تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۴
"ادریس دبی" رئیس‌جمهوری چاد اعلام کرد مختار بلمختار از سرکرده‌های القاعده در کشور مالی خود را منفجر کرد و کشته شد. وي در گفت‌وگو با شبکه پنج تلویزیون فرانسه،‌ رادیو بین‌المللی فرانسه و روزنامه لوموند، ضمن اعلام خروج نیروهای چاد از کشور مالی این مطلب را مطرح کرد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، رئیس جمهوری چاد گفت:‌ «‌ما مدارکی درباره کشته‌شدن مختار بلمختار داریم. امکان تصویربرداری از وی برای ما وجود نداشت زیرا او پس از کشته‌شدن ابوزید خود را منفجر کرد.»

ادریس دبی افزود مختار بلمختار تنها نبود و سه یا چهار جنگجوي دیگر نیز که از دستیابی به آرمان خود ناامید شده بودند خود را منفجر کردند.

رئیس جمهوری چاد در پاسخ به سؤال «آیا شما مطمئن هستید مختار بلمختار مرده است؟» گفت: «ما کاملاً از این مسئله اطمینان داریم؛ ما او را شناسایی کردیم.»

چاد اوایل ماه مارس اعلام کرده بود نظامیان این کشور که در مالی حضور دارند ابوزید از مسؤولان بلندپایه القاعده در مغرب عربی و همچنین مختار بلمختار فرمانده یکی از شاخه‌های این گروه را کشته‌اند.

فرانسه بیست و سوم مارس کشته شدن ابوزید چهل و شش ساله را تأیید کرده بود اما اعلام کرد خبر کشته شدن مختار بلمختار را تأیید نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس،‌ ادریس دبی گفت: «‌جنگ رو در رو با جنگجويان به پایان رسیده است. ارتش چاد از مهارت لازم برای این رویارویی برخوردار نبود،‌ سربازان چاد به کشورشان بازخواهند گشت،‌ آنها مأموریت خود را تکمیل کردند.» http://hadidnews.com/vdccpeqs.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما