تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۳
کشتی آزاد قهرمانی آسیا - هند؛

کشتی آزاد ایران در روز اول بی‌مدال ماند

نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی آزاد ایران با شکست برابر حریف هندی از دور مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا کنار رفت.
به گزارش حدیدنیوز، در روز نخست از مسابقات کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۱۳ بزرگسالان آسیا که امروز شنبه در ورزشگاه ایندیرا گاندی شهر دهلی‌نو پایتخت هندوستان پیگیری می‌شود، حسن مرادقلی در وزن ۶۰ کیلوگرم در دور اول، مقابل حریف تایلندی خود "سیری فونگ چامپاخان" روی تشک رفت که در وقت اول با نتیجه ۶ بر صفر و در وقت دوم با نتیجه ۷ بر صفر به پیروزی رسید.

مرادقلی در دور دوم برابر "ری آن هوانگ ريونگ" از کره‌شمالی نفر دوم جام دانکلوف در سال ۲۰۱۳ مغلوب شد. وی در حالی که در تایم اول با نتیجه ۳ بر ۳ به پیروزی رسیده بود، در تایم دوم و در حالی که دیدار با نتیجه ۳ بر ۳ مساوی بود در یک لحظه غافلگیر شد و با ضربه فنی نتیجه را واگذار کرد.

با توجه حضور این کشتی گیر کره‌ای در دیدار فینال، مرادقلی به گروه شانس مجدد راه یافت. نماینده جوان وزن ۶۰ کیلوگرم در این مرحله مقابل "باج رانگ باج رانگ" از هند در سه تایم با نتیجه ۷ بر ۳ شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

در این وزن "جائه هون یانگ" از کره‌جنوبی و "ری آن هاگ هانگ" از کر‌ه‌شمالی فینالیست شدند. شکست دولت نیازبیکوف از قزاقستان مقابل کشتی گیر کره‌جنوبی از حوادث مهم این وزن بود.

پیش از این، محمد طهماسبی‌زاده در وزن ۵۵ کیلوگرم پس از پیروزی برابر مقابل "سعید مظفر مودینوف" از تاجیکستان در دور نخست، در دور دوم مقابل "فومی تاکا موری شیتا" از ژاپن در دو تایم متوالی و با نتایج ۴ بر یک و ۵ بر یک مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل آمیت کومار از هند از دور رقابتها کنار رفت. در این وزن آمیت کومار از هند و کانگ ایل یانگ از کره‌شمالی فینالیست شدند.

کشتی گیران ایران که نخستین حضور خود در مسابقه‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا را تجربه می‌کنند، از ظهر امروز (شنبه) در ورزشگاه ایندیرا گاندی شهر دهلی‌نو پایتخت هندوستان به مصاف حریفان خود رفته بودند. مسابقه‌های پنج وزن دیگر در روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار می‌شود.
http://hadidnews.com/vdch-6nz.23n6mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما