تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۶
جريان انحرافي جرياني ورشكسته در كشور است، جريان انحرافي كساني هستند كه خود را در قالب اصولگرا و پيرو ولايت و رهبري جا مي‌زنند اما در عمل منافقانه رفتار مي‌كنند؛ از ولايت و ولايتمداري دور هستند و به نوعي مي‌خواهند در برابر مقام رهبري مقاومت كنند و در تقابل با ولي امر مسلمين قرار دارند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مشرق، در شرايطي كه جامعه با مشكلات عديده اقتصادي دست و پنجه نرم مي‌كند برخي از جريانات سياسي به‌جاي آنكه مشكلات مردم را دركانون توجهات خود قرار دهند در تلاشند تا به هر شكل ممكن به كرسي رياست جمهوري يازدهم تكيه زنند. دراين ميان حلقه انحرافي هم مانند ديگر گروه‌هاي سياسي بقاي خود را گره خورده با پيروزي در ميدان انتخاباتي۹۲ مي‌داند. حجت الاسلام محمدتقي رهبر نماينده پيشين مجلس و امام جمعه اصفهان در گفت‌وگو با روزنامه جوان اهداف انتخاباتي اين طیف را بررسی کرد.

حجت الاسلام محمدتقي رهبر که جریان نفوز کرده در دولت را جریانی ورشکسته می خواند، نوع نفاق آنها را اینگونه معرفی می کند که : جريان انحرافي كساني هستند كه خود را در قالب اصولگرا و پيرو ولايت و رهبري جا مي‌زنند اما در عمل منافقانه رفتار مي‌كنند؛ از ولايت و ولايتمداري دور هستند و به نوعي مي‌خواهند در برابر مقام رهبري مقاومت كنند و در تقابل با ولي امر مسلمين قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خطر این جریان در ماه های باقی مانده از عمر دولت اشاره می کند و می گوید: فتنه جريان انحراف خطرناك‌تر از جريان اصلاحات است، هر دو اين جريان‌ها در يك سمت و سو هستند. بلكه جريان انحرافي خطر بيشتري دارند چراكه اين گروه هنوز نقاب از چهره بر نداشته و بعضاً با وعده‌هاي مالي و جذاب وارد فضاي انتخابات خواهند شد.


در ادامه بخش های مهمی از این گفت و گو را به انتخاب مشرق می خوانید؛

* فتنه جريان انحراف خطرناك‌تر از جريان اصلاحات است، هر دو اين جريان‌ها در يك سمت و سو هستند. بلكه جريان انحرافي خطر بيشتري دارند چراكه اين گروه هنوز نقاب از چهره بر نداشته و بعضاً با وعده‌هاي مالي و جذاب وارد فضاي انتخابات خواهند شد.

* شعار «زنده باد بهار» يك نوع حيله و ترفند سياسي عده‌اي براي رسيدن به مقاصد سياسي خودشان است طرح اين شعار امام زمان(عج) را دستاويز مقاصد خود قرار دادن است. مي‌آيند شعار انتخاباتي طرح مي‌كنند و بعد هم مي‌گويند منظورمان امام زمان (عج) است، اينها با طرح اين شعار امام زمان (عج) را دستاويز مقاصد سياسي خود كرده‌اند.

* اگر مي‌گويند منظورمان از «زنده باد بهار»، امام زمان (عج) است پس چرا نمي‌گويند زنده باد امام زمان. امام زمان(عج) بهار و تابستان ندارد كه آقايان شعار «زنده باد بهار» سر مي‌دهند. مقام حضرت مهدي (عج) بالاتر و بيش از اينهاست. امام زمان به ما مي‌گويد شما ولي امر داريد، پس چرا با ولي امر خود همراه نيستيد. امام زمان به ما مي‌گويد به جاي ايجاد اختلاف و حاشيه‌سازي، به درد مردم برسيد وگوش به فرمان ولي امرتان باشيد. در اين ميان هم نبايد از اختلاف افكني برخي از مسئولان هم غافل شد، اينها با اين اختلاف‌هايي كه به وجود آورده‌اند خون به دل مردم كرده‌اند.

* جريان انحرافي جرياني ورشكسته در كشور است، جريان انحرافي كساني هستند كه خود را در قالب اصولگرا و پيرو ولايت و رهبري جا مي‌زنند اما در عمل منافقانه رفتار مي‌كنند؛ از ولايت و ولايتمداري دور هستند و به نوعي مي‌خواهند در برابر مقام رهبري مقاومت كنند و در تقابل با ولي امر مسلمين قرار دارند.

* در حال حاضر هم مي‌بينيم كه اين جريان در تقابل با روحانيت قرار گرفته است و مي‌خواهد اين نماد مقاومت انقلابي را كه در طول تاريخ حضور داشته حذف كند، در صورتي كه چه بخواهيم و چه نخواهيم اين انقلاب برگرفته از رهبري روحانيت است. كساني عضو جريان انحرافي هستند مي‌خواهند ملي‌گرايي را جايگزين اسلام‌گرايي كنند، افكار و انديشه‌هاي ناسيوناليستي را در دين وارد كردند و به گونه‌اي كه مي‌خواهند سليقه‌ها و برداشت‌هاي شخصي غير كارشناسي خود را در دين اسلام وارد كنند در حالي كه اين برداشت‌ها اصلا واقعبينانه نيست.

* جريان انحرافي در عين حالي كه ادعاي ديانت مي‌كند اما نوعي روشنفكرنمايي غربي هم در اعمال و رفتارش نمايان است، زيرا از طرفي ادعاي پيروي از ولايت امام زمان(عج) را دارند و از طرفي مي‌بينيم كه در مسائل خيلي باز و راحت اعمال نظر مي‌كنند، با ادعاي حمايت و حفاظت از ارزش‌ها و هنجارها به نابودي و پايمال كردن ارزش‌ها مي‌پردازند، مي‌بينيم كه اخيرا در كشور وضعيت پوشش، حجاب، فيلم و سينما روز به روز در حال بدتر شدن است.

* سران جريان انحرافي افرادي خودمحور هستند كه در رفتار و عملكردشان، استبداد به صورت فراوان مشاهده مي‌شود و در موج سواري مهارت دارند و از انديشه‌هاي خرافي و غير قابل قبولي استفاده مي‌كنند.

* جريان انحرافي هم مانند اصلاح‌طلبان از ماه‌ها پيش در تدارك براي پيروزي در انتخابات برآمده‌اند كه اين لزوم توجه و هوشمندي جريان اصولگرا را طلب مي‌كند. اما به هر روي و با توجه به مسائل پيش آمده در دو سال اخير اگر فردي هم از طرف حاميان جريان انحرافي ارائه شود موفقيت سرنوشت‌سازي نخواهد داشت. شايد عناوين و اسم‌هاي منسوب به جريان انحرافي عوض شود اما وجود افراد در اين گروه. همانطور كه عرض كردم جريان انحرافي از مدت‌ها پيش فعاليت خود براي انتخابات آينده را آغاز و در همين راستا جلساتي را با برخي گروه‌ها هم برگزار كرده است.

* رقابت درون جرياني به ضرر اصولگرايان است. رفتارهاي برخي نشان‌دهنده نارس بودن آنها و خامي در تجربه سياسي است. http://hadidnews.com/vdcdoj0f.yt05o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما