تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۷
زمزمه‌های صریح تغییر اعضای شورای صنفی موسیقی

آیا فیلم‌های تحریمی، دوباره سینمای ایران را به تنش می‌کشاند؟

اخبار حاشیه‌ای دیشب، بار دیگر نشانه‌ای از شروع یک جنجال جدید در سینمای ایران است.
آیا فیلم‌های تحریمی، دوباره سینمای ایران را به تنش می‌کشاند؟

اخبار حاشیه‌ای دیشب، بار دیگر نشانه‌ای از شروع یک جنجال جدید در سینمای ایران است. جنجالی که زیاد هم جدید نیست: اکران فیلم‌های تحریمی شورای صنفی اعلام کرده است که اگر«برف روی کاج‌ها» اکران نشود دیگر فیلمی نباید اکران شود.

به گزارش حدیدنیوز، دیشب خبری در رسانه‌های سینمایی ایرانی پیچید که نشانه‌ای از تمایل دوباره شورای صنفی به ایجاد یک جنجال جدید در سینمای ایران بود. 

شورای صنفی نمایش اعلام کرده است که در صورتی که «برف روی کاج‌ها» از آخرین فیلم‌های تحریمی حوزه هنری در سال گذشته اکران نشود به هیچ فیلم دیگری حواله اکران نمی‌دهد. 

خبری که یک معنای خاص بیشتر ندارد: سینمای ایران دوباره به فضای جنجال و تنش سالهای گذشته برخواهد گشت. 

طبق اخبار شنیده شده مضمون ضدخانواده «برف روی کاج‌ها» که در نمایش جشنواره هم اعتراضات فراوانی را برانگیخته بود ظاهرا باعث مخالفت خود سازمان سینمایی شده است و این بار خبری از اختلاف حوزه هنری و سازمان سینمایی بر سر اکران این فیلم نیست. 

وزیر ارشاد هم سه روز پیش در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او در مورد اکران «برف روی کاج‌ها» پرسیده بود پاسخ هوشمندانه‌ای داده بود:" اگر همه چیز نهایی شده باشد، مشکلی برای اکران نیست" پاسخی که بیشتر از هر چیز نمایشگر وجود ابهاماتی جدی در خود وزارت ارشاد در مورد اکران فیلم است. 

سینمای ایران با اکران نسبتا موفق روزهای عید در حال رسیدن به یک وضعیت متعادل بود.
این اتفاق جدیدی برای سینمای ایران نیست، سال گذشته نیز اکران چند فیلم تحریمی و به دنبال آن خودداری شورای صنفی از دادن حواله اکران به سینما آزادی، سینمای ایران را به مدت چند ماه وارد دوره سختی از تنش و جنجال کرد. جنجالی که یک دوره طولانی از رکود و سختی شرایط اقتصادی را برای سینمای ایران به بار آورد. 

ماجرا در حال تکرار است. این بار با تغییر آرایش نیروهای صف کشیده: اگر شورای صنفی سال گذشته، با همراهی ضمنی و غیرصریح سازمان سینمایی پشتوانه‌ای برای تحرکات خاص اکرانش داشت، این بار تنهاتر از قبل دست به یک اقدام رویایی زده است: همه سینمای ایران به پای یک فیلم... 

زمزمه‌های صریح تغییر اعضای شورای صنفی موسیقی زمینه اتفاقات این روزهاست. سال گذشته سازمان سینمایی تصمیم‌گیری در مورد اکران عید را کاملا از اختیار شورای صنفی خارج کرد.

http://hadidnews.com/vdchwqnz.23n6xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما