تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۹
بازی فریب اصلاح طلبان شروع شده است

آیا اصلاح طلبان،پس از توبه قابل اعتماد هستند؟

جريان اصلاحات به خوبي مي داند كه اگر همان رويه انتخابات مجلس نهم را ادامه دهد، راه به جايي نمی برد.
آیا اصلاح طلبان،پس از توبه قابل اعتماد هستند؟
با نزديك شدن هر چه بيشتر به انتخابات يازدهم رياست جمهوري، گروه ها و جريانات سياسي به فعاليت هاي خود شدت عمل بيشتري بخشيده اند و هر روز اخباري از اين فعاليت ها و جبهه بندي ها در رسانه ها منتشر مي شود.
به گزارش حدیدنیوزدر اين بين، جريان اصلاحات كه به دليل پرونده سياه و سنگين اش در فتنه 88 در شرايط مبهم و سردرگمي به سر مي برد هم، دست به كار شده تا از اين موقعيت حساس و مهم براي رسيدن به قدرت و ورود به نظام استفاد مي كنند. چرا كه از ديد استراتژيست هاي اين جريان، حضور و يا عدم حضور آنان در اين عرصه، امري حياتي محسوب مي شود و اين جريان براي رهايي از وضعيت بغرنج و سردرگم خود نياز زيادي به حضور در اين انتخابات دارد.
اما همانگونه كه در بالا گفته شد، به دليل نقش بزرگي كه اين جريان در فتنه 88 و خيانت ها و جناياتي كه هواداران آن و با تحريك سران آن انجام دادند، مقبوليت و مشروعيتي در افكار عمومي و نظام ندارند، از اين رو به نظر مي رسد كه بازي فريبكارانه اي را آغاز كرده اند به اين صورت كه برخي همچون، عبدالله نوري با رفتار و گفتار حمايت گونه خود از مسببان و سران فتنه و فتنه گران، كماكان بر فتنه گري مي كوبند و برخي نيز در بازي اي ديگر، با اظهار به برائت از فتنه گران و اينكه فتنه سبز ربطي به اصلاحات نداشته! مي خواهند در رويه اي آشتي جويانه مقدمات حضور خود در انتخابات يازدهم را فراهم كنند.
اينكه مي گوييم هر دو اين رفتار بازي است، به اين دليل است كه به نظر مي رسد كه طيف اصلاح طلبان (به ظاهر تند و ميانه ) دست به تقسيم كار زده اند كه قرار است فردي چون عبدالله نوري و افراطي هاي ديگر به صورت علني و رسانه اي به حمايت از فتنه گران 88 و بازداشتي ها و سران فتنه بپردازند و در عين حال خواستار ورود به انتخابات شوند و در مقابل، گروه ميانه رو اصلاحات با لحن آشتي جويانه و حتي احياناً با نامه عذرخواهي به مقام هاي بالاي نظام، وارد اين عرصه شوند.
به زعم ايشان، نظام با ديدن اقدامات و گفتار گروه تندروي اين جريان و لحن آشتي جويانه و عذرخواهانه گروه ديگر به جريان ميانه اجازه ورود به انتخابات خواهد داد و آنان با مهره هاي سفيد وارد آن خواهند شد و در آخر و احياناً در صورت پيروزي با مهره سفيدشان، همگان چون گذشته يك دست شده و وارد صحنه قدرت خواهند شد و همان اقدامات خصمانه و ضد نظام دوران دوم خرداد و حتي بدتر را پيگيري خواهند كرد.
نكته ديگر در اقدمات مشهود اين جريان اظهارات تكراري آن است كه چون گذشته، بر اين نكته تأكيد دارند كه آنان چون هواداران بسياري در مردم دارند! لذا حضور ايشان در انتخابات باعث رونق بخشيدن به آن خواهد شد كه در اينجا بايد گفت، انتخابات مجلس نهم تجربه خوب و پاسخ مناسبي به اين ادعا است، يعني در حالي كه بسياري از ايشان بر تحريم انتخابات و شرط و شروط گذاشتن و ... در انتخابات مجلس نهم تأكيد داشتند، به عينه ديديم كه نزديك به 65 درصد مردم در اين انتخابات شركت كردند و به تحريم و عدم حضور و شرط گذاري آنان وقعي نگذاشتند.
جريان اصلاحات به خوبي مي داند كه اگر همان رويه انتخابات مجلس نهم را ادامه دهد، راه به جايي نبرده و مردم چون گذشته با حضور گسترده در انتخابات يازدهم شركت مي كنند و در اين بين، اصلاح طلبان بازنده ميدان خواهند بود، لذا اين روزها خود را به آب و آتش مي زنند تا به هر وسيله ممكن، وارد انتخابات شوند. حال سوال اين است كه آيا با فرض عذرخواهي و حتي برائت جستن ايشان از سران فتنه و فتنه گران، حضور آنها با آن پرونده سياه و سنگين شان در فتنه 88 به نفع نظام خواهد بود؟ به اعتقاد نگارنده، نگاهي به سابقه و گذشته اين جريان و رفتار و گفتار آنان تا به امروز نشان مي دهد كه ورود اين جريان حتي با توبه و عذرخواهي نيز در درازمدت به نفع نظام و انقلاب نخواهد بود و اين جريان ثابت كرده كه اگر روزي شرايط براي قدرت يابي مجدد آنان فراهم شود، باز به گذشته تاريك و خيانت آميز خود بازخواهند گشت. آنها آزمايش بدي در اين زمينه پس داده اند.
علی اسماعیلی
http://hadidnews.com/vdcb.ab8urhb90iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سید
خر عیسی را اگر صد بار مکه برند چو برگردد باز همان خر است