تاریخ انتشار :جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۲
عضو كميسيون امنيت ملی مجلس در گفت‌وگو با حدیدنیوز:

اختلاف مسئولان به پيكر انقلاب آسيب خواهد زد

مسئولان به عنوان الگوی مردم بايد بدانند كه چگونه در چارچوب ‌های انقلاب حركت كنند.
اختلاف مسئولان به پيكر انقلاب آسيب خواهد زد
ابراهيم آقامحمدی عضو كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در گفت‌وگو با حدیدنیوز در خصوص لزوم مسئله وحدت در برابر ترفندهاي جديد دشمنان در برهه كنوني گفت: يكی از محورهای وحدت ما انقلاب اسلامی است؛ انقلاب اسلامی به عنوان يكی از مهم ‌ترين اتفاقات قرن بيستم به دست ملت ايران ايجاد شد و مردم ايران در طول اين سه دهه تلاش كرده ‌اند تا آرمان‌های انقلاب را در جامعه متجلی كنند..
 
منتخب مردم خرم‌آباد در مجلس ولايت فقيه را مهم‌ترين محكمات وحدت ملت ايران دانست و اظهار كرد: يكی از برجسته ‌ترين ويژگی ‌های جمهوری اسلامی حضور ولی فقيه در راس نظام اسلامی است كه توانسته كشور را از بحران ‌های سخت و نيز خطرات مختلف نجات دهد و عاملی برای انسجام ملت باشد.
 
عضو كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با اشاره به حوادث اوايل انقلاب اسلامی گفت: در اين دوره جريان ‌های ضد انقلاب و نيز نهضت آزادی و گروه ‌هايی كه ضديت خود را با نظام اسلامی نشان دادند و به الحاد رسيدند، هيچ نسبتی با توده مردم نداشتند، اما تلاش می كردند قدرت و ثروت را در دست بگيرند و در ادامه نيز ملت ايران نه تنها آنها را نپذيرفتند بلكه به دفع آنها پرداختند.
 
آقامحمدي در اين رابطه گفت:  تفكر افرادی مثل بازرگان و نهضت آزادی هيچ‌ گاه با تفكرات امام(ره) و انقلاب ميانه ‌ای نداشت و برداشت سطحی آنها از اسلام موجب شد تا در ادامه با انقلاب اسلامی زاويه بگيرند، اين گروه‌ ها هيچ ‌گاه نتوانستند محور وحدت مردم قرار گيرند و تنها عده اندكی را با خود همراه كردند.
 
منتخب مردم خرم‌آباد در مجلس با اشاره به اقدامات امام(ره) و ساير ياران انقلاب گفت: چارچوبی كه امام(ره) برای انقلاب ترسيم كردند و نيز با وضع قانون اساسی فضا شفاف‌ تر شد، گروه ‌ها و افرادی كه با اين چارچوب به مخالفت برخاستند و آن را برنتابيدند به تدريج ماهيتشان برای مردم روشن و مشخص شد كه در عمل اين افراد به انقلاب پايبند نيستند و به دنبال سهم ‌خواهی هستند و مردم حول محور مبانی انقلاب منسجم ‌تر شدند.
 
عضو كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در مورد شرايط كنوني كشور افزود:  اكنون نير افرادی كه در چارچوب انقلاب حركت كنند نه تنها تضعيف نخواهند شد بلكه می‌ توانند در جريان انقلاب رشد كنند، ما اكنون وحدت مطلوبی داريم و كسانی كه بخواهند مانع وحدت مردم ايران شوند، بدانند بايد مبانی فكری خود را با مبانی انقلاب نزديك كنند و وحدت مردم را محترم بشمارند، در غير اين صورت مردم هيچ رويكردی به آنها نخواهند داشت.
 
آقامحمدي با ذكر اينكه يكی از مهم ‌ترين راهكارهای دشمن برای تضعيف نظام اسلامی ايجاد اختلاف است، گفت: اگر افرادی چارچوب تعريف شده انقلاب را رها كنند و برای به دست آوردن موقعيت‌ها معيارهای الهی را كنار نهاده و به نزاع بپردازند، موجب ايجاد شكاف خواهد شد و اين بدترين نوع اختلاف است، براي انتخابات بايد معيارها مورد توجه كانديداها باشد..
 
وي عنوان كرد: اختلاف مسئولان محورهای وحدت مردم را خدشه ‌دار خواهد كرد، اگر برخی افراد برای به دست آوردن پست رياست‌جمهوری و نمايندگي مجلس از هر خط قرمزی عبور كنند و مبانی اخلاقی و معيارهای ارزشی را ناديده بگيرند و به بداخلاقی كه از نظر اسلام مذموم است روی بياورند، وحدت شكننده می ‌شود. آقامحمدی در پايان تاكيد كرد: مسئولان به عنوان الگوی مردم بايد بدانند كه چگونه در چارچوب‌های انقلاب حركت كنند و بدانند كه انقلاب از آنها چه می‌خواهد و به اين نكته جواب دهند كه در پيشگاه خداوند نيز بايد پاسخگوی اعمال و رفتار و عملكرد خود باشند، ياران انقلاب به خاطر به دست آوردن مسئوليت‌ ها نبايد به روی يكديگر شمشير بكشند، زيرا در اين ميان آنكه آسيب جدی خواهد ديد، نهال انقلاب است و شمشيرها و تيرهای ما به پيكر مقدس انقلاب آسيب خواهد زد
http://hadidnews.com/vdchwznz.23n6wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما