تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۷
در شرایط نامطلوب اقتصادی در آمریکا

انحراف اذهان عمومی با تبلیغ همجنسگرایان

مصاحبه با همجنس گرایان و تبلیغ شخصیتی آنان به رسالت جدید رسانه های غربی تبدیل شده است.
انحراف اذهان عمومی با تبلیغ همجنسگرایان
به گزارش حدیدنیوز، در حالی که موضوع همجنس گرایی در آمریکا و قانون ازدواج آنان مدتی است به تیتر اول رسانه های دنیا تبدیل شده است، یک ورزشکار همجنس گرای امریکایی به عنوان موضوع اول در صدر اخبار رسانه های غربی مطرح شده است.

این درحالی است که شرایط اقتصادی آمریکا در وضعیت مطلوبی به سر نمی برد و در عین حال با توجه به فروش گسترده تسلیحات نظامی به کشورهای مختلف ، مدتی است مردم آمریکا با مخالفتهای جدی نسبت به این برنامه ها اعلام موضع کرده اند. اما رسانه های آمریکایی در یک ماموریت آشکار و بصورت کاملا برنامه ریزی شده اظهار نظرهای یک همجنس گرا را که در لیگ بسکتبال NBA بازی می کند به مهمترین عنوان خبری روزهای اخبر تبدیل کرده اند.

جیسون کالینز ، بسکتبالیست ۳۴ ساله آمریکایی و عضو تیم "واشینگتن ویزاردز" که درلس آنجلس متولد شده است، اخیرا با طرح ادعاهایی مبنی بر این که " او یک همجنس گرا است و شدیدا دوست دارد مانند بقیه مردم به زندگی عادی خود ادامه بدهد و البته به چنین خصوصیتی افتخار می کند"، باعث بروز یکی از بزرگترین موضوعات خبری در طول هفته های اخیر البته در بین رسانه های غربی شده است.

وی در مصاحبه ای که در اغلب سایتهای آمریکایی منتشر شده است اعلام کرد: " من یک سیاه پوست هستم و از اینکه چنین وضعیتی دارم خوشحال هستم."

"یو اس ای تودی" در یک مقاله که با حالتی افتخار امیز نوشته شده اشاره کرد : " این اتفاق نمونه ای است ساده از یک مرد خوب !!! که به دنبال چیزی است بیش از آنچه که بسیاری از ما به دنبال آن هستیم، او علی رغم همجنسگرا بودن قادر می شود که برای ما کار انجام دهد و برای ساختن خانواده با هدف کمک به جامعه ما قدم بردارد."

"واشینگتون پست" نیز طی انتشار مقاله ای نوشت: " موج اول واکنش عمومی به اعلام کالینز به شدت مثبت بود. باراک اوباما برای بیان حمایت خود از کالینز گفت: کالینز با شجاعت خود همه گان را تحت تاثیر قرار داد." جالب تر اینکه همین روزنامه در بخشی از همین مقاله گفته بود که این اتفاق باعث شد کاخ سفید به دلیل فعال شدن جیسون کالینز به عنوان اولین همجنس گرای ورزشکار احساس افتخار کند.

" بی بی سی " نیز در بخش خبری آمریکا و کانادا ، ضمن ارائه خبری درخصوص این اتفاق از بروز آن ابراز رضایت کرد.

" نیویورک تایمز" نیز با درج اسامی افراد گوناگون که در عرصه ی بسکتبال آمریکا فعال هستند، اعلام کرد که این افراد از اقدام جیسون کالینز حمایت کرده اند. اما در بخشی از این مقاله ، به طور تلویحی اظهار نظری از یک تحلیلگر مذهبی به نام کریس درج شده که گفته است :" اظهار آشکارا به همجنسگرا بودن یک گناه بزرگ و مقابله با خدا و مسیح به شمار می رود."

اما خبرگزاری ها و رزنامه های دیگر غربی نیز در این مورد سکوت نکردند و " گاردین " ، " سی بی سی" ، " دیلی نیوز " ، " یاهو " و " الجزیره " نیز به ارائه تحلیل و گزارش پیرامون این موضوع پرداختند.

اما آن چیزی که مشخص است جریان رسانه ای آمریکا با طرح این موضوع و طرح اظهارنظرهای گسترده در فضاهای مختلف رسانه ای خود سعی دارد آن دسته از اقدامات خود را که با اقبال عمومی و جهانی مواجه نمی شود به حاشیه براند؛ که کمک تسلیحاتی به اسراییل، تنظیم قراردادهای میلیاردی با کشورهای عربی، توسعه جنگ بین دو کره و گستراندن نیروهای نظامی خود در سراسر دنیا از نمونه ها آن به شمار می رود.

درعین حال، شکست های متعدد ایالات متحده پس از شروع مداخله ی نظامی در عراق و افغانستان و فشار اقتصادی ناشی از این جنگ ها باعث بروز مخالفت های مردم آمریکا با سیاستهای کاخ سفید شد به نحوی که بنابر گزارش دانشگاه هاروارد در خصوص برآورد هزینه های جنگ آمریکا در عراق و افغانستان ، این رقم به حدود ۶ تریلیون دلار خواهد رسید چرا که بر اساس این گزارش انتظار می رود تبعات منفی ناشی از جنگ در عراق و افغانستان همچنان ادامه پیدا کند. در این جنگ ها حدود ۵۰ هزار نظامی آمریکایی زخمی و صدها هزار نظامی دیگر به بیماری های روحی و روانی دچار شدند.

اگر بازتاب منفی روانی ، ناشی از دخالت نظامی آمریکا در عراق و افغانستان که در حال ظاهر در بین مردم آمریکا دیده می شود را نادیده بگیریم، قطعا طبعات منفی آن بر اقتصاد آمریکا و تاثیر آن بر زندگی مردم ایالات متحده قابل چشم پوشی نیست.

اما نتایج تازه ترین نظر سنجی که بصورت مشترک توسط روزنامه نیویورک تایمز و سی بی اس انجام پذیرفته است حاکی از آن است که اکثریت مردم این کشور مخالفت حضور آمریکا در بحران سوریه و گشایش یک جبهه جنگ جدید در خاورمیانه هستند. بر طبق این نظر سنجی بیش از ۶۲ درصد آمریکایی ها گزینه "مخالف مداخله نظامی آمریکا در سوریه هستم" را انتخاب کرده اند.

پس آنچه که مسلم است کشاندن فضای ذهنی و روانی مردم آمریکا از سوی رسانه های آمریکایی در جهتی که بتوانند سیاستهای کلان کاخ سفید را ادامه دهند امری بدیهی است و ماجرای انعکاس حجم گسترده ای از اخبار در خصوص یک شخص همجنسگرا نیز می تواند در همین راستا باشد. http://hadidnews.com/vdcawmn6.49noi15kk4.html
منبع : فرهنگ
نام شما
آدرس ايميل شما