تاریخ انتشار :شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۷
بدترين گزينه از نظر كادرفني تيم ملي فوتبال كشورمان، به عنوان داور بازي ايران و قطر انتخاب شد.
به گزارش حدیدنیوز، روز گذشته خبرگزاري هاي رسمي كشور از موافقت فيفا با درخواست ايران مبني بر استفاده نكردن از داوران عرب زبان براي بازي هاي تيم ملي » خبر دادند؛ خبري كه به ظاهر مثبت بود اما در اصل حكايت از ماجراهاي ديگر داشت.

گويا پس از آن كه تيم ملي فوتبال ايران در بازي هاي گذشته خود در رقابت هاي انتخابي جام جهاني از قضاوت داوران لطمات زيادي ديد، فدراسيون فوتبال ايران با ارسال نامه اي به فيفا درخواست كرد كه در بازي هاي باقي مانده پيش رو از داوران عرب استفاده نشود. فيفا در پاسخ به اين درخواست با ارسال نامه اي به ايران اعلام كرد كه با اين پيشنهاد موافقت كرده است. فيفا به فدراسيون فوتبال ايران اعلام كرده است كه براي بازي هاي ايران برابر قطر، لبنان و كره جنوبي به ترتيب از داوران سنگاپوري، ژاپني و چيني استفاده خواهد شد.



اما تيم داوري سنگاپوري كه قرار است بازي ايران و قطر را قضاوت كنند همان « عبدالمالك عبدالبشير » و همكارانش هستند كه بازي رفت ايران و كره جنوبي را در ورزشگاه آزادي سوت زدند؛ مسابقه اي كه اگرچه با پيروزي ايران به پايان رسيد اما كي روش و تيمش تاوان سنگيني براي آن دادند. اين داور سنگاپوري در حضور بيش از ۱۰۰ هزار نفر ، مسعود شجاعي و كارلوس كي روش را اخراج كرد و در گزارش خود نوشت سرمربي ايران «ديوانه» خطابش كرده است تا تيم ملي در دو بازي از داشتن سرمربي بر روي نيمكت محروم شود.

جالب اينكه در آن مقطع زماني كي روش صحبت هايي را در خصوص اين داور انجام داد و گفت: «من فيفا را درك نمي كنم. چطور براي بازي ايران و كره ، دو غول فوتبال آسيا داوراني از سنگاپور مي گذارند كه اصلا فوتبالي در اين سطح را تجربه نكرده اند. واقعا اين تصميم ها خنده دار است. »

آغاز تلاش هاي فدراسيون فوتبال

اما واكنش فدراسيون فوتبال در قبال اين اتفاق چه بود؟! خبرهاي دريافتي از فدراسيون حكايت از آن دارد كه مسئولان مجددا نامه اي را به فيفا فرستاده اند تا شايد بتوانند آنها را مجاب كنند كه از اين داور سنگاپوري براي بازي با قطر استفاده نشود. تلاش هاي فدراسيون از آن جهت است كه كي روش نيز از اين انتخاب ناراحت بوده و فدراسيون مي خواهد پس از ناكامي در بخشش محروميت كي روش ، حداقل بتواند تيم داوري را تغيير دهد. سرپرست حقوقي كميته تدوين مقررات فدراسيون فوتبال در اين باره به سايت خبرآنلاين مي گويد: « تغيير مجدد داور بازي با قطر غيرممكن نيست اما خيلي دشوار است. فيفا انتخاب هاي بهتري مثل گزينه هاي استراليايي و ژاپني هم داشت كه مشخص نيست چرا از آنها استفاده نكرده است. البته پيشتر در اين مرحله داوران غير آسيايي استفاده نشده اما سابقه داشته كه در پلي آف از داوران اروپايي ، آمريكاي جنوبي و آفريقايي استفاده كنند. ايران اگر بتواند براي شان دلايلي محكمه پسند بياورد شايد اين تغيير داوران هم عملي شود. ولي من به شخصه خيلي اميدوار به اين اتفاق نيستم.»

موافقت فيفا با تغيير ساعت بازي

اگرچه انتخاب داور سنگاپوري براي بازي ايران و قطر خوشايند فوتبال ايران نبود اما تصميم ديگر فيفا مبني بر همزمان شدن بازي هاي روز پاياني انتخابي جام جهاني در قاره آسيا براي ما ايده آل است. فدراسيون فوتبال ايران هفته پيش با ارسال نامه اي به فيفا درخواست كرد تا بازي ايران و كره جنوبي و همچنين ازبكستان و قطر كه چهره دو تيم راه يافته به جام جهاني ۲۰۱۴ از گروه اول انتخابي آسيا را مشخص مي كند، به صورت همزمان برگزار شود. پس از ارسال اين نامه فيفا به درخواست ايران پاسخ داد و اعلام كرد ديدار كره جنوبي - ايران و همچنين بازي ازبكستان و قطر در روز آخر اين رقابت ها به صورت همزمان برگزار خواهد شد. بر اساس اعلام فيفا بازي ايران و كره جنوبي ساعت ۲۱ آغاز خواهد شد.
منبع: کیهان http://hadidnews.com/vdchvznz.23nwqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما