تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۴
کارگردان پروانه توانسته با ذائقه شناسی صحیح پای مخاطب را به استقبال رسانه بکشد
ذائقه شناسی یک کارگردان و نجات رسانه ملی+عکس و فیلم
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تهران پرس، نظر می رسد در هفته های اخیر رسانه ملی سعی داشته با پروبال دادن به یک اثر فاخر که کارگردانی آن را یکی از اهالی دغدغه مند هنر انقلاب اسلامی بر عهده دارد کمی از کم کاری و تعطیلی خود بکاهد و با به روی آنتن بردن یک سریال پر محتوا بتواند مخاطب را کمی با تلویزیون آشتی دهد.



شاید پخش سریال پروانه که در آن تلاش می شود با فرم خاصی از روایت گری انقلاب اسلامی و بیان صریح برخی مسائل مندرج در تاریخ انقلاب ؛ حرف تازه ای را برای گفتن داشته باشد و پر بيراه نيست كه اگر بگوییم رسانه‌ي ملي بحران زده از لحاظ مخاطب ؛ امروز با پخش این سریال فاخر توانسته ظرفیتی از مخاطبان را به خود جذب کند و بی شک مشخص می شود به جای اینکه رسانه به دنبال مخاطب باشد این خود مخاطب است که به دنبال برنامه سازی قوی از رسانه است و به عبارت صحیح تر بی مخاطبی رسانه ملی از بی محتوایی برنامه های آن است .



در این میان نباید از نقد سریال های ضعیفی چون بال های خیس که همواره بار کلیشه را به دنبال خود می کشند و هیچ توفیقی هم در جذب مخاطب ندارند غافل شویم اما انگار مخاطب بی توجه به ساختن چنین آثار کلیشه ای امروز توانسته با پخش پروانه ارتباط خوبی با تاریخ انقلاب و رسانه انقلاب پیدا کند .



جالب‌تر آن است كه تجربه‌ي نوروزي همين رسانه‌ي ملي به خوبي نشان مي‌دهد كه با يك سريال «پايتخت» و با مجموعه‌اي از كاراكترها و تكه‌كلام‌ها كه تازگي خود را هم از حيث «سري دوم بودن» از دست داده‌اند و نيز بدون داشتن يك قصه‌ي متمركز پر تعليق هم مي‌شود از پس پاورقي‌هاي سريال‌نماي افندي‌هاي لائيك برآمد؛ چنان كه اربابان ماهواره مجبور مي‌شوند در ايام پخش «پايتخت» از فرط كسادي، يك هفته سريال تكراري پخش كنند و روي برنامه‌هاي خود برچسب بازپخش بزنند! و كيست كه علت اين توفيق «علي‌آبادي‌هاي كاميون سوار» را نداند؟ آيا جز قرابت با مردم و زمانه مي‌توان دليل ديگري هم يافت؟





«جليل سامان» با كارگرداني «ارمغان تاريكي» يك بار ثابت كرد كه هم حرف براي گفتن دارد و هم ظرف رسانه را براي گفن حرفش مي‌شناسد ، ثابت كرده كه روزانه فلان دقيقه فيلم نمي‌گيرد كه فلان تومان سود كند ؛ و از همين روست كه سريالي كه بايد براي دهه‌ي فجر به پخش برسد، فروردين سال بعد روي آنتن مي‌رود ؛ و اگر هيچ نكرده بود جز ساختن همين «ارمغان تاريكي»، باز شايسته بود كه براي ديدن تحفه‌ي عاشقانه‌اش -سريال «پروانه»- اين بار هم وقت بگذاريم.





پس در نهایت به نظر می رسد کارگردان پروانه توانسته با ذائقه شناسی صحیح پای مخاطب را به استقبال رسانه بکشد امری که بعد از گذشت سی سال هنوز مسئولان رسانه ملی از درک آن عاجز هستند و علی رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جهت بازشناسی زوایای انقلاب اسلامی در رسانه ملی همچنان شاهد اهمال کاری مسئولین در این زمینه هستیم .


Flash version ۹,۰ or greater is required
You have no flash plugin installed

Click here to download latest version
دانلود
http://hadidnews.com/vdcc0iqs.2bqom8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما