تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۴
با توجه به بازی‌های اخیر و فاصله امتیازی که وجود دارد من فکر می‌کنم استقلال قهرمان لیگ شود چون این تیم را شایسته قهرمانی می‌دانم و شانس آنها پس از برد تراکتور برای قهرمانی زیاد شده است.
به گزارش حدیدنیوز، مهدی مهدوی‌کیا، کاپیتان سرخپوشان معتقد است پرسپولیس شانس اول قهرمانی جام‌حذفی است و جالب آن‌که از علاقه‌اش برای رویارویی تیمش با استقلال در فینال جام‌حذفی می‌گوید. کیا در مصاحبه‌‌ای اختصاصی و خواندنی با خبرورزشی به سؤالات پاسخ داد.

*چرا در اصفهان بازی نکردی؟
ما بازی سنگینی را مقابل ذوب‌آهن برگزار کردیم. حساسیت این دیدار هم خیلی زیاد بود بازی که به وقت‌های اضافه کشیده شد. در آن دیدار هم تعویض‌های ما دیر انجام شد.

*یعنی نسبت به تعویض‌ها اعتراض داری؟
نه من اعتراضی به تعویض‌ها سرمربی‌مان ندارم اتفاقاً معتقدم تعویض‌های گل‌محمدی درست بود چون محمد نوری را که اضافه کرد برای تیم ما گل زد و بقیه هم خوب کار کردند.

*تو در دقایقی از وقت‌های تلف شده مربیگری می‌کردی.
من کاری نکردم و هیچ دستور فنی‌ای ندادم چون مربی تیم نبودم. آنجا هم این‌قدر شلوغ بود که صدا به صدا نمی‌رسید، بنابراین من هم مربیگری نکردم فقط سعی کردم در ۱۵ دقیقه پایانی که خیلی هیجان‌ زیادی داشت به بقیه بازیکنان‌مان روحیه بدهم.

*برخی‌ها می‌گفتند حق پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن برد نبود و در این بازی حق به حقدار نرسید؟
در فوتبال قرار نیست همیشه حق به حقدار برسد اما با این وجود بازی ما با ذوب‌آهن دیدار برابری بود. ما در آن دیدار باید برنده می‌شدیم که با یک بازی منطقی بردیم و باید بگویم در آن بازی خوب بازی کردن خیلی مهم نبود بلکه فقط بردن مهم بود که ما بردیم و به جمع چهار تیم برتر جام‌حذفی راه پیدا کردیم.

*در مورد نیلسون دوست داریم نظر شما را به عنوان کاپیتان اول تیم بدانیم.
به ‌نظر من بعد از عابدزاده، نیلسون بهترین دروازه‌بانی است که در این چند ساله به پرسپولیس آمده و انصافاً خیال همه را راحت کرده است. او بعد از عابدزاده بهترین بوده و نشان داده که یک گلر مطمئن است.

*شما اعتقاد دارید که نقش نیلسون در پیروزی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن پررنگ‌تر از بقیه بازیکنان بوده یا او فقط اندازه یک نفر نقش داشته؟
من فکر می‌کنم ضربه سری که نیلسون مهار کرد یک مهار استثنایی بود چون اگر آن توپ گل می‌شد واقعاً شرایط فرق می‌کرد. به‌نظر من نقش نیلسون در پیروزی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن واقعاً پررنگ‌تر از سایر بازیکنان بود.

*بهترین اتفاق امسال برای مهدی مهدوی‌کیا چه اتفاق یا اتفاقاتی بوده؟
اتفاقات خوب زیادی امسال برای من رقم خورده اما در صدر آنها فکر می‌کنم انتخابم در تیم قرن هامبورگ و حضور در جمع یازده بازیکن بود و اتفاق دیگر هم نظرسنجی‌ای بود که مردم عزیز و هواداران دوست‌داشتنی پرسپولیس به من رأی دادند و مرا به عنوان نفر دوم محبوب‌ترین بازیکن انتخاب کردند.

*به‌نظر شما چه تیمی قهرمان لیگ می‌شود؟
با توجه به بازی‌های اخیر و فاصله امتیازی که وجود دارد من فکر می‌کنم استقلال قهرمان لیگ شود چون این تیم را شایسته قهرمانی می‌دانم و شانس آنها پس از برد تراکتور برای قهرمانی زیاد شده است.

*ولاتکو و پروویچ قول قهرمانی پرسپولیس در جام‌حذفی را داده‌اند، به‌نظرت پرسپولیس قهرمان جام‌حذفی می‌شود؟
هدف ما قهرمانی در جام‌حذفی است. ما برای رسیدن به قهرمانی دو مانع را پیش‌رو داریم که امیدوارم با برداشتن این دو مانع قهرمان شویم.

*شما به عنوان کاپیتان پرسپولیس فکر می‌کنید جای تیم‌تان در لیگ قهرمانان آسیا خالی است؟
پرسپولیس بزرگترین تیم ایران به لحاظ محبوبیت و هوادار است. جدا از اینکه ما همیشه جزو چهار تیم بالای جدول بودیم، پرسپولیس همیشه در آسیا ۸۰، ۹۰ هزار تماشاچی داشته، بنابراین حتماً جای این پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا خالی است اما ان‌شاءالله سال بعد حتماً در آسیا خواهیم بود.

*در مورد ولاتکو چه نظری دارید؛ بازیکنی که جای شما در جناح راست بازی می‌کند. او جایگزین خوبی در جناح راست بوده؟
ولاتکو در غیاب چند بازیکن مصدوم، خوب برای پرسپولیس کار کرده و انصافاً در جناح راست عملکرد خوبی داشته است.

*به عنوان کاپیتان پرسپولیس ترجیح می‌دهی در فینال با استقلال رودررو شوید یا سپاهان؟
من فکر می‌کنم و البته ترجیح می‌دهم استقلال در فینال باشد چون این تیم شانس رسیدن به فینال را دارد، مضاف بر آن‌که من ترجیح می‌دهم با استقلال در فینال جام‌حذفی بازی کنیم چون آن برد برای ما و قهرمانی در آن دیدار برایمان بهتر، دلچسب‌تر و شیرین‌تر خواهد بود و امیدوارم بعد از رقم خوردن این اتفاقات به‌خوبی از پرسپولیس خداحافظی کنم.

*یک‌بار دیگر می‌خواهیم بدانیم نقش نیلسون در پیروزی پرسپولیس و عملکرد آن در پرسپولیس چطور بوده؟
نیلسون گلری ۳۷ ساله و بسیار خوب است، مضاف بر آن‌که انسان بسیار خوبی به لحاظ اخلاقی نیز محسوب می‌شود. دروازه‌بانی که حالا در نزد هواداران ما هم جزو محبوب‌ترین‌هاست.

*در مورد بازی با راه‌آهن چه صحبتی داری؟
ما در شش بازی پایانی لیگ هم فقط برای پیروزی به مصاف حریفان‌مان می‌رویم و امیدوارم در لیگ به مقام چهارم برسیم جدا از آن‌که حتماً قصد داریم در ۱۵ دقیقه ابتدایی مثل بازی رفت شروع توفانی مقابل راه‌آهن داشته باشیم و کار این تیم را یکسره کنیم.

*در مورد نظر راه‌آهنی‌ها که خواستار بازی با پرسپولیس در ورزشگاه خانگی‌شان بودند، شما چه نظری دارید؟
من فکر می‌کنم ورزشگاه راه‌آهن اصلاً نمی‌تواند میزبان خوبی برای پرسپولیسی باشد که حداقل ۲۰، ۳۰ هزار هوادار خواهد داشت. این درست است که میزبانی حق تیم‌هایی است که میزبان هستند اما راه‌آهن، سایپا و پیکان تیم‌هایی هستند که تماشاچی ندارند. موضوعی که ما در جای جای دنیا چنین چیزی را نمی‌بینیم، مضاف برآنکه ورزشگاه‌های این تیم‌ها هم فاقد استانداردهای لازم است بنابراین مثلاً تیمی مثل پیکان چطور می‌تواند در ورزشگاهش میزبان ما یا استقلال باشد؟

*در مورد حضور دوباره دادکان در فوتبال چه نظری دارید؟
دادکان در چند سالی که پست ریاست فدراسیون را داشت خیلی قوی کار کرد و در آن مقطعی که ایشان ریاست فدراسیون را برعهده داشت همه‌چیز با آرامش پیش می‌رفت. ما با ریاست دادکان به جام‌جهانی و جام‌ملت‌ها راه پیدا کردیم اما در ادامه ایشان رفتند. من به شخصه امیدوارم دادکان دوباره برگردد چون معتقدم او می‌تواند کارهای مفید و خوبی را دوباره در فوتبال ما انجام دهد.

*دوست داریم به خبرورزشی بگویی چه زمانی مربیگری را آغاز می‌کنی؟
ان‌شاءالله بعد از پایان لیگ و جام‌حذفی در کلاس‌های B و A مربیگری شرکت می‌کنم، بعد از آن هم دوره‌ها و کلاس‌های لازم دیگری را در هامبورگ سپری می‌کنم تا با دست پر وارد دنیای مربیگری شوم. http://hadidnews.com/vdcbg0b8.rhbzwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما