تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۳
وزیر ارشاد: مشکل خانه سینما بزودی حل می شود.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از بانی فیلم، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز درتالار کنفرانس این وزارت خانه در نشست رسانه ای مقابل خبرنگاران قرار گرفت و به انگیزه برپایی نمایشگاه دستاورد وزارت ارشاد به سوالات خبرنگاران در خصوص عملکردشان در دولت دهم پاسخ داد.

نشستی که درآن هم تلاش ها و هم ضعف های این دوره وزارت ارشاد مورد ارزیابی قرار گرفت. دکتر محمد حسینی در ابتدا با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام ا... علیها گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند از ویژگیهای دوره دولت دهم پرکاری و فعالیت است و این سخن را کسی نمی تواند کتمان کند،اما ما خواستیم با عدد و رقم هم گستره فعالیتمان را نشان دهیم . او افزود : نه تنها مردم عام، بلکه امروز بسیاری از افراد خاص هم به طور کامل در جریان فعالیت ما در وزارت ارشاد نیستند.ما در برپایی این نمایشگاه با عنوان «ره توشه»خواستیم هم فعالیتهای این دوره وزارت ارشاد را به عموم مردم نشان دهیم و هم اینکه اقدامات لازم و جدی که در دولت دهم صورت گرفته معرفی تا در دوره دولت یازدهم این گام ها جدی تر بر داشته شود. حسینی ادامه داد: در هر صورت یک جا باید کارنامه ما مورد ارزیابی قرار بگیرد و شاهد انتقادات و پیشنهادها باشیم.

لذا تصمیم گرفتیم با برپایی این نمایشگاه هم از فعالیت گذشتگان تکریم کنیم هم اینکه امانت تحویل گرفته را و اینکه چه اقداماتی در این مسیر صورت گرفته نشان دهیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار بانی فیلم دراین خصوص که به اذعان منتقدان و اهالی سینما برخی از مشکلات موجود سینما در دولت دهم ناشی از سوء مدیریت بوده گفت: عواملی متعددی در بروز مشکلات در سینما نقش دارد و ما نباید یک جانبه نگاه کنیم. گاه نگاه سیاسی و اختلاف نظر های سیاسی برای عرصه فرهنگ و هنر مشکل بوجود می آورد. همانطور که می دانید،دسته بندی های موجود در انتخابات مسیرش به فرهنگ و هنر باز شد و مشکلات متعدد به وجود آورد. در آستانه انتخابات هم هستیم.

تکلیف به کسی نمی کنیم، هر کس می تواند مسیر مخملباف یا شهید آوینی را طی کند؛دو راه کاملا جدا.او گفت: به این مسئله دقت کنید که در ابتدای کار ما عده ای شمشیر از رو بستند که حاضر به همکاری با این مجموعه نیستند .ما در این دوره انتقادات بی شماری را می شنیدیم و حتی هتاکی که به ما صورت می گرفت را نادیده گرفتیم.تمام تلاشمان این بود که همدلی و همگرایی لازم و ارتباط دوستانه میان اهالی سینما بوجود آید سعی کردیم با سعه صدر برخورد کنیم. البته نمی خواهیم بگوییم ضعف نداشتیم؛پذیرای ضعفمان هستیم اما تلاشمان در به وجود آمدن همگرایی بوده.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بانی فیلم مبنی بر اینکه شما از افتتاح و بازگشایی مجموعه های مختلف هنری فرهنگی در دوره خود گفتید آیا مهر تعطیلی خانه سینما در دوره شما خواهد خورد و اینکه آیا شما برای بازگشایی خانه سینما پیشقدم می شوید؟ گفت: به هیچ عنوان در دوره وزارت ما در دولت دهم قصد انحلال یا تعطیلی مکانی را نداشتیم. ما حامی فعالیت صنفی و تشکیل موسسات غیر دولتی هستیم. اما این موسسات باید بر مبنای ضوابط قانونی شکل بگیرد. او گفت: مراحل نهایی این جریان سپری می شود. اساسنامه توسط آقای جوزانی در اختیار ما و معاونت سینمایی قرار گرفته. امیدوارم بزودی تمام مشکلات خانه سینما حل شود. http://hadidnews.com/vdcdf90f.yt0jj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما