تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۰
از آغاز تحولات سوریه موارد متعددی از این جنایت‌ها بوده است که گروهک‌های تروریستی بویژه ارتش آزاد سوریه بعد از دستگیری سربازان ارتش، لباس‌های آنان را بر تن نیروهای خود کرده و سپس جنایت‌هایی را مرتکب می‌شوند و برای اینکه وانمود کنند نظام سوریه جنایتکار است، فیلم را منتشر می‌کردند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، اخیراً فیلمی در رسانه‌های مخالف نظام سوریه منتشر شده که در آن چند نظامی مبدل به لباس نظامیان سوریه چند شهروند سوری را به طرز فجیعی تا نهایت مرگ شکنجه می‌دهند و سرانجام نیز زنده زنده سر وی را آتش می‌زنند تا می‌میرد.

اخیراً فیلمی در شبکه های تلویزیونی و نیز برخی سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی منتشر شده است که چند نفر را به طرز وحشتناکی شکنجه می‌کنند.

بسیاری از این سایت‌ها این شکنجه را به ارتش سوریه منتسب کردند و مدعی شده‌اند که نیروهای ارتش آزاد توسط گارد ریاست جمهوری سوریه در حال شکنجه شدن هستند البته نمونه های از این دست وجود دارد که عکس ماجرا را ثابت می کند.

از آغاز تحولات سوریه موارد متعددی از این جنایت‌ها بوده است که گروهک‌های تروریستی بویژه ارتش آزاد سوریه بعد از دستگیری سربازان ارتش، لباس‌های آنان را بر تن نیروهای خود کرده و سپس جنایت‌هایی را مرتکب می‌شوند و برای اینکه وانمود کنند نظام سوریه جنایتکار است، فیلم را منتشر می‌کردند. یا در موارد فراوانی بوده که گروهک‌های تروریستی در لباس نیروهای ارتش در ایست‌و بازرسی‌ها افراد را ربوده و آنها را شکنجه می‌کردند.

در فیلم منتشر شده نیز ساختمان مخروبه‌ای را نشان می‌دهد که چندین شهروند سوری توسط افرادی با لباس نیروهای ارتش سوریه و گارد ریاست جمهوری شکنجه می‌شوند، تعدادی از تروریست‌ها لباس‌های گارد ویژه ریاست جمهوری سوریه را بر تن کرده و چند شهروند را شکنجه می‌کنند. این فیلم دقیقاً چند روز بعد از تهدید طالبان و گروهک تروریستی جبهه النصره پخش شده است که اعلام کردند تمامی مخالفان خود اعم از زن و کودک را گردن می‌زنیم.

سابقه جنایت‌های غیرانسانی وحشیانه مانند کتک زدن با چکمه، کابل، میلگرد و سوزاندن و در نهایت گردن زدن و سربریدن شهروندان تنها در کارنامه افراد مسلح و تروریست‌ها در تحولات می گنجد و ارتش سوریه در حال حاضر تنها با القاعده و تروریست ها در حال نبرد است نه با مردم عادی.

نکته مهم دیگر اینکه اگر شکنجه‌گران نیروهای ارتش یا به ادعای برخی سایت‌های عربی حامی مخالفان مسلح نیروهای ویژه گارد ریاست جمهوری سوریه بودند، به هیچ عنوان از شکنجه تروریست‌ها فیلم نمی‌گرفتند و تاکنون با گذشت بیش از ۲۶ ماه از تحولات سوریه، تنها فیلم اعترافات تروریست‌ها منتشر شده است و دلیلی ندارد نیروهای آموزش‌دیده‌ای مانند گارد ویژه ریاست جمهوری سوریه دست به چنین اقداماتی زده و فیلم آن را منتشر کنند.

از دیگر نکات قابل توجه اینکه سربازان گارد ریاست جمهوری سوریه و ارتش به خاطر قوانین سکولار معمولاً بدون «ریش و محاسن» هستند در حالی که شکنجه‌گران در این فیلم ریش‌های نسبتاً بلندی دارند. البته کاپشن‌های بزرگی که بر تن دارند نیز از دیگر علائمی است که می‌توان پی برد اینها جز گارد ریاست جمهوری سوریه نیستند.

و در نهایت اینکه برخی شکنجه‌گران بر سر خود «دستاری» بسته‌اند که دقیقاً شیوه جبهه النصره و گروهک‌های تروریستی را نشان می‌دهد. http://hadidnews.com/vdcamon6.49naa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما