تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۱
از دانه‌کشی مورچه‌ها تا فوران راه شیری

فینالیست‌های یک رقابت عکاسی

فینالیستهای رقابت سالانه عکاسی طبیعت مجله اسمیتسونین اعلام شدند.
فینالیست‌های یک رقابت عکاسی
به گزارش حدیدنیوز، مجله اسمیتسونین از میان صدها تصویر ارسالی آماتور و حرفه‌ای از سراسر جهان برای دهمین رقابت سالانه عکاسی آن به معرفی ۱۰ تصویر نهایی پرداخته است.

در میان فینالیست‌های امسال برای بهترین تصاویر طبیعت یک گوریل با احساس فراموش‌نشدنی از برونکس، یک کهکشان خیرکننده برخاسته از کوه رینر و بالهای یک شکارچی عنکبوت جوان بر روی یک شاخه درخت قرار دارند.


- فوران راه شیری

دیوید مورو این تصویر جالب از فوران کهکشان راه‌شیری از ورای کوهستان رینر در واشنگتن را با یک دوربین میکون D۸۰۰ ثبت کرده است.



- بچه جغد

تصویر یک بچه جغد توسط فیلیپ پیلکینگتون با یک دوربین نیکون D۹۰ در زمان تصویر برداری از خانه یک علاقمند به پرندگان به ثبت رسیده است.


- گوریل باغ‌وحش برونکس

این گوریل در زمان ثبت این تصویر به ونسا بارتلت نزدیک شده و برای نیم ساعت در جای خود باقی ماند تا تصاویرش با دوربین کانون ربل T۳ ثبت شود.


- ناظر خورشید‌گرفتگی

کولین پینسکی این تصویر را از سایه یک فرد در برابر غروب خورشید طی یک خورشیدگرفتگی در مه ۲۰۱۲ در نیومکزیکو گرفته است. 


- هزارپای آنترئا پلی‌فموس

کالین هوتون این تصویر از یک هزارپا را در زمان تصویربرداری از یک عنکبوت جهنده با دوربین کانون ۷D در جنگل دوک در کارولینای شمالی به ثبت رسانده است.


- شکارچی عنکبوت نقابدار جوان

بجورن اولسن در زمان بازدید از برنئوی مالزی در سال ۲۰۱۰ این تصویر از یک شکارچی عنکبوت نقابدار جوان را که برای جلب توجه والدینش بال و پر می‌زد، ثبت کرده است.


- تولیدمثل پنگوئنها

نیل پیپر این تصویر از پنگوئنهای جنتو و جوجه‌های نورس آنها را در قطب جنوب با دوربین EOS ۴۰D ثبت کرده است.


- آبفشان یخی ساخت دست بشر

این تصویر ژانویه سال گذشته از یک آبفشان یخی در مینه‌سوتا به ثبت رسیده است. این آبفشان از آب جاری از یک لوله که در تمام طول زمستان برای جلوگیری از ترکیدن آن باز مانده بود، شکل گرفته بود. ناتان کارسن برای دستیابی به نورپردازی موجود در تصویریک طناب با چندین چراغ ال‌ای‌دی را در مرکز این آبفشان قرار داده و این تصویر را با یک نیکون D۷۰ گرفته است.


- حمل دانه توسط مورچه‌ها

این تصویر توسط اکو آدیانتو با یک نیکون D۷۰ در بهار سال گذشته در اندونزی به تصویر درآمده است.


- تسهیم غذا توسط عقابهای گر

دون هلاند این تصویر را در پارک ایالتی دریاچه ریل‌فوت در تنسی با یک دوربین کانون ۷D و لنزهای ۶۰۰ میلیمتری ثبت کرده است. http://hadidnews.com/vdcjhmev.uqeaazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما