تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۰۹
توئیتر سال آینده یک میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند ...انتشار فایرفاکس نسخه ۲۰
تربیت نسل جدید متخصصان کامپیوتر
به گزارش حدیدنیوز، آخرین تحولات در عرصه IT  را اینجا بخوانید:


*انتشار فایرفاکس نسخه ۲۰ 

نسخه جدید فایرفاکس امکانات و قابلیت‌های جدید نیز همراه خود دارد به طور مثال می‌توانید وضعیت حریم خصوصی جست‌وجوهای خود را بدون بستن یا راه‌اندازی مجدد، تغییر دهید.


فایرفاکس نسخه ۲۰، پنج رخنه "حیاتی" را برطرف می‌کند که می‌تواند به مهاجم اجازه دهد تا بدون نیاز به تعامل کاربر کد مخربی را اجرا کرده یا نرم افزاری را نصب کند. 



 نسخه جدید مرورگر وب فایرفاکس هفته گذشته منتشر شده و در این نسخه ۱۳ آسیب پذیری برطرف شده و قابلیت‌های امنیتی توسعه یافته است.



شرکت موزیلا در یک راهنمایی امنیتی آورده است: فایرفاکس نسخه ۲۰، پنج رخنه "حیاتی" را برطرف می کند که می تواند به مهاجم اجازه دهد تا بدون نیاز به تعامل کاربر کد مخربی را اجرا یا نرم‌افزاری را نصب کند.



بر اساس اطلاعات سایت مرکز ماهر آخرین نسخه مرورگر فایرفاکس یک پنل دانلود را ارائه می‌دهد که می‌توان فایل‌هایی که با استفاده از فایرفاکس دانلود می شوند، به راحتی پیگیری کرد.



در این بسته همچنین قابلیتی وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا وضعیت حریم خصوصی جست‌وجوهای خود را بدون نیاز به بستن یا راه اندازی مجدد مرورگر تغییر دهند.






*سرمایه‌گذاری روی کودکان؛ تربیت نسل جدید متخصصان کامپیوتر




در بریتانیا مدارس ویژه آی‌تی راه‌اندازی شده که در آن به کودکان ۱۱ تا ۱۲ ساله مقدمات برنامه‌نویسی آموزش داده می‌شود.


نیاز دنیا به متخصصان کامپیوتر و کسانی که می‌توانند منشا تحولات بزرگ در دنیای تکنولوژی باشند، کمپانی‌های بزرگ تکنولوژیک را بر آن داشته تا با سرمایه‌گذاری روی کودکان، نسل جدیدی از متخصصان و برنامه‌نویسان را تربیت کنند. 




گوگل به همراه بنیاد "رزبری پی" در بریتانیا قصد دارند با عرضه ۱۵ هزار کامپیوتر رایگان در مدارس، زمینه ظهور و بروز یک نسل جدید متخصص در فناوری اطلاعات را فراهم کنند.
گوگل یکی از کمپانی‌های پیشتاز در عرصه پیوند تکنولوژی با آموزش است.

در بریتانیا برای تحقق این اهداف بلندمدت، مدارس ویژه آی‌تی راه‌اندازی شده که در آن به کودکان ۱۱ تا ۱۲ ساله مقدمات برنامه‌نویسی آموزش داده می‌شود.
مدرسه "گراونی" در جنوب لندن، یکی از این آموزشکده‌های آینده‌نگر است.

افرا، دختری ۱۲ ساله که در این مدرسه تحصیل می‌کند، در گفت‌وگو با دویچه‌وله انگلیسی می‌گوید درسش را از ماه سپتامبر آغاز کرده و حالا در حال یاد گرفتن مقدمات امنیت الکترونیک است و به زودی دوره مخصوص رباتیک را آغاز خواهد کرد.
آنها در این مدرسه فرصت آزمون و خطا دارند، تا از همین حالا برای تجربه‌های بزرگ‌تر در دنیای آی‌تی آماده شوند.

شهنیلا سعید، مدیر بخش ICT در این مدرسه می‌گوید: "آنها به سرعت در حال یادگیری هستند، اما این مسئله را حس نمی‌کنند، چون یادگیری آنها با تفریح و بازی همراه است."
در این مدرسه خبری از متدهای قدیمی آموزشی نیست و استانداردها به‌طور چشمگیری ارتقا یافته و با نیازهای قرن بیست‌ویکم تنظیم شده است.

غول‌های تکنولوژیک در پی جبران کم‌کاری دولت‌ها
اریک اشمیت، از مدیران ارشد گوگل، در سفر اخیر خود به بریتانیا گفت از این‌که علوم کامپیوتر درمدارس این کشور تدریس نمی‌شود، بهت‌زده شده است.
او دولت بریتانیا را متهم کرد که اهمیت فناوری اطلاعات و ظرفیت عظیم مهندسی کشور را نادیده می‌گیرد.
اشمیت تاکید کرد که این وضعیت باید به سرعت تغییر کند و کودکان باید ترغیب شوند که به مهندسی، علوم محاسباتی و فناوری اطلاعات روی بیاورند.

با این حال، اوضاع در آمریکا هم چندان بهتر نیست.
برادران پرتوی که در کودکی و در دهه ۶۰ شمسی از ایران به آمریکا مهاجرت کردند و چند سال بعد با سرمایه‌گذاری در دنیای فناوری به میلیونرهایی بزرگ تبدیل شدند، حالا کمپین بزرگی موسوم به code.org در آمریکا به راه انداخته‌اند تا اهمیت برنامه‌نویسی در جهان آینده را نشان دهند.

هادی پرتوی، در این‌باره به بخش انگلیسی دویچه‌وله می‌گوید: "تراژدی اصلی این است که یاد گرفتن این مهارت‌ها چندان دشوار نیست‌، اما تنها ۱۰ درصد مدارس درس‌های مرتبط با علوم کامپیوتر را ارائه می‌کنند و معمولا هم مدارس سطح بالایی هستند."
اریک اشمیت هم همچون مارک زاکربرگ و بسیاری دیگر از چهره‌های مهم دنیای فناوری، از کسانی است که از کمپین بزرگ برادران پرتوی حمایت کرده است.

همکاری گوگل و" رزبری پی" با شش شریک آموزشی دیگر برای توزیع ۱۵ هزار کامپیوتر رایگان میان کودکان، بخشی از پروژه بزرگ‌تر ارائه کامپیوتر به مدارس (CAS) و در خدمت یک استراتژی برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر است.
آنها معتقدند عادت کردن کودکان به کار با کامپیوتر و آموختن مهارت‌های دیجیتال، دنیای بهتری خواهد ساخت.

*حمله گسترده سایبری به وب‌سایت‌های اسرائيلی 


یک نماینده حماس از حمله هکرها ابراز خوشحالی کرد و بر صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «خداوند جان سربازان جنگ الکترونیک را حفظ کند!»



گروه هکر "انانیمس" حمله وسیع خود به سایت‌های اینترنتی اسرائيلی را آغاز کرده است.
سازمان حماس از این بابت ابراز خوشحالی کرد. هنوز ابعاد خسارت‌های به بار آمده روشن نیست.
هکرهای اسرائيلی حمله‌ای متقابل را شروع کرده‌اند. 



 از دویچه وله به نقل از "اشپیگل آنلاین"، هکرهای "انانیمس" حمله‌ای وسیع به وب‌سایت‌های دولت و بانک‌های اسرائيل را آغاز کرده‌اند.
پیش از این گروهی از هکرها که می‌گویند طرفدار فلسطینیان و وابسته به گروه بین‌المللی "انانیمس" هستند، اعلام کرده بودند که دست به حمله‌ای وسیع خواهند زد.
به گزارش رسانه‌های اسرائيلی، حمله‌های سایبری هکرها تا این زمان هنوز اختلال بزرگی را ایجاد نکرده است.

اسحاق بن اسرائيل، سخنگوی دولت اسرائيل در زمینه امور جنایی مربوط به اینترنت، گفت: «خسارت چندانی وارد نشده است.» وی افزود که "انانیمس" توان نابود کردن زیرساخت‌های اسرائيل را ندارد.
به عقیده این مقام اسرائيلی، این گروه با عملیات خود تنها می‌خواهد توجه رسانه‌ها را به موضوع‌هایی جلب کند که برایش مهم است.

روز جمعه (۵ آوریل / ۱۶ فروردین) روزنامه "تایمز آو اسرائيل" نوشت که یک گروه هکر وابسته به هکرهای بین‌المللی "انانیمس" در ویدئویی اعلام کرده است که به وب‌سایت‌های دولتی اسرائيلی در ساعت ۸ بعدازظهر روز یکشنبه (به وقت محلی اسرائيل) حمله خواهد کرد و بدین ترتیب اسرائيل از اینترنت محو خواهد گشت.
بعدازظهر یکشنبه مراسم گرامیداشت یاد قربانیان هولوکاست در اسرائیل برگزار می‌شود.
بدین مناسبت مغازه‌ها، رستوران‌ها و بارها در این کشور بسته‌اند و برنامه‌های تفریحی نیز از تلویزیون پخش نمی‌شود.

پیام‌های ضداسرائيلی
از روز شنبه فهرست وب‌سایت‌هایی که قرار است به آنها حمله شود یا پیش از این به آنها حمله شده است، در فضای اینترنت در گردش است.
در آن میان سایت نخست‌وزیر اسرائيل، بنیامین نتانیاهو، نیز وجود دارد. رسانه‌های اسرائيلی از حمله کوتاه‌مدت هکرها به وب‌سایت‌های بورس و وزارت دارایی اسرائيل خبر داد‌ه‌اند.
اما هر دوی این نهادها این گزارش‌ها را تکذیب کردند.
یک نماینده حماس از حمله هکرها ابراز خوشحالی کرد و بر صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «خداوند جان سربازان جنگ الکترونیک را حفظ کند!»

تجربه اسرائيل با حمله‌های سایبری
هکرهای اسرائيلی در برابر حمله‌های سایبری گروه وابسته به "انانیمس" واکنش نشان داده‌اند: به گزارش "جروزالم پست"، هکری به نام "EhIsR" توانسته است به سرور سایت opisrael.com که حمله به سایت‌های اسرائيلی در آنجا هماهنگ می‌شود، داخل شود.
به گزارش این روزنامه اسرائيلی، "EhIsR" بر روی سایت opisrael.com پیامی را با عنوان "چند واقعیت فراموش شده" به جای گذاشته است.
این پیام با این جمله‌ها آغاز می‌شود: «اسرائيل ۱۳۱۲ سال پیش از شروع گاه‌شماری ما و ۲۰۰۰ سال پیش از ظهور اسلام یک ملت بود.»
هکرهای اسرائيلی همراه این پیام، ویدئویی از یک شهروند سوری منتقد اسلام را روی سایت opisrael.com پست کرده‌اند.

به گزارش "اشپیگل آنلاین" به نقل از "جروزالم پست"، هکرهای اسرائيلی پیش از آن به سایت‌های پاکستانی حمله کرده و عکس‌هایی از سربازان اسرائيلی و پرچم اسرائيل را در آنها منتشر کرده بودند.

اسرائيل برای مقابله با حمله هکرها یک تلفن اضطراری برای کاربران در نظر گرفته است تا شهروندان اسرائيلی بتوانند حمله به وب‌سایت‌ها را گزارش دهند.
همچنین از مردم خواسته شده که تا جایی که ممکن است برای ورود به ای‌میل‌های خود یا شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های بانک‌ها از پسوردهای پیچیده استفاده کنند.

این نخستین حمله وسیع به سایت‌های اینترنتی اسرائيل نیست.
در ژانویه ۲۰۱۲ یک گروه هکر سایت بورس اسرائيل را از کار انداخت.
این گروه اعلام کرده بود که از عربستان سعودی می‌آید.

در ماه نوامبر ۲۰۱۲ یک حمله سایبری وسیع در جریان حمله‌های اسرائيل به نوار غزه صورت گرفت، اما خسارت زیادی به بار نیاورد.
طبق اعلام منابع اسرائيلی، در آن دوره ۶۰ میلیون حمله سایبری به سایت‌های اینترنتی اسرائيل ثبت شدند.

*توئیتر سال آینده یک میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند 

در سال ۲۰۱۴ میلادی توئیتر تنها در بخش تبلیغات خواهد توانست یک میلیارد دلار درآمد کسب کند.
توئیتر سال آینده یک میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند


شبکه اجتماعی توئیتر که این روزها محبوبیت جهانی بین کاربران کسب کرده است در سال ۲۰۱۴ میلادی تنها از بخش تبلیغات یک میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد. 



 به دنبال افزایش علاقه‌مندی شرکت‌های موبایلی برای حضور در توئیتر و ارایه برنامه‌های خود از این طریق، شرکت بازاریابی هوشمند eMarketer اعلام کرد که در سال ۲۰۱۴ میلادی توئیتر تنها در بخش تبلیغات خواهد توانست یک میلیارد دلار درآمد کسب کند.

بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه گفته شده است که مجموع درآمدهای جهانی توئیتر در بخش تبلیغات طی سال ۲۰۱۳ میلادی ۸/۵۸۲ میلیون دلار خواهد بود که ۵۳ درصد آن از طریق دستگاه‌های موبایلی حاصل می‌شود.

نکته جالب این است که درآمد شرکت توئیتر از بخش دستگاه‌های موبایلی در سال ۲۰۱۱ میلادی صفر بوده است در سال جاری ۵۳ درصد درآمدهای این شرکت را دستگاه‌های موبایلی ایجاد می‌کنند.

پیش‌ از این احتمال می‌رفت که در سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت‌ها در مجموع آگهی‌های تبلیغاتی را به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار روی توئیتر منتشر کنند که این رقم هم‌اکنون به ۹۵۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

شرکت eMarketer همچنین اعلام کرد که در سال ۲۰۱۵ میلادی مجموع درآمدهای این شبکه اجتماعی به ۳۳/۱ میلیارد دلار خواهد رسید که و این در حالی خواهد بود که شرکت یاد شده در سال ۲۰۱۱ میلادی فقط ۵/۱۳۹ میلیون دلار درآمد داشته است. http://hadidnews.com/vdcawen6.49nao15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما