تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۶
اگر طي روزهاي آينده اتفاق خاص و عمده‌اي در فعاليت و مطالبات خاتمي و اصلاح طلبان صورت نگيرد وي در هفته جاري و حداكثر تا هفته آينده با صدور بيانيه‌اي ضمن تشكر و قدرداني از همه تقاضاها از او براي كانديداتوري، به طور تفصيلي و تشريحي رسما اعلام خواهد كرد كانديداي رياست‌جمهوري نخواهد شد.
به گزارش حدیدنیوز، احزاب و گروه‌هاي اصلاح‌طلب كه سيدمحمدخاتمي را به عنوان كانديداي خود براي انتخابات آينده رياست‌جمهوري معرفي كرده و از وي دعوت به ورود به صحنه نموده‌اند به اين تصميم قطعي رسيده‌اند كه در صورت انصراف وي از نامزدي در انتخابات، هيچ كانديدايي براي انتخابات معرفي نكنند.

يك فعال سياسي اصلاح‌طلب در اين باره به بهارنيوز گفت: اجماع اصلاح‌طلب بر شخص آقاي خاتمي است و اين مساله نيز براساس تدبير، رايزني و تفكر جمعي در جلسات متعدد اخذ شده است و از پشتوانه عقلي و منطقي برخوردار است.

وي ادامه داد: فرض بگيريد به جز آقاي خاتمي ما روي هر كدام يك از كانديداهاي مطرح ديگر (عارف، جهانگيري و نجفي) اجماع و او را معرفي كنيم در صورتيكه اقشار زيادي از جامعه خصوصا در شهرهاي كوچك و روستاها حتي نام اين دوستان را تاكنون نشنيده‌اند؛ با كدام فرصت و ابزار انتخاباتي در اين مدت اندك مي‌توانيم وارد صحنه انتخابات شده و در يك رقابت تبليغاتي نابرابر با اصولگرايان شركت كنيم؟

وي افزود: اما كانديداتوري آقاي خاتمي به دليل شناختي كه جامعه ايران از شخصيت و دوره مديريتش دارند ما را از اين دغدغه مستثني مي نمود به ويژه اينكه خود اصولگرايان نيز مي‌گويند ايشان در نظرسنجي در صدر كانديداهاست. به همين دليل چنين رويكردي از نظر بسياري از دوستان اصلاح‌طلب يك انتحار سياسي تلقي مي‌شود كه براي جناح اصلاحات هزينه حيثيتي سنگيني خواهد داشت.

در همين حال، يك فعال سياسي نزديك به كارگزاران سازندگي (از احزاب ائتلاف اصلاح‌طلبان)گفت: ديدگاه مسوولان كارگزاران معرفي كانديدا به هر شكل ممكن است با اين عقيده كه نبايد از فرصت انتخابات به سادگي عبور كرد. در همين راستا به نظر مي‌رسد احتمال معرفي اسحاق جهانگيري از سوي حزب كارگزاران در صورتي كه خاتمي از كانديداتوري انصراف دهد، وجود دارد.

از سوي ديگر خبرنگار ما كسب اطلاع نمود دكتر محمدرضا عارف نيز كه در طي چند ماه گذشته براي كانديداتوري علاقمند بود با اطلاع از نظرسنجي‌هاي موجود در جامعه، تلويحا اعلام كرده است فقط در صورتي وارد عرصه خواهد شد كه اولا آقاي خاتمي نيايد، ثانيا ايشان از كانديداتوري‌‌ام اعلام حمايت كند در غير اين صورت احتمال كانديداتوري‌ام اندك خواهد بود.

آخرين خبر موثق خبرنگار ما نيز حاكي است كه تا لحظه مخابره اين خبر، نظر آقاي خاتمي برنيامدن (عدم كانديداتوري) است و حتي در مقابل اصرار برخي از چهره‌هاي صاحب نفوذ نظام همچون هاشمي‌رفسنجاني اعلام كرده است با وضعيت موجود و نگرش‌هاي حاكم بر عرصه سياسي و حاكميتي كشور، آمدنم هيچ ثمر و حاصلي براي مردم، جامعه و نظام نخواهد داشت. در همين رابطه خبرنگار ما كسب اطلاع كرد اگر طي روزهاي آينده اتفاق خاص و عمده‌اي در بن‌بست فعاليت و مطالبات حداقلي خاتمي و اصلاح طلبان صورت نگيرد وي در هفته جاري و حداكثر تا هفته آينده با صدور بيانيه‌اي ضمن تشكر و قدرداني از همه تقاضاها از او براي كانديداتوري، به طور تفصيلي و تشريحي رسما اعلام خواهد كرد كانديداي رياست‌جمهوري نخواهد شد.

در عين حال رايزني‌ها با رئيس‌جمهور دوره اصلاحات همچنان ادامه دارد و از سوي ديگر شنيديم آقاي خاتمي صرفا به دليل احترامي كه براي برخي از حاميان كانديداتوري‌اش خصوصا مصطفي تاج‌زاده «معاون سياسي وزارت كشور دولتش» كه از خرداد ۸۸ در زندان به سر مي‌برد و به شدت از كانديداتوري ايشان حمايت كرده تاكنون از انتشار بيانيه «عدم كانديداتوري» خودداري نموده؛ اما طي روزهاي اخير با توجه به انتقاداتي كه از ايشان در بين برخي از چهره‌هاي گروه‌هاي اصلاح‌طلب (خصوص كارگزاران) مبني بر فرصت‌سوزي صورت گرفته اعلام كرده است طي اين هفته و نهايتا هفته آينده رسما منتفي بودن كانديداتوري را اعلام خواهد كرد. http://hadidnews.com/vdci3raz.t1av32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما