تاریخ انتشار :شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۳
مقام معظم رهبری تاکید دارند باید مسئولان فرهنگی به گسترش فرهنگ کتابخوانی عنایت ویژه‌ای داشته باشند.
حذف یارانه کاغذ و ظلمی که به فرهنگ مطالعه می شود
به گزارش حدیدنیوز، هدف از اجرای حذف یارانه کاغذ، هدفمندی آن بود به این معنا که این یارانهبه طور مستقیم به دست مصرف کنندگان آن یعنی محصلان و دانشجویان برسد که این امر هیچ گاه محقق نشد.

برهمین اساس حذف یارانه کاغذی که به ناشران تعلق می‌گرفت مصداق بارز بی‌توجهی به علم قلمداد می‌شود چرا که نیت از اجرای حذف یارانه کاغذ، هدفمندی آن بود به این معنا که این یارانه مستقیماً به دست مصرف کنندگان آن یعنی محصلان و دانشجویان برسد که این امر محقق نشد.

با توجه به اینکه گسترش فرهنگ کتابخوانی از شاخصه‌های توسعه یافتگی در جهان محسوب می‌شود، مسئولان باید از این امر آگاه باشند که اگر کتاب و اندیشیدن از نسل جوان گرفته شود آنها به دنبال تفریحاتی می‌روند که نیازی به تامل و تفکر ندارد که از جمله آن می‌توان به سینمای هالیوود اشاره کرد.

همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند باید مسئولان فرهنگی کشور به گسترش فرهنگ کتابخوانی عنایت ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم در بلند مدت پاسخ دلخواه را دریافت کنیم.

سویی کتابخانه‌های کشور به لحاظ موجودی کتاب‌های موجود در مخازن در وضع نامساعدی هستند و استفاده کنندگان از این کتابخانه‌ها به زحمت کتاب‌های مورد نیاز خود را از آرشیو آنها پیدا می‌کنند و حتی بسیاری از منابع مورد نیاز مخاطبان نیز در آنها یافت نمی‌شود.

اگر واقعاً دغدغه علم و علم اندوزی و بهره وری از علم در مسئولان جامعه باشد باید هزینه‌های این کار را متقبل شوند چراکه اساساً هزینه در حوزه فرهنگ، هزینه نبوده بلکه تماماً سود است.

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی در درازمدت به ثمر می‌نشیند، به این نکته نیز دقت کرد که با به بار نشستن سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی مسئولان مشاهده خواهند کرد که چندین برابر درآمد برای کشور حاصل خواهد شد، علاوه بر این در ایران هزینه‌های زیادی بیهوده اتلاف می‌شود که هزینه‌های فرهنگی مثل کتاب ارزان قیمت به هیچ وجه نگران کننده نخواهد بود http://hadidnews.com/vdcd9f0f.yt0n56a22y.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما