تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۸
اخبار ویژه روزنامه‌های پنجشنبه

از آن روزها تا اين روزها!

تاج زاده: مشايي بايد تاييد صلاحيت شود!/بقائي : تا الآن نديده‌ايم كسي عليه احمدي نژاد حرفي بزند!
از آن روزها تا اين روزها!
به گزارش حدیدنیوز، اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

اينجا هلال احمر است يا مركز سمبل

ارگان جمعيت هلال احمر در مطلبي كاملا تخصصي مدعي شد ۵ برابر كردن يارانه ها كه مستلزم آزادسازي قيمت ها، توقف، پرداخت حداقل ۰۹ ميليارد دلار يارانه حامل هاي انرژي است، فقط ۱۲ درصد تورم به دنبال دارد!

امتياز روزنامه شهروند از سوي سازمان شهرداري هاي سراسر كشور اخذ شد اما بعدا در اقدامي قابل تامل به جمعيت هلال احمر منتقل شد و هم اكنون در حالي كه با هزينه هنگفت اين سازمان تخصصي امدادي منتشر مي شود، برخلاف مجوز خود تبديل به روزنامه اي انتخاباتي و سياسي در خدمت حلقه انحرافي - در كنار روزنامه خورشيد وابسته به تامين اجتماعي و ايران- شده است.

اين روزنامه از قول مديرمسئول خود (عبدالرضا -د رئيس سابق صندوق بازنشستگي صنايع مس ايران) تحت عنوان «چرا با يارانه ۰۲۵ هزار توماني مخالفند؟» نوشت: استدلالات منتقدان پرداخت يارانه ۰۲۵ هزار توماني پايه اقتصادي ندارد و هدف اصلي آنان از طرح اين قبيل انتقادات خارج نشدن منابع كشور از دست عده اي محدودي سرمايه دار است.

وي افزود: دولت سالانه معادل ۰۱۲ ميليارد دلار انرژي شامل نفت، گاز و بنزين را براي مصارف داخلي صرف مي كند و تنها ۰۱ درصد از اين ۰۱۲ ميليارد دلار را باز پس مي گيرد بنابراين حتي اگر ۰۹ ميليارد دلار از محل آزادسازي حامل هاي انرژي به عنوان مبالغي كه در اختيار كارفرمايان و صاحبان ثروت است را اخذ كند امكان پرداخت يارانه ۰۲۵ هزار توماني وجود دارد.

مدير سابق در خصوص تاثير افزايش قيمت بنزين بر تورم نيز اظهار داشت: تورم از خلق منابع جديد و سرگرداني نقدينگي ايجاد مي شود و افزايش قيمت بنزين به دليل خلق نشدن منابع جديد اثري مقطعي و حدود ۲۱ ماهه بر تورم دارد به عنوان مثال اگر قيمت بنزين از ۰۷۰ تومان به ۰۲۸۰ تومان افزايش يابد تورم در مقطعي يك ساله حدود ۲۱ تا ۵۱ درصد است و اثر آن در ۲۱ ماه تخليه مي شود.

وي توضيح نمي دهد كه اولا آيا سرازير كردن ۰۹ ميليارد دلار مدعايي در بازار مصرف اسمش نقدينگي سرگردان هست و باعث تورم -به تصريح وي- مي شود يا نه؟ ثانياً با كدام منطق اقتصادي ۴-۵ برابر شدن قيمت هاي حامل هاي انرژي فقط ۲۱ درصد تورم با خود مي آورد؛ ثالثا در حالي كه دولت امكان تامين منابع يارانه ۵۴ هزار توماني را ندارد و با كسري بودجه مواجه است چگونه مي تواند ۵ برابر همان رقم را تامين كند؟ رابعاً چرا به جاي مهار تورم و ثبات بخشيدن به اقتصاد كشور بايد در آستانه انتخابات به كارهاي تبليغاتي با آثار تورمي پرداخت و مثلا از حمايت از بخش توليد و ايجاد اشتغال پايدار كه جزو الزامات طرح هدفمندي يارانه ها بوده سخن نگفت؟

خامساً اين موضوع چه ربطي به جمعيت هلال احمر دارد و اين جمعيت چه نسبتي با انتخابات و حلقه انحرافي پيدا مي كند كه هر جا صحبت پول پخش كردن و كاسبي و كارهاي غيرقانوني و سياست بازي مطرح مي شود، اين جمعيت نيز به آن آلوده مي شود؟ و بالاخره اينكه آقاي مديرمسئول از اين همه پشتك وارو زدن چه سهمي مي برد؟

فقط قربان صدقه ها به ذهنم مانده بقيه حرف ها را نشنيدم!

مديحه نويسي و ستايشگري بي وقفه نسبت به هاشمي رفسنجاني در وب سايت رسمي وي با غلظت تمام ادامه دارد.
همكار اين سايت با اشاره به يكي از ملاقات هاي هفته گذشته هاشمي مي نويسد: از خود مي پرسم اين پير سياست و اين روحاني متفاوت [!] با خود چه گنجي دارد كه تمام نمي شود؟... عجب اشتياقي براي ديدار دارند.

بخشي از اين احساسات فشرده شده ناشي از بغض نانوشته اي در رسانه ملي است كه تنگ نظرانه چنان راه بر نمايش تصوير آيت الله تنگ كرده، كه دلتنگي هاي مردم را به اوج رسانده. آيت الله كه وارد مي شوند، جلسه براي چند لحظه اي از كنترل خارج مي شود. نه شعاري در كار است و نه برنامه اي. اما احساسات در اوج است.[!] هركس به نوعي. يكي با ماشاءالله و يكي با صلوات. خودجوش آمدن اين ناهماهنگي ها را هم دارد.

وي ادامه مي دهد: ميكروفون معروف باز مي شود و ميهمانان رشته كلام به دست مي گيرند. با خود مي گويم عجب صبري دارد اين ميكروفون. در اين سالها اين همه گلايه منعكس كرده و هنوز كار مي كند. سنگ صبوري آقاي هاشمي به ميكروفون هاي مجمع هم سرايت كرده! يكي از ميهمانان هم از شيريني ديدار آقاي هاشمي مي گويد و هم از تلخي غيبتشان در صحنه. اين را كه مي شنوم ياد حرف هاي يكي از نمايندگان مجلس سوم مي افتم كه وقتي آقاي هاشمي رئيس جمهور شد، آمد و با گريه تلخي گفت «چكار كنيم با مجلسي كه هاشمي ندارد.»

در ادامه اين مطلب آمده است: يكي ديگر از ميهمانان مي گويد آقاي هاشمي! هرچه هست از ماست كه بر ماست. توصيه هاي شما را نشنيديم و به دام افراط ها و تفريط ها افتاديم كه نتيجه اش شد وضع امروز. مگر شما چه كرده بوديد كه اين قدر بر شما جفا كردند.
در بخش ديگري از اين نوشته به نقل از يكي از ملاقات كنندگان آمده است: آقاي هاشمي از مشكلات نمي گويم كه شما خودتان بهتر از همه ما مي دانيد. مي گويد شما نادر هستيد از سه جهت «مديريت، نبوغ و بهره هوشي». يك جمله مي گويد و مي رود. «آقاي هاشمي! مردم به كمتر از شما رضايت نمي دهند.»

نويسنده متن اضافه مي كند: آقاي هاشمي كه شروع به سخن مي كنند اول نكته اي كه مي گويند حرف آخر است. «من از روز اول حضورم در انقلاب تا امروز، هيچ وقت كاري را براي خودم نخواسته ام. درباره اين انتخابات هم تسليم تقدير الهي ام. خودم را هم براي هر حالتي آماده كرده ام. من وقف انقلاب و نظام و مردمم.» همين جملات آيت الله پاسخ احساسات ميهمانانش را داد. صداي احسنت و الله اكبر مجلس را پر كرد. يكي از ميهمانان، چنان به وجد آمده بود كه آرام كردنش كار ساده اي نبود... راستش را بگويم، بقيه سخنان آقاي هاشمي را ديگر درست نشنيدم. مگر بروم بعدا از روي نوار پياده كنم. اگر ضرورتش باشد.

گزارشگر اين ملاقات با بيان اينكه هاشمي در حماسه دوم خرداد سهيم است و حماسه اي نمي شناسم كه هاشمي در آن سهمي نداشته باشد نوشت: از جمع آنها جدا مي شوم. راه خودم را مي گيرم و مي روم. از خودم مي پرسم اين پير سياست و اين روحاني متفاوت با خود چه گنجي دارد كه تمام نمي شود؟

اوباما اردك لنگي است كه حسرت خاورميانه بر دلش مي ماند

«خاورميانه كه اوباما خواب آن را مي بيند، آرزويي دست نيافتني است و اين حسرت در دل او باقي خواهد ماند.
روزنامه النهار در تبيين اين تحليل نوشت: يك بار جان اشتاين بك، نويسنده مشهور آمريكايي گفت «وقتي كه به دودكش هاي كاخ سفيد خيره مي شوم احساس مي كنم كه دود عظيمي از خرافات و اوهام از آن متصاعد مي شود.» باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا نيز از اين خرافات كه با اوهام مخلوط شده و حتي از آن جلوتر هم زده است مستثني نيست. وي يك بار گفت كه كاخ سفيد تلاش مي كند تا مذاكرات مختلفي را با رهبران منطقه با هدف مناقشه بر سر تحولات پيچيده «خاورميانه بزرگ» داشته باشد.

به گزارش ديپلماسي ايراني در ادامه اين تحليل آمده است: توهمات و خيالات اوباما را زماني بهتر مي توان درك كرد كه صحبت هاي او را مي خوانيم و مي شنويم، هنگامي كه مي گويد تصميم دارد كه با برخي از مسئولان خاورميانه با هدف ايجاد يك استراتژي يكپارچه منطقه اي ديدار كند تا طرحي جامع كه شامل پرونده هاي مختلف منطقه اي از جمله مساله هسته اي ايران، بحران سوريه و قضيه فلسطين شود را طراحي كنند.

يعني او به اين ترتيب مي خواهد سه بحران متعدد را در يك پرونده «مختلف منطقه اي» جمع كند در حالي كه هيچ كس نمي داند چگونه مي تواند عناصر مختلف، متضاد، منقطع و پيچيده را در چارچوب يك راه حل وارد كند. اين در حالي است كه او تاكنون حتي توانايي جلوگيري از نابودي يك خانه فلسطيني را هم نداشته است.

النهار مي افزايد: كدام معادله را مي توان پياده كرد كه شامل سه ضلع قضيه فلسطيني كه خواهان پايان خشونت طلبي هاي اسرائيل است، بحران سوريه كه يك بازوي آن در تهران و بازوي ديگرش در مسكو است و بحران هسته اي ايران كه با نفوذ روزافزون ايران در مناطق مختلف جهان هم سو شده شود؟

اين روزنامه ادامه مي دهد: اگر در اين ميان بتوانيم حق فلسطيني ها بر تشكيل كشور مستقل و مقدس فلسطيني را بيفزاييم و واقعا همان طور كه اوباما در دور اول رياست جمهوري اش وعده داده بود، آنها بتوانند كشوري مستقل تشكيل دهند، آن گاه مي توانيم بگوييم كه اوباما مي خواهد خاورميانه را سر و ته كند! اما بايد بگويم كه اين حسرتي است كه فقط در دل اوباما باقي مي ماند!

النهار مي افزايد:اجازه دهيد در اين جا اظهارات جان كري، وزير امور خارجه فعلي آمريكا را يادآوري كنم كه گفت فلسطيني ها دو سال فرصت دارند كه بر روي تشكيل كشور مستقل فلسطيني كار كنند و الا درها به روي آنها بسته خواهد شد، بياييد يادآور شويم و بپرسيم؛ آيا اوباما كه دور اول رياست جمهوري خود را مثل اردك لنگ به پايان رساند و دور دوم رياست جمهوري اش را با توجه به اقتصاد و مشكلات سنگين آمريكا آغاز كرد و وعده داد كه اقتصاد آمريكا را از وابستگي شديد به نفت منطقه خلاص خواهد كرد و تصميم گرفت كه از منطقه به جنوب شرقي آسيا براي رويارويي با قرن چيني تغيير مسير دهد، مي تواند خاورميانه جديدي ترسيم كند كه مغاير و فراتر از سايكس-پيكو باشد يا اين كه فقط توهماتي را بر زبان مي آورد و آرزوهاي تحقق روياهاي باطل را در در سر مي پروراند؟

از آن روزها تا اين روزها!

«آقاي احمدي نژاد يادتان هست ۱۰ سال قبل چه گفتيد؟ ۱۰ سال قبل امتياز ويژه بد بود و امروز مطلوب؟»
اين پرسش را پايگاه اينترنتي فردا به استناد سخنان احمدي نژاد كه ۸ مهر ۱۳۸۱ در روزنامه رسالت منتشر شده، پيش كشيد. احمدي نژاد در آن زمان در اعتراض به اقدام دولت خاتمي لايحه افزايش اختيارات رئيس جمهور را به مجلس داده بود، مي گويد: اين لايحه نافي اصل تفكيك قواست اين دغدغه وجود دارد كه قوه مجريه كه امكانات، پول و قدرت را در اختيار دارد از طريق اين لايحه بخواهد امتياز ويژه اي براي خود احراز نمايد.

لايحه ارائه شده آشكارا در حوزه قوه قضائيه دخالت كرده است و استقلال قاضي و آراي محاكم را زير سؤال برده است و اين در حالي است كه امروزه در كشورهاي جهان قوه قضائيه از استقلال ويژه اي برخوردار است چرا كه هر ميزان كه اين استقلال بيشتر باشد نظام از سلامت و اطمينان بيشتري برخوردار مي باشد.

عضو آن زمان جمعيت ايثارگران در ادامه تصريح مي كند: عيب ديگر لايحه ارائه شده آن است كه ساز و كار قانوني و حقوقي نظارت رئيس جمهور بر قوه مقننه معلوم نيست. اين مسئله علاوه بر ابهام فوق خود ناقض اصول قانون اساسي است چراكه رئيس جمهور در برابر ملت، مجلس و رهبر پاسخگو و مسئول است پس چگونه قوه اي كه بايد تحت نظارت قوه مقننه باشد مي خواهد بر آن نظارت كند.
وي مي افزايد: اشكال تنظيم كنندگان اين لايحه كه نه با توجه به مصالح و منافع كشور بلكه براساس نگاه به شخص آقاي خاتمي به اعطاي چنين اختيارات مطلقي دست زده اند در حالي كه قانون براي فرد مشخص نوشته نمي شود.

احمدي نژاد تصريح مي كند: واقعيت اين است كه لايحه ارائه شده به دنبال ايجاد مصونيت ويژه براي قوه مجريه و رئيس جمهور مي باشد چرا كه در لايحه مذكور هيچ گونه ماده و راهكاري كه گوياي پاسخگويي و نحوه نظارت بر كار رئيس جمهور باشد ديده نمي شود. در حالي كه به طور معمول بيشترين تخلفات از قانون اساسي و ساير قوانين در حوزه اين قوه اتفاق مي افتد و برداشت تنظيم كنندگان اين لايحه از اصل ۱۱۳ يك برداشت كاملاً غيرحقوقي است در اصل ۱۱۳ رئيس جمهور مسئول اجراي قانون اساسي به جز مواردي كه مستقيماً مربوط به رهبري است معرفي شده است و مسئول يعني پاسخگو، و اجراي چندين اصل مهم قانون اساسي مستقيماً به قوه مجريه برمي گردد كه متأسفانه يا معطل مانده يا بسيار ناقص اجرا شده است.

تاج زاده: مشايي بايد تاييد صلاحيت شود!

هرچه زمان سپري مي شود هم پوشاني و هم داستاني طيفي از فتنه گران با حلقه انحرافي پررنگ تر مي شود.
در يكي از تازه ترين نمونه ها از اين روند مصطفي تاج زاده نوشته اي به بيرون زندان ارسال كرده كه در رسانه هاي ضد انقلاب منتشر شده وي ضمن اينكه ادعا مي كند ماه پيش رو ماه راستي آزمايي حاكميت است، از صلاحيت مشايي دفاع كرده است. تاج زاده با بيان اينكه در اين ماه، ماه راستي آزمايي جناح حاكم است مي افزايد: مشخص مي شود كه آيا مخالفت با استفاده از انتخابات آزاد به دليل جلوگيري از سوءاستفاده دشمن مطرح شده يا اين اقدام زمينه ساز برپايي انتخاباتي مهندسي و فرمايشي است.

وي ضمن «استبدادي و برده داري» خواندن جمهوري اسلامي خواستار تاييد صلاحيت نامزد فتنه گران «براي حل مشكلات كشور» شده و سپس به فراز اصلي مي رسد: انتخابات حماسي و ۵۰ ميليوني مستلزم تأييد صلاحيت همه كساني است كه حاضرند در چارچوب قانون اساسي فعاليت كنند. گروه احمدي نژاد نيز حق دارند راي آورترين نامزد خود را به صحنه بفرستند و شوراي نگهبان حق ندارد و نمي تواند صلاحيت مشايي را رد كند.

وي در ازاي اين اظهارنظر از احمدي نژاد و دولت وي خواست صلاحيت نامزدهاي جريان اصلاح طلب را در انتخابات شورا تاييد كند.
يادآور مي شود ادعاي حماسه ۵۰ ميليوني كه از سوي احمدي نژاد نيز عنوان شده، متضمن مشاركت ۱۰۰درصدي است حال آن كه در انتخابات پر هيجان ۴ سال پيش، مشاركت ۸۵درصدي به عنوان يك ركورد بالا رقم خورد و معلوم نيست ايجاد چنين توقعات دور از واقع با كدام هدف صورت مي گيرد.

اما درباره راستي آزمايي مورد نظر آقاي تاج زاده بايد تصريح كرد حقوق قانوني صرفاً متوجه افراد و گروه هايي است كه حدود قانوني را محترم شمرده و اصرار بر قانون شكني و نقض حقوق عمومي نداشته باشند. با اين فرض راستي آزمايي نهادهاي قانوني ناظر بر شوراي نگهبان اين است كه با همه قانون شكنان و بدسابقه ها، با يك معيار برخورد كنند و از اين جهت رد صلاحيت وابستگان به هر دو طيف فتنه و انحراف حتماً نظر آقاي تاج زاده را برآورده خواهد كرد! همچنين بايد گفت خلق حماسه براي جارو كردن عوامل انحراف و فتنه و فساد است نه متضمن ميدان دادن به آنها.

*آرمان:

رپرتاژ شبکه‌ پرس تی‌وی برای لنکرانی

شنیده شد که شبکه‌ تلویزیونی پرس تی‌وی (بخش برون‌مرزی صداوسیمای ایران) در اقدامی غیرمتعارف خبری پیرامون کاندیداتوری و مواضع کامران باقری‌لنکرانی (کاندیدای جبهه‌ پایداری) منتشر کرده است. پارسینه نوشت؛ این درحالی است که تلویزیون و وب‌گاه پرس تی‌وی عموما اخبار حوزه‌ خارج از کشور را منتشر می‌کند و بسیار به ندرت خبری از داخل منعکس می‌کند.

پرس‌ تی‌وی در گزارش خود با اشاره‌ صریح به کاندیداتوری لنکرانی از سوی جبهه‌ پایداری (منسوب به آیت‌ا... مصباح‌یزدی) نوشته است؛ «کامران باقری‌لنکرانی که نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده است، می‌گوید در صورت رای آوردن در انتخابات، افراد برجسته را از گروه‌های سیاسی مختلف به عنوان وزرای کابینه انتخاب می‌کنم. وزير بهداشت پيشين ايران همچنين روز سه‌شنبه (۳ ارديبهشت) گفت در صورت پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري، کابينه‌ام از چهره‌هاي غيرمطرح ملي تشکيل مي‌شود.

محسن رضایی تصادف کرد

شنیده شد که دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم گفت: برخورد خودروی حامل محسن رضایی کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری با گاردریل اتوبان باعث خسارت جدی به خودرو شد و در عین حال وضعیت محسن رضایی خوب است و وی آسیبی ندیده است. محمدرضا آقاباقری گفت: برخورد اتومبیل حامل محسن رضایی با گاردریل اتوبان در محور زنجان- قزوین موجب بروز سانحه تصادف شد که در این تصادف خودروی حامل رضایی آسیب دید ولی خود آقای رضایی آسیبی ندیده است و وضعیت خوبی دارد. وی با بیان اینکه محسن رضایی در حال آمدن به قم بوده است، افزود: برنامه وی در جمع دانشجویان دانشگاه قم و در سلسله نشست‌های گفتمان یازدهم لغو شده است. وی ادامه داد: احتمالا وی برای هفته آینده در این دانشگاه حضور پیدا خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران بستری شد

شنیده شد که آیت ا... موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران در بیمارستان بستری شد. فرزند آیت‌ا... موحدی گفت: به دلیل ضعف جسمانی و بیماری قندی آیت‌ا... موحدی به بیمارستان منتقل و بستری شد. وی افزود: وضعیت عمومی ایشان خوب است و مشکل خاصی نیست. فرزند آیت ا... موحدی از مردم خواست برای بهبود حال وی دعا کنند.

انحلال شورای شهر رشت تصویب شد

شنیده شد که دبیر هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی گیلان گفت: انحلال شورای اسلامی شهر رشت در جلسه هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی کشور به تصویب رسید. فارس نوشت؛ محمد آقاجانزاده در جلسه هیات اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی گیلان از تصویب انحلال شورای شهر رشت در جلسه هیات اختلاف مرکزی خبر داد.

وی اظهار کرد: این مصوبه طبق تقاضای هیات حل اختلاف استان با موضوع انحلال شورای اسلامی شهر رشت و با توجه به اسناد و مدارک ارسالی و تحقیقات به عمل آمده صادر شد. به گفته وی، طبق ماده ۸۵ اصلاحی قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران تا برگزاری انتخابات دوباره و تشکیل شورای جدید استاندار جانشین شوراست.

ساختمان‌های بالای ۴ طبقه را شخصا خراب می‌کنم

شنیده شد که عضو شورای شهر تهران با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بالای
۴ طبقه در تهران گفت: اگر این ساخت‌وسازها ادامه پیدا کند، خودم این ساختمان‌ها را خراب خواهم کرد. عباس شیبانی در جریان پانصدو‌چهل‌ودومین جلسه شورا اظهار کرد: شورای شهر به شهرداران مناطق ابلاغ کند که بیش از ۴ طبقه پروانه و مجوز ساخت ندهند. وی که از ساخت‌وسازهای بالای ۴ طبقه بسیار نگران و دلگیر بود، افزود: اگر این کار ادامه پیدا کند، من خودم این ساختمان‌ها را خراب خواهم کرد.

واردات خون‌های غیراستاندارد

شنیده شد که عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه کمبود بودجه موجب شده که سازمان انتقال خون اقدام به خرید محصولات بی‌کیفیت کند، گفت: متأسفانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در چند وقت اخیر ابزار نظارتی خود را تاحدودی رها کرده است. عابد فتاحی در واکنش به واردات خون‌های غیراستاندارد از کشور سنگاپور از سوی سازمان انتقال خون، ابراز کرد: رخ دادن چنین اتفاقی مایه تأسف بوده و مسئولان ذی‌ربط باید پاسخگوی عملکرد ضعیف‌شان باشند.

سایت خانه ملت نوشت؛ وی با اعلام اینکه هم‌اکنون سازمان انتقال خون برای انجام وظایفش با کمبود اعتبار روبه رو است، افزود:‌ این کمبود بودجه موجب شده که این سازمان اقدام به خرید محصولات بی‌کیفیت کند. او با اعلام اینکه هیچ یک از مسئولان نباید زیر بار خرید محصولات بی‌کیفیت حوزه سلامت بروند، تصریح کرد: مسئولان باید برای بهبود وضعیت اقتصادی سازمان انتقال خون، ردیف اعتبار مجزایی در بودجه‌های سالیانه ایجاد کنند.

استعفای یکی از مسئولان استانداری اصفهان

شنیده شد که یکی از مسئولان استانداری اصفهان در انتقاد به نادیده گرفتن سالروز شهادت حضرت ام‌البنین(س) و برگزاری جلسه انتخاباتی «حماسه حضور» در سفر دولت به این استان استعفا کرد. در قسمتی از این استعفا آمده است: در جریان برنامه‌ریزی سفر اخیر رئیس محترم جمهور، ایشان (استاندار) با پشت پا زدن به مصوبات جلساتی که به صورت رسمی با معاون سیاسی امنیتی ایشان برگزار شد و با نادیده انگاشتن فضای فرهنگی مذهبی استان، اصرار به حذف برنامه مداحی و روایتگری در برنامه دیدار نخبگان استان با رئیس‌جمهور کردند. از سوی دیگر به اذعان نیروهای نهاد ریاست‌جمهوری، جلسه حماسه حضورفعالیتی کاملا انتخاباتی است که تلاش در زمینه برگزاری آن مخالف تعهدات شرعی و قانونی بنده است.

کاندیداها درمورد مدل سربازی نظر ندهند

شنیده شد که یک مقام مسئول ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به سخنان برخی کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری درباره سربازی، گفت: از کاندیداهای ریاست‌جمهوری می‌خواهیم درمورد مدل سربازی که از حیطه ریاست‌جمهوری خارج است، اظهارنظر نکنند. وی اظهار کرد: محل بررسی مدل‌های مختلف سربازی، ستاد کل نیروهای مسلح است و این مساله همواره در این ستاد مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. این مقام ارشد نیروهای مسلح خطاب به مردم توصیه کرد که به‌خصوص جوانان و مشمولین به این مدل از تبلیغات توجه نکنند.

*تهران امروز:

فرصت‌هاي بر باد رفته

مويد حسيني‌صدر نماينده خوي و عضو كميسيون صنايع مجلس به پارسينه گفت:فرصت‌هاي بر باد رفته دولت احمدي‌نژاد بسيار زياد است و اين فرصت‌ها اولويت‌هاي كشور هستند و هر كسي رئيس‌جمهور شود بايد اين موارد را مورد توجه قرار دهد. يكي از اين فرصت‌هاي از دست رفته در ميادين مشترك است.ما كاري كرديم كه كشورهاي خارجي سريعا قطع رابطه كردند و از ايران رفتند بنابراين در ميادين نفتي و گازي مشترك فرصت براي قطر فراهم شد. همسايه‌هاي ما در ميادين مشترك كشور ما را غارت مي‌كنند و حجم پولي كه در اين زمينه از دست ايران مي‌رود هر ماه بيش از سه هزار ميليارد تومان است كه رقم فوق‌العاده بالايي است.

گلايه‌ها،تكرار مي‌شود!

محمود احمدي‌نژاد در تاريخ ۸۱/۹/۳۰ در گفت‌وگويي با روزنامه سياست روز، بهانه گيري‌هاي دولت را به دليل عدم وجود برنامه دانسته و گفته بود: «وقتي برنامه نباشد طبعا كار جدي هم اتفاق نمي‌افتد».به‌گزارش شفاف،احمدي‌نژاد در ادامه اين مصاحبه با انتقاد به صحبت‌هاي رئيس‌جمهور وقت كه گفته بود «نمي‌گذارند كار كنيم»، پرداخته و گفته بود: سه، چهارسال مي‌گويي نمي‌گذارند و رقيب خودش را كنار مي‌كشد و خيلي جاها از مواضع عقب نشيني مي‌كند و كوتاه مي‌آيد اما بالاخره در مقابل اين پرسش قرار مي‌گيرند كه چه كاري انجام داديد؟ ديگر بهانه نياور»!

عيدي ميليوني از جيب بيت المال

رئيس‌جمهور كه در سال اول رياست‌جمهوري براي هريك از اعضاي هيات دولت «۲۰۰ تومان» و سال‌هاي بعدي به ترتيب ‏نفري ۱۰۰۰۰،۵۰۰۰،۲۰۰۰،۱۰۰۰ تومان عيدي پرداخت كرده بود اما در واپسين روزهاي باقي مانده از عمر دولت دهم، با ‏پرداخت عيدي‌هاي ميليوني از جيب بيت‌المال شعار و اهداف اوليه خود را زير سوال برده است.‏ «نداي انقلاب» نوشت،طبق شنيده‌ها، رئيس‌جمهور به اعضاي هيات دولت، استانداران و كارگروه‌هاي مختلف خود به ترتيب نفري ‏‏۱۰،۱۵ و۳ تا ۷ ميليون تومان از جيب بيت المال عيدي داده است.‏

گفتني است رئيس‌جمهور در بازديدهاي نوروزي خود هم، مبالغ بالايي را به عنوان عيدي بين افراد حاضر در مراسم پرداخت ‏كرده به‌گونه‌اي كه در بازديد از بيمارستان ۷ تير شهرري به تمام بيماران كه (نيمي از آنها تابعه افغانستان بودند) و پرسنل ‏بيمارستان نفري ۵ ميليون ريال عيدي داده است.‏

با موسوي و كروبي صحبت‌هايي در زمينه حضورشان در تلويزيون داشتم

عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صداوسيما در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري در جمع دانشجويان حاضر و آماده پاسخگويي به پرسش‌هاي صريح آنان شد. ضرغامي با اشاره به انتخابات سال ۸۸، خطاب به دانشجويان گفت: شما هر فكر سياسي كه داريد براي خودتان محفوظ بماند.

مبادا تعلق خاطر به يك فرد يا يك جناح يا يك حزب باعث شود حقايق را نبينيد. ما از طريق قانون اساسي اين مباحث را دنبال مي‌كنيم. در انتخابات ۸۸ بلافاصله پس از انتخابات، مفصلا با موسوي و كروبي صحبت‌هايي در زمينه حضورشان در تلويزيون داشتم و با آنها ملاقات كردم و به آنها گفته بودم كه آرا همين است.

اگر هم خيلي تغيير كرده باشد ۵۰۰ هزار راي تغيير خواهد داشت. اما متاسفانه يك عده از اين فضايي كه در كشور ايجاد شد سوءاستفاده كردند و ضربه زدند. به‌گزارش مشرق نيوز، ضرغامي كه به دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران رفته بود با اشاره به انتخابات سال ۸۸وبا بيان اينكه خطاب به موسوي گفته است پس از ۲۰ سال كسي شما را نمي‌شناخت، شما واقعا در انتخابات ۸۸ شناخته شديد و ۱۳ ميليون راي داريد، گفت: به او گفتم كه با تاكيد بر قانون حتما مي‌توانيد در دوره‌هاي بعد كاملا متفاوت باشيد.

اما متاسفانه او اعلام كرد كه زماني به تلويزيون مي‌آيم كه تنها پشت دوربين باشم و يك‌نفره بيانيه بخوانم.ضرغامي همچنين به ويژگي‌هاي كروبي در مجلس ششم اشاره كرد و گفت: در مجلس ششم اقدامات و رفتارهاي او را ستايش مي‌كنم. ايشان به شدت تلاش كردند در مجلس ششم خيلي از تنگ‌نظري‌هايي كه تندروها در مجلس داشتند را صداوسيما نشان دهد اما در مجلس‌هاي بعدي اينگونه نبود.

اصلاح‌طلبان بايد به عنوان يك جريان منتقد به رسميت شناخته شوند

حجت‌الاسلام والمسلمين يونسي وزير پيشين اطلاعات در نشست سازمان جوانان حزب اسلامي كار گفت:اصلاح‌طلبان طيف وسيعي هستند كه به هيچ وجه قصد براندازي ندارند و نظام اسلامي را نبايد جدا از اصلاح‌طلبان تعريف كرد.

به‌گزارش ايسنا،وي با بيان اينكه «اصلاح‌طلبي را نبايد با اقدامات و فعاليت‌هاي يك شخص تعريف كرد»، گفت: اصلاح‌طلبان در نظام جمهوري اسلامي بايد به عنوان يك جريان منتقد به رسميت شناخته شوند، چراكه ساز و كارهاي اصلاح‌طلبانه نيز در قانون اساسي ما به رسميت شناخته شده است.

يونسي در بخش ديگري از صحبت‌هايش با تاكيد بر اينكه «طبق اطلاعاتي كه من دارم، قطعا آقايان هاشمي و خاتمي نمي‌آيند»، گفت: اجماع اصلاح‌طلبان به چند عامل بستگي دارد؛ يكي اينكه آقاي قاليباف بماند يا نماند. اگر آقاي قاليباف در عرصه بماند، خودش يك طرف ميدان قرار مي‌گيرد. مسئله ديگر اين است كه آيا برخي نيروهاي حاكميتي تا آخر بي‌طرف خواهند ماند يا خير؟ كه البته قرائن نشان مي‌دهد اين نيروها بي‌طرف مي‌مانند. مهم‌تر از همه اينها اين است كه دولت در اين مسير چه مي‌كند. اگر دولت غايب اين انتخابات باشد و نيروهاي حاكميتي هم بي‌طرف بمانند و آقاي قاليباف هم در صحنه نماند، در آن صورت شكست اصولگرايان از اصلاح‌طلبان قطعي است.

احمدي‌نژاد مي‌گويد گزينه من بايد راي بياورد

اسماعيل كوثري عضو كميسيون امنيت ملي در گفت‌وگو با تسنيم با اشاره به سخنان اخير رئيس‌جمهور در جمع مردم خوزستان،گفت: آقاي احمدي‌نژاد از بزرگواري مقام معظم رهبري سوءاستفاده مي‌كند. «اگر مدركي داريد يك شكايت به دادگاه بنويسيد تا دادگاه رسيدگي كند». چرا مردم را همواره در ابهام قرار مي‌دهند؟ وي اول به دور و بري‌هاي خود نگاه كند و سپس به ديگران انتقاد كند.

در نهايت تكرار اين مسائل اين است كه رئيس‌جمهورمانند چوپان دروغگو مي‌شود.وي درخصوص تلاش رئيس‌جمهور براي معرفي يك فرد خاص به عنوان كانديدا، گفت: وي مي‌گويد كانديدايي كه من مطرح مي‌كنم بايد راي بياورد كه به نظر من يك نوع ديكتاتوري است و مي‌خواهد نظر خود را تحميل كند.

*جمهوری:

تبليغ علني بهائيت در پاساژ علاءالدين تهران!

رويداد جديدي است كه در اوج هرج و مرج سياسي صورت مي‌گيرد. توزيع كتاب‌هاي بهاييان بر روي موبايل در بستري از غفلت مسؤلان هر روزه درحال انجام است. به گزارش تهران پرس، تمام كساني كه پس از خريد موبايل اپل خواهان نصب نرم افزارهاي مربوطه مي‌شوند پس از نگاهي به برنامه‌هاي نصب شده در مي‌يابند كه؛ كتاب "كلمات مكنونه" بهاييان هم به دو زبان فارسي و انگليسي بر روي موبايل‌هاي آنها نصب شده است. هر روزه دهها و بلكه صدها مورد از اين نصب‌هاي عمدتاً ناآگاهانه صورت مي‌گيرد و متأسفانه نمي‌توان خوشبين بود و دست‌هاي پشت توزيع حساب شده اين كتب انحرافي آنهم در مركز جمهوري اسلامي را نديد.

بقائي : تا الآن نديده‌ايم كسي عليه احمدي نژاد حرفي بزند!

بعد از اسفنديار رحيم مشائي كه گفته احمدي نژاد فراتر از رئيس‌جمهور است، اكنون نوبت به حميد رضا بقائي رسيده كه از رئيس خود تعريف كند. بقائي در گفت و گويي تفصيلي با روزنامه دولتي ايران به سؤالي درخصوص وجود حلقه انحرافي در دولت احمدي نژاد پاسخ داد و درخصوص كاهش محبوبيت احمدي نژاد، گفت: برخي معتقدند كه دولت محبوبيت سابق را به دليل برخي عملكردها در بين مردم ندارد، به نظرم طرح اين حرف‌ها توسط برخي اشخاص، چشم بر روي حقيقت بستن است.

وي افزود: تا الآن نديده‌ايم كه كسي عليه آقاي احمدي نژاد حرفي بزند... اين را كه مي‌گويم فقط در يك جاي خاص نديده ام، مثلاً به بازار تهران رفتم و شما مي‌دانيد كه در بازار تهران همه اقشار مردم رفت و آمد دارند، اغلب مي‌گويند "آقاي بقايي، سلام ما را به آقاي احمد?‌نژاد برسان"!

مذاكره صهيونيست‌ها با مسئولين دولت آنكارا براي حمله به ايران

صهيونيست‌ها براي استقرار هواپيماهاي تهاجمي خود در تركيه و حمله به ايران با مسئولين دولت آنكارا مذاكره مي‌كنند. ساندي تايمز نوشت: انتظار مي‌رود در مذاكراتي كه قرار است هفته جاري بين تركيه و اسرائيل برگزار شود، اسرائيل بتواند، هواپيماهاي تهاجمي خود را به منظور حمله احتمالي به ايران در پايگاه‌هاي تركيه مستقر كند. به گزارش انتخاب،

اين روزنامه انگليسي نوشت: پس از پروسه آشتي اخير بين تركيه و رژيم صهيونيستي كه با ميانجي گري باراك اوباما شروع شد، همكاري استراتژيك دو دولت عليه برنامه اتمي ايران امكان پذير گرديد. اين گزارش مي‌افزايد، اسرائيل به منظور رويارويي احتمالي با ايران، هواپيماهاي جنگنده خود را در تركيه مستقر مي‌كند. ساندي تايمز افزود: انتظار مي‌رود، اسرائيل، قبل از شروع درگيري با ايران، مذاكرات براي مستقر كردن هواپيماهاي جنگنده خود را با تركيه در هفته جاري آغاز كند.

"ياكو آميدرور" رئيس سازمان امنيت ملي اسرائيل قرار است براي بررسي جزييات برنامه آشتي دو دولت وارد آنكارا شود. او همچنين قرار است ارائه سيستم پيشرفته دفاع موشكي و رصدي را به ترك‌ها پيشنهاد دهد. در مقابل، صهيونيست‌ها انتظار دارند، تركيه اجازه دهد اسرائيل از پايگاه هوايي "آكينچي" در شمال غرب آنكارا در صورت درگيري با ايران استفاده كند.

همراهي پليس ميانمار با جنايتكاران بودايي برای سوزاندن مسلمانان

پخش فيلمي تكان دهنده از كشتار بي‌رحمانه و سوزاندن فجيع مسلمانان و خانه‌هاي آنها توسط بودائيان ميانمار از شبكه‌هاي خارجي، طي دو روز گذشته، سكوت و بي‌تفاوتي شرم آور سازمان‌هاي حقوق بشري و بين‌المللي را در برابر نسل كشي به رخ كشيد. در اين فيلم مستند همراهي پليس ميانمار با جنايتكاران بودايي آشكارا ديده مي‌شود. با كمال تأسف سران و بزرگان جهان اسلام و سازمان كنفرانس اسلامي براي پايان دادن به اين جنايات هنوز اقدام عملي قابل قبولي به عمل نياورده‌اند.

حواشی سفر رئيس‌جمهور و هيئت دولت به استان اصفهان

چهارمين دوره سفر رئيس‌جمهور و هيئت دولت به استان اصفهان با حاشيه‌هايي همراه بود. مراسم استقبال از رئيس‌جمهور در فرودگاه شهيد بهشتي بدون حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان برگزار شد. نمايندگان اصفهان در مجلس هم در مراسم سخنراني رئيس‌جمهور در ميدان امام(ره) حضور نداشتند. همچنين درحالي كه احمدي نژاد در جمع مردم اصفهان در سخنانش مي‌گفت ما نوكر شما هستيم و هر كاري از دستمان بر آيد براي ملت انجام خواهيم داد و تا ثانيه آخر و نفسي كه داريم از خدمتگزاري و رفع مشكلات مردم كوتاه نخواهيم آمد، برخي از مردم فرياد مي‌زدند: گراني، گراني.

كشاورزان و دامداران شرق اصفهان هم در پلاكاردي خطاب به رئيس جمهور نوشته بودند: "ما با توجه به تداوم خشكسالي، در معيشت خود مانده و خجالت زده خانواده هستيم." در اين سفر، تبليغات رسمي براي مشائي با عكس و تفصيلات هم به چشم مي‌خورد. تفصيل اين خبر را در صفحه ويژه اصفهان (صفحه ۱۰) روزنامه امروز بخوانيد. http://hadidnews.com/vdchwvnz.23nwwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما