌سن و سال‌ترینشان ۹ ساله بود.

پرونده او از ماه‌ها پیش به دنبال افشای جنایت‌های بچه‌آزاری «جیمی سویل» باز شده بود و سرانجام پس از انکار چندین و چند باره وقتی شواهد علیه او کامل شد، آقای مجری مجبور شد زبان بگشاید. «نظیر افضل» سربازپرس منطقه شمال غربی انگستان پس از دیدن شواهد و مدارک تایید می‌کند پشت چهره‌ای که بسیاری از مخاطبان بی‌بی‌سی فرشته‌اش می‌پنداشتند، دیوی پنهان شده، شاید نه به دیوانگی «سویل» اما از همان قماش.

«هال» را یکی از ۳ چهره برتر تاریخ ژورنالیسم و گزارشگری فوتبال بریتانیا می‌دانند.

او در عین حال مشهورترین هوادار رسانه‌ای طرف آبی شهر منچستر و طرف سرخ شهر لیورپول بود. سال‌ها برای منچسترسیتی هورا می‌کشید و تا همین اواخر یک برنامه زنده رادیویی را از ورزشگاه سیتی اجرا می‌کرد. مدتی هم با لیورپول دم خور شد، آن هم در روزهای اوج اروپایی سرخ‌ها با «باب پیسلی»؛ حتی در جریان نخستین قهرمانی لیورپول در جام باشگاه‌های اروپا تصویر وی روی نیمکت ورزشگاه المپیک رم به ثبت رسید. طی ۵ دهه فعالیت، چهره او در رسانه ملی انگلیسی‌‌ها معادل یک شخصیت محبوب بود و در همان حال همگان جیمی سویل را با شیطنت‌هایش می‌شناختند اما حالا شواهد ثابت می‌کند در بی‌بی‌سی شیطان و فرشته تنها نقش‌هایی ظاهری هستند اگرنه در باطن، اغلب چهره‌های شاخص این بنگاه سلطنتی خبرپراکنی یک نقش واحد دارند؛ شرارت! سرانجام سرنوشت، مجری برنامه مشهور «این یک ناک‌اوت است» را ناک‌اوت می‌کند. دست‌کم این یکی برعکس سویل، بعد از مرگ محاکمه نمی‌شود تا این بخت برای قربانیان و جویندگان حقایق تاریک پشت‌پرده بی‌بی‌سی باقی بماند که اسرار بیشتری را از زبان «استورات هال» مشهور بشنوند. آن هم در حالی که می‌دانیم در اغلب سال‌های فعالیتش چه به عنوان چهره رسانه‌ای و چه احتمالا به عنوان عضوی از حلقه شیطان‌پرستی و بچه‌آزاری گسترده مرتبط با خاندان سلطنتی بریتانیا، او هم مثل سویل مورد حمایت ویژه مدیران بالادستی بی‌بی‌سی بوده است.

گزارش‌ها حاکی است مثل مورد سویل، در ماجرای «هال» هم مدیران بنگاه ملکه از رفتار شریرانه مجری و گزارشگر مشهور ورزشی‌شان آگاه بوده‌اند. مثلا دیلی‌میل روز گذشته فاش کرد اتاق معروف آقای هال در ساختمان بی‌بی‌سی در شهر منچستر که به ملاقات‌های ویژه او با همکاران زن اختصاص داشت، معرف حضور همه کارکنان آنجا بوده است اما وقتی مقامات قضایی طی یک ماه گذشته سعی کردند از اسرار آن اتاق مطلع شوند، طبق معمول با امتناع مدیران بی‌بی‌سی مواجه شدند. بازهم درست مانند مورد «جیمی سویل» بنگاه خبرپراکنی ملکه بریتانیا تا آخرین لحظه پیش از اثبات جرم بچه‌آزاری توسط یکی از سرشناس‌ترین چهره‌هایش از استوارت هال دفاع می‌کرد در حالی که همه چیز را درباره ارتباط او با حلقه شیطانی بچه‌آزاری می‌دانست؛ قاعدتاً بدین خاطر که روسای بی‌بی‌سی هم از همین حلقه انتخاب می‌شوند. حلقه‌ای که ثابت شده سرنخش به شوهر ملکه و پرنس چارلز می‌رسد.

با توجه به نفوذ گسترده هال در ورزش و فوتبال بریتانیا و باشگاه‌هایی چون شیاطین آبی (و نه سرخ) منچستر و شیاطین سرخ (و نه آبی) لیورپول، ظن همیشگی درباره لابی‌های پشت باشگاه‌های مشهور فوتبال جزیره نیز دوباره قوت می‌گیرد، باشگاه‌هایی که از اساس بر پایه لژهای ماسونی اواسط قرن نوزدهم میلادی بنا شده بودند و حال به الگو و آرمان میلیون‌ها جوان در سراسر جهان بدل شده‌اند.

پس اگر بزودی داستان‌هایی مشابه هال را درباره جان ماتسون گزارشگر معروف انگلیسی، دیوید بکام یا حتی مالکان جدید خارجی چلسی و منچسترسیتی شنیدید، چندان تعجب نکنید.

در گزارش‌ها آمده است استوارت هال ۸۳ ساله تا وقتی چند قربانی سابق و شاکی فعلی‌اش مشخصاً او را شناسایی نکرده و با دست به او اشاره نکردند که خودش است، اقرار به هتک حرمت‌هایش نکرد و این مصداق عینی رفتار رسانه‌ای به نام بی‌بی‌سی نیز هست که حالا در اقدامی چندش‌آور به محض مجرم شناخته شدن یکی دیگر از سمبل‌هایش قرارداد او را به‌طور نمادین فسخ کرده و با قربانیان ابراز همدردی می‌کند در حالی که در کریدورهای تاریک بی‌بی‌سی روند قربانی گرفتن از مردم گوشه و کنار جهان با شدت و حدت ادامه دارد. http://hadidnews.com/vdchmmnz.23nw6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما