تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۹
«شی جین پینگ» که در ماه نوامبر سال گذشته به سمت ریاست‌جمهوری چین برگزیده شده بود، توسط کنگره ملی خلق چین رسماً به عنوان رئیس‌‌جمهور این کشور انتخاب شد.
شی جینپینگ رییس‌جمهور چین شد
به گزارش حدیدنیوز، فارس به نقل از «بی بی سی» نوشت: کنگره ملی خلق چین در رأی‌گیری امروز، پنجشنبه، «شی جین پینگ» را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کرد.

انتخاب شی بعنوان عالی رتبه‌ترین مقام چین در ماه نوامبر صورت گرفته بود و رأی روز پنجشنبه کنگره ملی خلق چین حالت تشریفاتی داشت و با انتصاب وی به این سمت، روند انتقال قدرت در چین که هر ۱۰ سال یک بار انجام می‌شود، کامل شده است.

شی در هشتم نوامبر سال گذشته میلادی، به عنوان دبیرکل حزب کمونیست چین و ریاست کمیسیون مرکزی ارتش، عالی ترین مقام نظامی این کشور انتخاب شده بود و هم‌اکنون جانشین «هو جینتائو» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا می‌شود.

شی ۵۹ سال سن دارد، فرزند یکی از چهره‌های شاخص انقلابی در چین است و از سال ۲۰۰۷ عضو کمیته سیاسی حزب کمونیست این کشور بوده است.

وی در سخنانی در کنگره ملی خلق چین خواهان برطرف شدن مشکلاتی مانند رشوه گیری مقام‌های دولتی، فساد و کاغذ بازی اداری شد.

بر اساس گزارش بی بی سی کمیته ملی خلق چین قرار است روز جمعه گزینه نخست وزیری این کشور را برای جانشینی «ون جیابائو» تایید کند. http://hadidnews.com/vdcgw79q.ak9u74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما