تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۰
منابع قضایی مصر گزارش دادند که قضات این کشور از برگزاری جلسه محاکمه مجدد «حسنی مبارک» رئیس جمهور مخلوع این کشور به اتهام قتل انقلابیون در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه، خودداری می‌کنند.
به گزارش حدیدنیوز، فارس‌به نقل از مصری الیوم نوشت: منابع قضایی مصر گفتند که ۷ نفر از قضات دادگاه جنایی قاهره حاضر به برگزاری جلسه دادگاه مبارک، علاء و جمال پسران وی، حبیب العادلی وزیر کشور و ۶ نفر از معاونان وی معروف به «محاکمه قرن» نشدند و آن را رد کردند.

به گفته منابع قضایی، مسئولان دادگاه استیناف قاهره تماس‌هایی با تعدادی از روسای دادگاه‌های جنایی قاهره و الجیزه به منظور اطلاع از تصمیم آنها برای برگزاری جلسه دادگاه محاکمه قرن، برقرار کردند اما ۷ قاضی در دادگاه جنایی قاهره با برگزاری این دادگاه مخالفت و اعلام کردند که نمی‌خواهند همانند قاضی قبلی که جلسه محاکمه نخست را برگزار کرد، مورد اهانت قرار گیرند.

بر اساس این گزارش ۱۳ قاضی موافقت خود را با برگزاری جلسه محاکمه مبارک اعلام کرده‌اند و قرار است دایره مسئول برگزاری این جلسه هفته آینده مشخص شود.

از سوی دیگر دادگاه استیناف قاهره امروز جلسه‌ای را به منظور رسیدگی به درخواست «فرید الدیب» وکیل مبارک مبنی بر آزادی وی برگزار می‌کند و این در حالی است که دفتر فنی دادستانی کل گزارشی شفاهی از یکی از پزشکان بیمارستان نظامی المعادی مبنی بر مطلوب بودن وضعیت جسمانی مبارک دریافت کرده است و دادستانی در انتظار دریافت گزارش رسمی برای تصمیم‌گیری درباره بازگرداندن مبارک به زندان طره است. http://hadidnews.com/vdcg739q.ak97t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما